Test: Mercedes EQC 400 4matic

Test

Doseg? Z značilnim tehnološkim šarmom in eleganco zna nagovoriti zahtevne Mercedesove kupce, a vseh ne bo prepričal s svojim kompromisi.


Prvi Mercedesov električni cestni terenec EQC je v vseh pogledih čisto pravi mercedes. Je močan, eleganten, udoben in tehnološko dovršen. Le njegov doseg utegne pustiti dvom …

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 3/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 2/5 zvezdic

 

Najprej naj pojasnimo, zakaj je ob dosegu v naslovu vprašaj. Ker je ob celostno zelo prepričljivem avtomobilu le (pre)skromen doseg električnih kilometrov tisti dejavnik, ki bo po našem mnenju najbolj odločno krojil doseg njegovega uspeha med kupci. Elegantni EQC s svojimi 477 cm dolžine, odličnimi zmogljivostmi in bogato opremo, ki njegovo izhodiščno ceno poviša za več kot 24 tisočakov oziroma na vstopno ceno pri nakupu stanovanja (84.250 evrov) bi - kot vsi drugi mercedesi - moral ponuditi več učinkovitosti na avtocesti. Pri tem mu ne moremo pogledati skozi prste ali celo zapisati, da ga vidimo v vlogi drugega avtomobila, saj to ni avto za poceni in čisto vsakodnevno električno mobilnost. Za kaj takšnega je prevelik, preveč zmogljiv in predrag.

Brez mehanske povezave med osema štirikolesni pogon 4matic res suvereno prenaša vlečno silo na podlago. Razpon delitve navora je lahko tako raznolik kot to so lahko raznolike razmere pod kolesi.

Tam, kjer blestijo vsi mercedesi, EQC zahteva največ prilagajanja

Pri hitrosti 120 km/h bodo le najpogumnejši vozniki s trdnim živci na malce daljši avtocestni etapi upali iskati skrajni doseg. Prvovrstno udobje bo čez 250 prevoženih kilometrov na avtocesti začel načenjati nemir, povezan z dosegom. Pri tristotem kilometru že mora biti vklopljen smernik za postanek na dovolj debelem kablu. Brez hitre hitre polnilnice z enosmernim tokom na avtocesti ne gre, kajti pri drugi možnosti - 11-kilovatnem polnilniku izmeničnega toka - se postanek spremeni v dolgo čakanje, da bo v 650-kilogramski litij-ionski energetski shrambi s 348 celicami znova dovolj elektrike za dokončanje 500 ali 600-kilometrske avtocestne poti. Malce ironično je, da mora avtomobil, ki do 100 km/h pospeši v vsega 5,1 sekunde, avtocestne kilometre nizati tako energetsko ponižno. Sploh, ker je na avtocesti ta avto sicer suvereno udoben in varen. Pri hitrosti nad 110 km/h se začne energetska drama, v kateri energija kopni zelo hitro, z njo pa seveda tudi vozniško navdušenje, ki pri porabi 25 kWh na 100 km povzroči dvom.

Ko EQC umirjeno križari po podeželskih cestah, za pogon v celoti skrbi elektromotor na prednji osi. Pri polnem pospeševanju se hipoma vklopi še elektromotor zadaj. V zahtevnih voznih razmerah sodelujeta oba motorja za pogon vseh štirih koles, oba električna motorja pa v najvišji stopnji rekuperacije tudi žanjeta energijo pojemka in poskrbita za učinkovito elektrodinamično zaviranje.

 Mercedes je v zgodovini že spreminjal navade ljudi

Seveda dopuščamo tudi možnost, da EQC bo s svojimi električnimi prednostmi prepričal kupce, da spremenijo svoje klasične vozniške navade in se prilagodijo novem energentu oziroma novi vrsti osebne mobilnosti. Mercedes je bil pred več kot 120 leti prvi, ki je začel spreminjati mobilnost takratne dobe in navade ljudi. Tudi takrat se je ljudem zdelo, da je ima nova tehnologija več omejitev kot prednosti; seno za konje za pogon vprege je bilo mogoče dobiti kjerkoli, bencina pa pač ne.

Res pa je, da danes Mercedesovi kupci upravičeno pričakujejo veliko, pravzaprav še več, ker za mobilnost pod okriljem zvezde odštejejo precej denarja. Zato imamo pomislek glede dosega EQC. V njem si težko predstavljamo sproščeno avtocestno vožnjo od Ljubljane do Beograda. Na poti do Beograda bi morali v temperaturno idealnih razmerah pri hitrosti 110 km/h opraviti vsaj en 40-minutni postanek na hitri polnilnici. Ta bi morala polniti s 100 kW moči. Pri 130 km/h pa bi se bilo treba do Beograda ustaviti dvakrat in nato še hitro nekje na Novem Beogradu poiskati prosto polnilnico.

V kabini izstopajo izbrani materiali. V oči padejo aluminijaste lamele, spreminjajoča se osvetlitev in prvovrstne digitalne komunikacijske veščine. Voznik ima na zelo kakovostnih zaslonih na voljo celovit pregled upravljanja z elektriko - od porabe do polnjenja.

Pred dvema letoma postavljal merila, danes pač ne

Pred dvema letoma, ko smo v okolici Osla z mercedesom EQC naredili prve kilometre, smo zapisali, da predstavlja najboljše kar ”na elektriko" ta hip zmore avtomobilska industrija. Prav povprečna poraba električne energije, ki je na našem testu znašala 23,2 kWh na 100 km, je dokaz, kako neusmiljen je tehnološki razvoj v avtomobilski industriji. Mercedes EQC je tehnološko in oblikovno še vedno zelo konkurenčen tekmec, po učinkovitosti pa danes le še povprečen. S podobno velikimi tekmeci smo se vozili občutno varčneje - s povprečno porabo pod mejo 20 kWh na 100-kilometrski razdalji. Občutno varčnejši je na primer BMW iX3.

Ob zelo zmerni vožnji v eko programu v idealnih temperaturah poznega poletja smo prevozili največ 344 kilometrov. V zimskih temperaturah in zahtevnih voznih razmerah bi kljub serijsko vgrajeni toplotni črpalki EQC v enem zamahu zmogel manj kot 300 kilometrov.

Celo grafični energijski pretok se prikazuje v treh barvah - bela sporoča polno zmogljivost, bakrena pomeni vožnjo s konstantno hitrostjo, modra pa naznanja energijsko žetev.

Ogledalo učinkovitosti mu nastavlja dizelsko-električni brat

Ob tem ne moremo mimo druge strani, Mercedesovega novega rodu alternativnih pogonov. V majski Motoreviji smo objavili test novega mercedesa E, v katerem so inženirji združili dizelski doseg z učinkovitostjo električnega motorja. Mercedes E 300 de 4matic s svojim priključno-hibridnim dizelsko-električnim pogonom Mercedesu EQC nastavlja ogledalo vozniške svobode brez sklepanja kompromisov. Zna tiho jadrati, v mestu voziti brez izpustov in na avtocesti celo varčevati oziroma proizvajati elektriko. Več kot 800 kilometrov kot za šalo prevozi z enim polnjenjem in s porabo manj kot 5-litrov goriva na 100 kilometrov. Prav neverjetno je, kako sta si avtomobila različna, pa čeprav oba sodita v novo električno mobilnost.

Za 277 dodatnih evrov ima EQC v prtljažniku lahko tudi polnilni kabel za 380-voltno industrijsko vtičnico.

Tehnološko-oblikovni šarm

Še vedno pa mercedes EQC zelo visoko kotira s svojo prostorno in izjemno kakovostno izdelano kabino, uporabnim prtljažnikom in napredno oziroma uporabno digitalizacijo. Spredaj in zadaj se sedi zelo udobno. Pohvalimo še odlično preglednost in nekoliko plitek, a prostoren 500-litrski prtljažnik z dvojnim dnom, v katerem ima vsak omot kablov svoj predal. Hvalimo še poltonsko nosilnost in možnost vleke do 1,8 tone težke prikolice.
 
Voznik ima pred seboj velika in dobro odzivna zaslona. Za upravljanje varnostnih sistemov, povezanih z vožnjo, rok ni treba umakniti z volana. Kdor govori katerega od svetovnih jezikov, preko znanega MBUX vmesnika lahko veliko opravi z nagovorom “Hej, mercedes”. K odličnemu počutju pripomorejo tudi udobni sedeži, ki omogočajo tudi masiranje. Prometni stres učinkovito znižujejo odlično delujoči varnostni sistemi. Voznik ima tudi popoln pregled nad porabo in oskrbo z energijo.

Pohvalimo še odlično preglednost in nekoliko plitek, a prostoren 500-litrski prtljažnik z dvojnim dnom.

Uglajeno silovit

EQC odlikuje skladna in aerodinamično izpiljena oblika, kjer eleganco spredaj in zadaj preko celotne širine podčrtujeta LED svetlobni premici, ki povezujeta žarometa oziroma zadnje luči. Zaradi dveh elektromotorjev, ki na vsa štiri kolesa skupaj hipno dostavita kar 765 Nm navora in voznika razvajata z veliko zalogo moči, avtu pristoji tudi športni karoserijski videz paketa AMG, za katerega je treba sicer odšteti 1500 evrov. Priznamo, da je ob tako suverenem podajanju moči in navora težko ostati ravnodušen. Prehitevanja so varna, saj se avto odziva hipno. Vozniški nasmeh je še toliko širši, ker zmogljiva elektronika osupljivo natančno, bliskovito hitro in zelo suvereno prenaša vlečno moč na podlago. Vsaka os ima svoj motor z reduktorskim menjalnikom in visokonapetostnim krmilnikom.
Celo na spolzki in mokri cesti se kolesa zlepa ne zavrtijo v prazno. 

Ne ustraši se težke prikolice

Če ob tem pomislimo, da je tudi EQC, kot vsi drugi srednje veliki Mercedesovi cestni terenci, zmožen vleči tudi kar 1,8 tone težko prikolico, potem kontekst našega pomisleka glede dosega dobi nove razsežnosti. Nobenega dvoma ni, da bi bila vleka počitniške prikolice na krilih dveh motorjev s 765 Nm navora in odličnim prenosom slednjega na podlago ob pomoči štirikolesnega pogona zelo udobna, celo lahkotna. Le za pot proti morju bi si bilo treba vzeti precej več časa.

EQC je elegantno hiter, saj zvezno pospešuje brez tresljajev, hrupa in cukanja, nima pa značaja športnega avtomobila, saj kljub nizkemu težišču in odlično uravnoteženemu podvozju ne more povsem skriti učinka mase 2,5 tone, ki je med ovinki ne gre podcenjevati.

Učinkovita rekuperacija - brez pritiskanja pedala zavore v mestu

Mercedesovi inženirji so poskrbeli tudi za enega najboljših sistemov elektrodinamičnega zaviranja oziroma rekuperacije, kar smo jih preskusili doslej. Voznik lahko z ročicami ob volanu v celoti prevzame nadzor nad močjo energetskega pojemka, kar pomeni, da ob odmiku noge s stopalke za plin generator zavira tako, kot mu določi voznik, ali pa avto zajadra kot v prostem teku. Ob koncu preskusa v gostem mestnem prometu praktično nismo več uporabljali klasične zavore, na vseh strmejših spustih pa smo hitrost pred ovinki zmanjševali v slogu tovornjaškega retarderja. Oba elektromotorja pri najvišji stopnji rekuperacije postaneta generatorja, ki z več kot 80-odstotno močjo pogona polnita akumulatorski sklop. Kdor se med vožnjo ne želi ukvarjati z ročnim rekuperativnim zaviranjem, z dolgim potegom ročice vklopi samodejni način, v katerem zmore EQC tudi samodejno izkoriščati rekuperacijski potencial pogona glede na značilnosti ceste, po kateri se vozi.

Pod črto

Prvi Mercedesov električni model družine EQ je zelo temeljit, a tudi drag izdelek. Z značilnim tehnološkim šarmom in eleganco zna nagovoriti zahtevne Mercedesove kupce, a vseh ne bo prepričal s svojim kompromisi.

Všeč nam je +

prostorna kabina. kakovostna izdelava, zmogljiv štirikolesni pogon, delovanje varnostnih sistemov, udobje, uporabna digitalizacija

Ni nam všeč -

(pre)velika poraba, velika masa, številna doplačila

Tehnični podatki

Motor in prenos moči: dva asinhronska električna motorja, največja sistemska moč: 300  kW (408 KM), največji navor: 765 Nm, litij-ionski akumulatorski sklop zmogljivosti 80 kWh, polnilnik: 11 kW (AC) in 110 kW (DC). Štirikolesni pogon, dvojni 1-stopenjski reduktorski menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 477,4  cm, širina: 192,3  cm, višina: 162,5  cm, medosna razdalja: 287,3 cm, masa praznega vozila: 2495  kg, dovoljena skupna masa: 2940  kg, prtljažnik: 500 - 1460 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 180 km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 5,1 s, normna poraba električne energije: 22,2 kWh/100 km, izpust CO2: 0 g/km, poraba na testu: 23,2 kWh/100 km.
Cena:  Autocommerce: 59.754 EUR

 

Ključne besede


TestMercedesTest avtaElektrikaElektrični avticestni terenecštirikolesni pogonElektromobilnostMercedes EQC