Test, Primerjamo

Soočili smo zvezdnika in legendo …


Mercedes je z razredom X šele vstopil v družbo tonskih pickupom, Toyotin hilux pa ugled nepremagljivega v blatu in prahu gradi že pol stoletja. Soočili smo zvezdnika in legendo …

  Mercedes-benz X 250 d 4matic power toyota hilux 2,4 D-4D invincible 50
oblika in prostornost 4/5 zvezdic 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic 3/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 3/5 zvezdic 3/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic 4/5 zvezdic

Vse večja ponudba. Nadgradnje jim uporabnost še povečajo.

Ponudba tonskih poltovornjakov oziroma pickupov je pri nas vse večja. V osnovi gre za terenske avtomobile, ki jim v odprt ali pokrit keson lahko oprtamo več kot tono tovora in jim pripnemo še težko prikolico. Novi mercedes razreda X in toyota hilux sta v osnovi namenjena zahtevnemu delu v težkih voznih razmerah. Kljub več kot 3-metrski medosni razdalji in več kot 5,3-metrski dolžini pa sta kabini obeh povsem povprečno prostorni. Tovor ima prednost. Ironija je, da brez nadgradnje ali vsaj roloja pri teh velikanih praktično ni pravega prtljažnika, ki bi običajno prtljago - denimo vrečke iz trgovine - ščitil pred krajo in vremenom. Po drugi strani pa številne nadgradnje lahko tak avto naredijo zares široko uporaben. Keson je med drugim lahko tudi ploščad za bivalno nadgradnjo …

Oba avtomobila sta velika in po videzu precej markantna. Pnevmatike na hiluxu še okrepijo videz klenega neustrašnega terenca.

Zvezda ima svojo ceno, a spoštovanja se ne da kupiti

Z naprednimi varnostnimi sistemi in opremo za povečanje udobja sta oba dobro prilagojena tudi za družinsko uporabo oziroma za mobilnost ljudi z aktivnim življenjskim slogom. Oba sta na varnostnih testih Euro NCAP dosegla vseh 5 zvezdic, kar si zasluži pohvalo, sploh v njunem razredu.
Imata pa pri Mercedesu, v skladu s filozoijo prvega “garača” visokega razreda, varnost in udobje visoko ceno. Seznam dodatne opreme ga podraži kar za 24.645 evrov. Pri Toyoti se podobna oprema dobi za precej manj denarja - za 7.640 evrov. Kar pa se ugleda in prestiža tiče: samo zaradi zvezde na nosu si mercedes X ne zasluži kar samoumevno spoštovanja. Hilux ima med zahtevnimi uporabniki zaradi svojega slovesa že status legende. V atraktivni opremi invincible 50, ki podčrtuje spoštljivo 50-letno zgodovino, je postavljen na velika 18-palčna platišča s terenskimi pnevmatikami BF goodrich sprožil več odzivov kot novi X zvezdnik. Spoštovanja se ne da kupiti, treba si ga je zaslužiti. To je med njima ta hip najbolj očitna razlika. Mercedes X namreč ni nastal iz nepopisanega lista papirja, kot original. V Stuttgartu so pri snovanju svojega prvega pravega pickupa stopili na stran udobja in nadgradili tehnologijo - podvozje, pogon in motor - nissana navare.

V razredu X podrobnosti niso tiste značilne Mercedesove, ključ denimo je kot od male micre, menjalnik pa ne prestavlja tako mehko kot 7G-tronic. Mercedesova notranjost ima več kakovostnih materialov, hilux pa je bolj praktičen s številnimi uporabnimi odlagalnimi površinami.

Vaše mnenje?

Vaše mnenje nam je pomembno.

Katerega bi izbrali vi?

Na asfaltu povede X

Mercedes X in toyota hilux še vedno sedita na čvrstih, vzvojno togih letvastih šasijah, preizkušenih temeljih stare šole klenih terencev. X zadaj nima listnatih vzmeti kot hilux. Za vzmetenje večvodilne toge zadnja preme skrbijo vijačne vzmeti. Vožnja po asfaltu je z njim zato bolj udobna, na neravninah manj stresa kabino. Zanesljiveje in z manj nagibanja mercedes drži smer tudi pri slalomu med stožci. Hilux je glede udobja vožnje naredil velik korak naprej, a mu dinamična menjava smeri še vedno ne leži najbolje.

Na velikih kolesih s terenskimi pnevmatikami je hilux blažil bolj na trdo in je na asfaltu opazno manj udoben od mercedesa X. Oba imata precej velik obračalni krog, mercedes kar 13.4 m, in v urbanem okolju sta nerodna, kljub podpori kamer in senzorjev.

Izenačena v tonah in valjih

Glede prevoza tovora in vleke prikolice med njima ni bistvenih razlik. Oba sta garača, ki na kesonih zmoreta peljati dobro tono tovora in za seboj vleči več kot 3 tone težko prikolico. Skupna dovoljena masa mercedesa X znaša 3250 kg, hiluxa pa 3210 kg.
Težak tovor zahteva dovolj sape. Brez tovora in prikolic se zdi moči in navora pri obeh obeh dizelskih štirivaljnikih povsem dovolj. Motorja sta prožna, dobro so izračunali tudi prestavna razmerja, saj se o pri najvišji dovoljeni hitrosti na avtocesti vrtita v območju 2300 (hilux) oziroma 2500 vrtljajev (mercedes) v minuti. Oba največji navor dosežeta že pri 1500 oziroma 1600 vrtljajih, kar pride prav na terenu in asfaltu. Vozna izkušnja ob polni obremenitvi, sploh na slabi podlagi, pa ni več tako zelo prepričljiva. Zato imajo tekmeci 5- in 6-valjnike. Tudi Mercedes za X že ponuja svoj novi trilitrski V6 s 190 kW in 550 Nm. Rek “manj je več”, ne pije vode, kadar so v igri tone in zahtevne razmere, blato, sneg, pesek … 2,4-litrski dizel v hiluxu ima tudi precej velik razpon porabe goriva: od 9 pa vse do 12,3 litra na 100 kilometrov. 2,3-litrski dizel v mercedesu X ima 30 kW in 50 Nm navora več, kar se pozna pri lahkotnejšem pospeševanju in pri porabi goriva. Mercedes X je na testu v povprečju zahteval 9,2 litra na 100 km, ob varčni vožnji pa se poraba spusti na 8,5 litra na 100 km. Pri hiluxu svoj davek zahtevajo tudi resne terenske pnevmatike, ki jih ima serija invincible 50.

Primerjava tovornih zmogljivost:

Mercedes-benz X - mere tovornega prostora: 158,1 cm x 156 cm x 47,4 cm, nosilnost: 1016 kg, vlečne zmogljivosti: do 750 kg (prikolica brez zavor) do 3500 kg (prikolica z zavoro).
Toyota hilux - mere tovornega prostora: 152,5 cm x 164,5 cm x 48 cm, nosilnost: 1035 kg, vlečne zmogljivosti: do 750 kg (prikolica brez zavor) do 3200 kg (prikolica z zavoro).

Če hoče voznik izkoristit celotni tovorni potencial mercedesa X ali hiluxa, mora imeti vozniški izpit BE kategorije, saj skupna dovoljena masa avtomobila in prikolice, ki ju lahko vlečeta, pri obeh preseže 6 ton. Z običajnim izpitom B kategorije lahko z njima vlečete prikolice, s katerimi v vsoti skupne mase obeh ne presežete 3500 kg. Največja dovoljena masa mercedesa X znaša 3250 kg, hiluxa pa 3210 kg. Že pri vleki manjše počitniške prikolice zato denimo potrebujete vsaj kodo 96 (dodatno praktično usposabljanje - 9 ur v avtošoli in izpitna vožnja) s katero potem lahko vlečete prikolico, ki ni lahki priklopnik. S tem dobite dovoljenje za vožnjo avtomobila in prikolice pri kateri dovoljena masa presega 3.500 kg, a ne sme presegati 4.250 kg. Oba avtomobila imata razširjeno delovanje sistema za nadzor stabilnosti vozila ESC, ki skrbi tudi za stabilizacijo prikolice.

V globoki vodi in pri plezanju se pokažejo razlike …

Na terenu sta oba pogumna. Pri obeh je priklopljiv štirikolesni pogon zelo učinkovit. Za najtežje razmere imata oba še reduktor in mehansko zaporo diferenciala na zadnji osi - pri mercedesu jo je treba doplačati (744 evrov). Fotografije dokazujejo, da suvereno obvladujeta strmino in bočne naklone. Oba imata zanesljivo delujoča sistema za spust po strmini, ki pri hiluxu deluje tudi pri vzvratni vožnji. V najtežjih pogojih, pri plezanju, prečenju jarkov in bredenju po globokem blatnem kanalu, je hilux vse skupaj premagoval bolj suvereno. Ta hip je na terenu hilux še vedno nepremagljiv, prvak svojega razreda.

Z Mercedesom smo previdno zapeljali v dobrega pol metra globoko vodo in prišli na rob zmogljivosti. Hilux je še imel rezervo, saj lahko preči do 70 cm globoko vodno oviro. Pred seboj je na poligonu suvereno odrinil pravi cunami blatne vode.


Primerjava terenskih lastnosti:

Mercedes-benz X - oddaljenost od tal: 22,1 cm, vstopni kot: 29 stopinj, izstopni kot: 24 stopinj, največja globina prečenja vode: 60 cm
Toyota hilux - oddaljenost od tal: 29,3 cm, vstopni kot: 31 stopinj, izstopni kot: 26 stopinj, največja globina prečenja vode: 70 cm.

Mercedes X in toyota hilux imata zanesljivo delujoč sistem za spuščanje po strmini, ki deluje do hitrosti 25 km/h ter pri spustu samodejno vzdržuje hitrost hoje, od 5 do 7 km/h. Pri vožnji po zahtevnem terenu ima mercedes X na voljo tudi živo sliko s kamere na prednjem delu vozila. Pri hiluxu je štirikolesni pogon mogoče med vožnjo vklopiti do hitrosti 50 km/h, pri mercedesu X pa do hitrosti 100 km/h. Je res čvrst, robusten, njegov hod koles seže blizu pol metra in s skoraj 30-centimetrsko oddaljenostjo od tal zato res zelo suvereno prestopa skale, jarke in celo debla. Ima izdatneje zaščiteno podvozje, malce boljši vstopni in izstopni kot ter daje vtis neuničljive mehanike.

Mercedes-benz razreda X lahko pelje po 100-odstotnem naklonu in premaguje 49 stopinj bočnega naklona.

Varnost in udobje

V prid večje uglajenosti in varnosti, ki jih zahteva svet osebne in poslovne mobilnosti, sta oba opremljena z usnjenimi, ogrevanimi in električno pomičnimi sedeži, sodobnima multimedijskima vmesnikoma z navigacijo in digitalnim DAB radijskim sprejemnikom, oba bereta prometne znake, opozarjata na nevarnost naleta, sta pri tem pozorna do pešcev in imata enostavno dosegljiva isofix sidrišča na zadnji klopi.

Mercedesova notranjost ima več kakovostnih materialov, hilux pa je bolj praktičen s številnimi uporabnimi odlagalnimi površinami.


Pod črto …

Mercedes-benz razreda X prepriča s kakovostno narejeno kabino in razmeroma udobno vožnjo na asfaltu. Je varen, dovolj zmogljiv na cesti in terenu: Vprašanje pa je ali zvezdniška nadgradnja Nissanove tehnologije upraviči več kot 16 tisočakov razlike v primerjavi s hiluxom.

Všeč nam je:

kakovost kabine 

varnostna oprema 

prožen motor

Ni nam všeč:

cena (pre)majhna oddaljenost od tal 

zaščita podvozja

Tehnični podatki: mercedes-benz X 250 d 4matic power

Motor in prenos moči: dizelski, štirivaljni, turbo, prostornina: 2298  cm3, največja moč: 140  kW (193  KM) pri 3750 vrt./min, največji navor: 450  Nm pri 1500 vrt./min. Zadnji pogon in priklopljiv štirikolesni pogon z zaporo zadnjega diferenciala, samodejni sedemstopenjski menjalnik z reduktorjem.
Mere in masa: dolžina: 534  cm, širina: 192  cm, višina: 181,9  cm, medosna razdalja: 315  cm, masa praznega vozila: 2234  kg, dovoljena skupna masa: 3250  kg, površina tovornega prostora: 2,48 m2, posoda za gorivo: 73 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 176  km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 11,8 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 6,9/9,6/7,9 l/100 km, izpust CO2: 207  g/km, poraba na testu: 9,2  l/100 km.
Cena: Autocommerce: 61.165 EUR.
Samodejni 7-stopenjski menjalnik pri mercedesu stane 2897 evrov, pri toyoti pa 1500 evrov, a z eno prestavo manj.


Toyota hilux ostaja pravi kleni poltovornjak in zlasti na terenu v najtežjih razmerah dokazuje, kaj pomeni pol stoletja tradicije. Je avto za vse, ki vedo, kaj je bit takega stroja. Hilux ima ugled, je varen, le na asfaltu bi bil lahko bolj olikan.

Všeč nam je:

nadpovprečne terenske zmogljivosti 

varnostna oprema 

videz in ugled

Ni nam všeč:

velika poraba goriva na terenu 

udobje na asfaltu 

glasen motor


Tehnični podatki: toyota hilux 2,4 D-4D invincible50

Motor in prenos moči: dizelski, štirivaljni, turbo, prostornina: 2393  cm3, največja moč: 110  kW (150  KM) pri 3400 vrt./min, največji navor: 400  Nm pri 1600 vrt./min. Zadnji pogon in priklopljiv štirikolesni pogon z zaporo zadnjega diferenciala, samodejni šeststopenjski menjalnik z reduktorjem.
Mere in masa: dolžina: 533  cm, širina: 185,5  cm, višina: 181,5  cm, medosna razdalja: 308,5  cm, masa praznega vozila: 2155  kg, dovoljena skupna masa: 3210  kg, površina tovornega prostora: 2,5 m2, posoda za gorivo: 80 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 170  km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 12,8 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 6,7/7,8/9,5 l/100 km, izpust CO2: 204  g/km, poraba na testu: 9,8  l/100 km.
Cena: Toyota Adria: 44.740 EUR.

 

 

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Nazaj