Večina z novostmi!

| Panorama, Avtomobilske razstave

Ženevski avtomobilski salon


Letošnja avtomobilska pomlad je zelo živahna; že v prejšnji številki Motorevije, ki je izšla precej pred ženevskim avtomobilskim salonom, smo napovedali številne novosti, po ženevskem salonu pa lahko seznam zanimivih novih avtomobilov dopolnimo še z novostmi, ki jih še nismo objavili. Kateri zanimivi novi avtomobili bodo zapeljali na ceste v bližnji prihodnosti, v katero smer kažejo bolj dolgoročne avtomobilske napovedi?

Tudi tokrat začenjamo z Audijem, ki je v Ženevo pripeljal prototip Q8 sport concept, ki je zdaj že precej bližje serijski podobi novega prestižnega športnega terenca. Ob novi podobi, ki nakazuje Audijevo prihodnjo oblikovno smer, je zanimiv predvsem njegov pogonski sistem – 3-litrski bencinski turbo šestvaljnik so združili z električnim motorjem v (blagi oziroma “mild”) hibridni pogonski sistem, ki znižuje porabo, omogoča večji doseg in dovoljuje nekaj kilometrov električne vožnje. Q8 v serijski podobi bomo lahko spoznali jeseni. Audijeva serijska ženevska novost je novi RS5, kupejevski športnik z 2,9-litrskim šestvaljnikom z dvema turbinskima polnilnikoma, ki zmore 331 kW, poganja vsa štiri kolesa in avto do 100 km/h požene v 3,9 sekunde.

Zanimiva – in dobrodošla – novost prihaja iz (Citroenove) prestižne znamke DS; novi DS7 crossback je športni cestni terenec, narejen na hišni platformi (ki si jo deli z novim peugeotom 5008) in opremljen s sodobno opremo (dva barvna zaslona v notranjosti). Na voljo bo z izbiro petih motorjev, pri znamki DS pa napovedujejo tudi aktivno vzmetenje, ki bo prek kamer “prebiralo” cesto pred avtom in sproti prilagajalo blaženje. Omeniti velja še napoved novega 8-stopenjskega samodejnega menjalnika, samodejno vožnjo v zastojih in samodejno parkiranje.

V Motoreviji redko pišemo o Ferrarijih, tokrat pa moramo omeniti superšportno Ferrarijevo novost – ferrari 812 superfast. Dvosedežni kupe z motorjem spredaj poganja nov 6,5-litrski 12-valjnik, ki brez pomoči turbinskih polnilnikov zmore kar 588 kW (800 KM). Rezultat: največja hitrost 340 km/h in le 2,9 sekunde pospeška do 100 km/h!

O novi Fordovi fiesti smo v Motoreviji že obširno pisali, tokrat pa so pri Fordu predstavili tudi športno različico fieste ST. Največja novost se skriva pod pokrovom motornega prostora – fiesto ST namreč poganja 1,5-litrski trivaljni bencinski turbo motor z močjo 147 kW (200 KM) – dovolj za pospešek do 100 km/h v le 6,7 sekunde.

Zelo športno se je predstavila tudi nova honda civic type R. Športna različica novega civica ponuja dirkaško podobo s spojlerji, nižjo oddaljenostjo od tal in dirkaškimi kolesi, za pogon pa skrbi 2-litrski bencinski turbo štirivaljnik z 235 kW (320 KM) in največjim navorom 400 Nm. S skrbno zasnovanim podvozjem in vzmetenjem novi civic type R obljublja dirkaške vozne lastnosti in užitke.

O novem Hyundaijevem i30 smo v Motoreviji že pisali, v Ženevo pa so pri Hyundaiju pripeljali še karavansko različico z oznako wagon. Novi karavanski i30 je zadržal medosno razdaljo petvratne različice, a pridobil 25 cm v dolžino (avto je dolg 459 cm); večina je namenjena prtljažniku, kamor lahko zdaj zložimo od 602 do 1650 litrov prtljage oziroma tovora. Motorno paleto (in mehaniko) si i30 wagon deli s kombilimuzino, kar pomeni tri bencinske in tri dizelske motorje.
Precej bolj futuristično se je predstavil Hyundaijev prototip FE fuell cell z električnim motorjem, ki ga napaja sklop gorivnih celic, Pogonski sistem poznamo že iz cestnega terenca ix35 fuel cell, sodobnejša tehnologija pa prototipu omogoča doseg 800 kilometrov z enim polnjenjem vodika.

Zelo všečen športni prototip so predstavili tudi pri Mercedesu: AMG GT concept je štirivratna limuzinsko-kupejevska različica športnika GT, ki ga poganja hibridni pogonski sklop (bencinski V8 in električni motor) s skupno močjo 600 kW in štirikolesnim pogonom.

Pri Mitsubishiju so zapolnili modelsko luknjo med cestnima terencema ASX in outlanderjem; novi mitsubishi eclipse cross je 440 cm dolg križanec s kupejevsko oblikovanim zadnjim delom in sodobno notranjostjo; na voljo bo z 2,2-litrskim dizelskim motorjem in novim 1,5-litrskim bencinskim turbo štirivaljnikom.

Pri Nissanu letos stavijo na posodobljenega in osveženega qashqaija. Cestno-terenska prodajna uspešnica je dobila sodobnejšo podobo z novim prednjim in zadnjim delom, osveženo notranjost, bolj dinamično naravnano podvozje in vzmetenje ter nabor sodobnih varnostnih in voznih pripomočkov.

Pri Peugeotu so se s prototipom instinct ozrli daleč v prihodnost. Športni kupe s podaljšanim zadkom (shooting brake) na osnovi peugeota 308 so namreč pokazali že februarja na razstavi mobilnih tehnologij v Barceloni; avto je opremljen z napredno tehnologijo za samostojno oziroma avtonomno vožnjo, priključno hibridno tehnologijo in Samsungovo tehnologijo povezljivosti v oblaku.

Po dolgem času so pri Porscheju predstavili novo karoserijsko različico – panamera bo odslej namreč na voljo tudi kot karavanski športnik z oznako sport turismo. Podaljšan panamerin zadek ponuja prostornejši prtljažnik (515 litrov) in možnost prevračanja naslonjal zadnjih sedežev do prostornine 1390 litrov. Ob novem zadku in prostornejšem prtljažniku je panamera sport turismo dobila tudi zadnjo klop, kamor lahko (pogojno) sedejo tri osebe. Premožni kupci, ki rabijo porscheja s prostorom, bodo lahko izbirali med tremi bencinskimi motorji, dizelsko in hibridno pogonsko različico, vse karavanske panamere pa so serijsko opremljen s štirikolesnim pogonom.

S povsem novim avtom se je v Ženevi predstavil Land Rover; novi range rover velar bo namreč zapolnil luknjo med evoqueom in discoveryjem. 4,8 metra dolg velar se ponaša s kupejevskim zadkom, platformo pa si deli z Jaguarjevim športnim terencem F-paceom. Velar razvaja z digitalnimi merilniki in zasloni v notranjosti, zračnim vzmetenjem, zmogljivim štirikolesnim pogonom in paleto 4- ter 6-valjnih dizelskih in bencinskih motorjev.

Pri Renaultu so ženevski avtomobilski salon izkoristili za predstavitev povsem novega športnika alpine A110, s katerim obujajo staro športno slavo iz 60. let prejšnjega stoletja. Tudi novi alpine je športnik s sredinsko postavljenim motorjem – 1,8-litrski turbo štirivaljnik iz megana RS zmore 184 kW (250 KM) in poganja zadnji kolesi, avto pa do 100 km/h požene v manj kot 4,5 sekunde. Več podatkov bo znanih konec leta, ko naj bi na ceste zapeljali prvi avtomobili. Pred tem bo kupcem na voljo prenovljeni križanec captur, ki je z osveženim prednjim delom in novima žarometoma (tudi v LED tehniki) zdaj bolj podoben kadjarju in ostalim novejšim renaultom. Ob bogatejši opremi bo captur dobil tudi nabor sodobnejših varnostnih in voznih pripomočkov. Renault je v Ženevi presenetil tudi s športno različico električnega zoeja; prototip zoe e-sport so opremili z dvema električnima motorjema (enim spredaj, enim zadaj) s skupno močjo 340 kW in karoserijo iz ogljikovih vlaken. Moči je dovolj, da dirkaški zoe do 210 km/h pospeši v manj kot 10 sekundah.

Med najpomembnejšimi (in najbolj občudovanimi) ženevskimi novostmi je bil novi volvo XC60. Pri Volvu so rabili devet let, da so predstavili naslednika prodajno nadvse uspešne prve generacije XC60, zato so pričakovanja velika. Novi XC 60 navdušuje z značilno in prepoznavno obliko po vzoru na večjega XC90; je tudi za 6 cm daljši in dober centimeter širši od predhodnika, za skoraj 10 cm ima tudi daljšo medosno razdaljo. V notranjosti XC60 pomirja s skandinavskim oblikovalskim pridihom, vozniku in potnikom je na voljo najnovejši multimedijski sistem z velikim zaslonom na sredini. Pri varnostnih sistemih XC60 ponuja najboljše in najnovejše dosežke; ob že znanih pripomočkih prvič tudi sistem, ki zna samodejno obvoziti oviro na cesti, če se nanjo ne odzove voznik. V XC60 bosta na voljo dva bencinska in dva dizelska štirivaljnika z močjo od 140 do 235 kW, pa tudi priključni hibridni pogonski sistem s skupno močjo 299 kW. Sprva bodo kupcem na voljo le različice s štirikolesnim pogonom, pozneje pa tudi s pogonom na prednji kolesi.

Nič več passat, nič več CC; Volkswagnov novi limuzinski petvratni kupe se imenuje VW arteon. Za Volkswagen drzno in športno oblikovan avto v dolžino meri 486,2 cm, njegova medosna razdalja je 284,1 cm, avto pa je postavljen na Volkswagnovo modularno platformo za prečno postavljene motorje. Arteon je malce večji od passata, nad njim bo stal tudi v Volkswagnovem ceniku – v Nemčiji bo stal najmanj 33.000 evrov. Na voljo bo z izbiro treh dizelskih in treh bencinskih štirivaljnikov z močjo od 110 do 206 kW, ročnim ali DSG menjalnikom in pogonom na prednji ali vsa štiri kolesa. 6

Nekatere novosti na ogled tudina avtomobilskem salonu v Ljubljani od 27. 3. do 2. 4.

Marsikaterega izmed novih avtov si bodo lahko ogledali obiskovalci letošnjega 24. avtomobilskega salona Slovenije, ki bo na ljubljanskem gospodarskem razstavišču od 27. marca do 2. aprila. Tako so napovedane predstavitve opla insignie, renaulta capturja, VW arteona, forda fieste… Cena vstopnice bo 8 evrov. Več informacij o salonu na www.avtomobilski-salon.si.

Ključne besede

Avtomobilske razstaveŽenevski avtomobilski salonAvtomobilske novosti

Avtorji

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Sorodne novice

Nazaj