Primerjamo

Družinska matematika - mobilnost petčlanske družine: Se splača doplačati za dodatne sedeže, litre in centimetre?


Mobilnost petčlanske družine zahteva praktičen, prostoren, varen in cenovno dostopen avto. Soočili smo Fordovega in Oplovega enoprostorneža zasnovana po formuli družinske matematike. Se splača doplačati za dodatne sedeže, litre in centimetre?

  Ford tourneo connect 1,5 ecoblue titanium Opel combo life 1,5 turbo D innovation 96 kW
oblika in prostornost 5/5 zvezdic 5/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic 4/5 zvezdic
varnost in oprema 3/5 zvezdic 3/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic 4/5 zvezdic

Veliko podbnosti, a hkrati tudi veliko razlik

Tokrat smo primerjali v osnovi dva zelo podobna, a hkrati različna avtomobila, namenjena družinski mobilnosti, ki z vsebino, sedežnim tlorisom in voznimi lastnostmi sporočata, da ju tovor na evro paletah ne zanima. Ker smo ju postavili pred izziv prvega izbora družine, smo preverili ali je smiselno doplačati dobrega tisočaka za podaljšano različico z 200 do 300 litrov večjim prtljažnikom oziroma z dvema dodatnima sedežema v tretji vrsti. Zato smo ob Oplovega comba life postavili podaljšano različico Fordovega tournea connecta, ki je v opremi titanium za 1180 evrov dražji in 40 cm daljši od enako opremljene različice tournea v osnovni dolžini. Seveda tudi Opel ponuja za 35 cm podaljšano različico comba life; zanjo je treba doplačati 750 evrov in še dodatnih 740 evrov za dva sedeža. Oba avtomobila tudi s podobo sporočate, da si želita družbe potnikov in ne tovora. O eleganci pri karoserijski obliki, kjer je ospredje postavljena učinkovita raba prostora, višina pa presega širino in se strešna linija v velika prtljažna vrata konča pod kotom 90 stopinj, ravno ne moremo govoriti. A oba enoprostorneža sta kljub temu všečno oblikovana, je pa tourneo connect z zelo dinamično oblikovanim prednjim delom in manjšo oddaljenostjo od tal vseeno nekoliko bližje velikemu karavanu kot bolj dostavni combo.

Klasične enoprostorneže vse bolj izpodrivajo raznovrstni kloni različnih avtomobilskih križancev. Ti po prostoru in prilagodljivosti na dolžini od 4,4 metra do 4,8 metra veliki družini v večini ne zmorejo ponuditi toliko udobja kot vse bolj udobni in dobro opremljeni družinski enoprostorneži, ki so v svojem izvirniku sicer izhajajo iz družine lahkih dostavnikov.

Manj je več

Petčlanska družina se bo brez težav posedla v oba in tudi s prtljago oziroma s počitniško kramo ne bi smelo biti problemov. Že na pogled občutno krajši combo life v praksi hitro dokaže, da je manj v resnici več: res je za 42,2 centimetrov krajši od forda, a je bolj pregleden, v mestu precej bolj okreten, zadaj pa ima tri ločene, vzdolžno pomične sedeže, ki so vsi opremljeni s sidrišči isofix. Če se mlademu paru torej rodijo trojčki, bo combo z dvema sedežema manj imel sidrišča za tri otroške sedeže, v forda s sedmimi sedeži pa bo težko namestiti tri otroške sedeže. Tudi pri nalaganju prtljage se na pogled zdi, da je ford v prednosti, ko pa se velika prtljažna vrata - ta so pri obeh izkažeta za uporaben nadstrešek za malico v naravi - odprejo, je pri fordu zaradi 6. in 7. sedeža treba prtljago dvigniti vsaj 10 cm višje, čeprav je tourneo bližje tlom kot combo.

Glas internetnega ljudstva je odločil, da je glede podobe absolutni zmagovalec tokratne primerjave ford tourneo connect. V naši anketi, ki smo jo objavili na družbenem omrežju Instagramu, je kar 73 odstotkov glasovalo za dinamično podobo forda.

Pet ali sedem sedežev?

Se pa Fordova zajetna medosna razdalja - ta je 27,7 centimetra daljša kot pri combu in preseže tri metre - občuti v srednji vrsti, kjer je prostora za kolena ogromno. Ob visokem stropu bodo zadaj brez težav sedeli več kot 180 centimetrov visoki potniki. Bonus podaljšane različice so zelo široka bočna drsna vrata, ki še povečajo udobje pri vstopu. Pripenjanje otroka v otroški sedež je v tem avtomobilu povsem nestresno opravilo, tudi na ozkem parkirnem mestu. Neprepričljiv vtis pa navkljub izdatni dolžini ford pusti z uporabno vrednostjo 6. in 7. sedeža. Dostop do sedežev še vedno zahteva precej telovadbe, pa tudi postavljanje in pospravljanje sedežev v prtljažniku ni najbolj enostavno. Ključna dodana vrednost podaljšane različice je torej velikost prtljažnika, če sta 6. in 7. sedež pospravljena, oziroma kar 2,6 kubičnega metra prostornine, če je zložena tudi srednja vrsta (sedež in klop). Takrat tourneo connect lahko ponudi celo precej udobno spalnico za dva, saj se sredinska vrsta lahko “povsem potopi” v dno in nastane ravna ploščad.

Pri Fordu za doplačilo 6. in 7. sedeža pri podaljšani različici zahtevajo 460 evrov. Avto ima sicer v srednji vrsti zelo veliko prostora, kar pomeni, da bo 5-članska družina brez težav shajala brez dodatnih sedežev v prtljažniku tudi, ko bodo otroci postali najstniki. Kdor torej razmišlja o podaljšani različici tournea ali pa comba naj dobro premisli ali bo res potreboval dodatne sedeže. Brez njih je prtljažnik resnično zelo velik, avto pa z nekaj iznajdljivosti lahko postane celo bivalnik, ki bo dvema potnikoma ponudil dostop na tiste ozke ceste in ulice, ki so za običajen avtodome nedostopne. Poleg tega pa bo tako prirejen bivalnik veliko hitrejši oziroma cenejši pri gorivu, na trajektih in na avtocestah.


A tudi combo s tremi ločenimi sedeži ponuja odlično prostorsko izkušnjo. Osnovni prtljažnik do višine oken doseže prostornino skoraj 600 litrov. Praktičnost prtljažnika v combu povečuje še trda nosilna polica, ki jo je mogoče namestiti v dveh višinah, in dvojni dostop do prtljage, saj ima combo dvižno steklo na prtljažnih vratih. 

Glede na prilagodljivost kabine comba - z veliko odlagalnimi površinami, pa polprosojno vzdolžno polico preko celotnega panoramskega ostrešja in še velikim predalom pod stropom prtljažnika - bo 5-članska družina brez težav shajala tudi brez dodatnih centimetrov in sedežev. Sploh, ker z nosilnostjo combo praktično izniči prednost dodatnega prostora v fordu - combo je zmožen peljati 647 kilogramov, tourneo pa 657 kilogramov.

Tudi combo s tremi ločenimi sedeži ponuja odlično prostorsko izkušnjo. Osnovni prtljažnik do višine oken doseže prostornino skoraj 600 litrov.

Opel okretnejši, ford udobnješi

Med ovinki se pri obeh pozna vpliv višjega težišča. Nista atleta, a se kljub temu peljeta dovolj suvereno in uglajeno. Obe podvozji sta navkljub svoji dostavniški zasnovi nastavljeni po avtomobilskem receptu, nagibanja v ovinkih pa je pri obeh še vedno nekoliko več kot pri klasičnem karavanu. Za učinkovito blaženje in zvočno tesnjenje si oba avtomobila zaslužita pohvalo, tako kot za varnostno opremo, grajo pa sta si zaslužila za doplačilo sodobnega komunikacijskega sistema z zaslonom na dotik in vzvratno kamero. Ta dodatek pri Fordu stane 2290 pri Oplu pa 1700 evrov.

Zaradi občutno manjšega obračalnega kroga je combo okretnejši v mestnem okolju. Pozna se tudi, da je 315 kg lažji od tournea, poleg tega pa ima ob enaki prostornini njegov motor 30 Nm navora. Combo je bolj poskočen in na testu je v povprečju porabil 6 decilitrov manj goriva na 100 kilometrov, kar v družinskem proračunu ni nezanemarljiv podatek.

Tourneo connect prepriča z odličnim voznikovim sedežnim položajem, s kakovostnejšo in povsem avtomobilsko zasnovano armaturno ploščo ter nekoliko bolj neposrednim volanom, ki dlanem ponuja več informacij. Nov 8-stopenjski samodejni menjalnik s pretvornikom navora ni najhitrejši, a hkrati z mehkimi pretikanjem okrepi udobje. Na avtocesti pa se je pri dolgem tourneu treba navaditi na velike bočne površine, ki so občutljive na veter - avto malce zaniha tudi pri prehitevanju tovornjakov.

Poleg velike nosilnosti - ta pri obeh krepko presega 600 kg - imata oba za 1,5-litrski motor kar prepričljive vlečne zmogljivosti: ford zmore vleči 1454 kg težko prikolico, combo pa 1500 kg.

Pod črto …

Opel combo life odločno povede v razmerju med ceno in vsebino. Dodatni centimetri, litri in dva sedeža niso tako prepričljiva dodana vrednost, da bi 5-članski družini lahko brez slabe vesti svetovali izbiro več kot 6 tisočakov dražjega tournea. Če cena ni ključno merilo je izbira na strani tournea, ki je udobnejši.

Ford tourneo connect 1,5 ecoblue titanium

Všeč nam je +

prostorna kabina, položaj za volanom, udobna vožnja, širina drsnih vrat

Ni nam všeč -

(pre)velik obračalni krog, nerodno zlaganje 6. in 7. sedeža, drago doplačilo info vmesnika sync3

Fordov 8-stopenjski samodejni menjalnik prestavlja mehko in ima zanimiv način ročnega prestavljanja. V položaju M voznik prestave menja s stikalom na levi strani prestavne ročice, kot pri kakšnem tovornjaku. Ročica pa pri izbiri položaja za ročno pretikanje nima zamika v levo ali desno stran. Zato se nemalokrat zgodi, da voznik pri premiku ročice iz parkirne prestave v vozno prestavo ročico potegne do konca in namesto prestave D vklopi ročni način M, potem pa menjalnik ne prestavi sam in poskrbi za nekaj trenutkov zmede za volanom.

Tehnični podatki: Ford tourneo connect 

Motor in prenos moči: bencinski, štirivaljni, prostornina: 1499  cm3, največja moč: 88,3 kW (120 KM) pri 3600 vrt./min, največji navor: 270 Nm pri 1750 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, samodejni 8-stopenjski menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 482,5 cm, širina: 183,5 cm, višina: 1847  cm, medosna razdalja: 306,2  cm, masa praznega vozila: 1788  kg, dovoljena skupna masa: 2445 kg, prtljažnik: 322 l (7 sedežev) - 1287 l (5 sedežev) - 2620 l, posoda za gorivo: 56  l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 171 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 12,6 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 4,4/4,9/4,7  l/100 km, izpust CO2: 122 g/km, poraba na testu: 7,1 l/100 km.
Cena: Summit motors: 30.070 evrov

 

Bonus tourneov podaljšane različice so zelo široka bočna drsna vrata, ki še povečajo udobje pri vstopu.


Opel combo life 1,5 turbo D innovation 96 kW

Všeč nam je +

velik prtljažnik, trije ločeni sedeži z isofix sidrišči, udobno vstopanje, preglednost, prožen motor

Ni nam vešč -

draga in neprepričljiva vzvratna kamera , odzivnost stikala za zagon motorja

Tehnični podatki: Opel combo life 1,5 turbo D innovation

Motor in prenos moči: dizelski, štirivaljni, prostornina: 1499 cm3, največja moč: 96 kW (130KM) pri 3750 vrt./min, največji navor: 300 Nm pri 1750 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, ročni 6-stopenjski menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 440,3 cm, širina: 184,8 cm, višina: 184,1 cm, medosna razdalja: 278,5 cm, masa praznega vozila: 1473 kg, dovoljena skupna masa: 2120 kg, prtljažnik: 597 – 1414  l, posoda za gorivo: 50 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 185 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 10,6 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 4/4,8/4,3 l/100 km, izpust CO2: 119 g/km, poraba na testu: 6,5l/100 km.
Cena: Opel Southeast Europe: 22.900 EUR

 

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Nazaj