Primerjamo: Volkswagen passat variant elegance 2.0 TDI 4motion in peugeot 508 SW GT line 2.0 BlueHDi 180 EAT8

Primerjamo

Klasika ali drznost? Je drzni peugeot 508 SW dostojen tekmec klasičnemu volkswagnu passatu variantu, vodilnemu v tem razredu?


Prostoren, tehnološko napreden in zmogljiv karavan srednjega razreda ima še vedno pomembno vlogo pri zagotavljanju družinsko-poslovne mobilnosti. Je drzni peugeot 508 SW dostojen tekmec klasičnemu volkswagnu passatu variantu, vodilnemu v tem razredu?

  Volkswagen passat variant elegance 2.0 TDI 4motion Peugeot 508 GT line 2.0 BlueHDi 180 EAT8
oblika in prostornost 5/5 zvezdic 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 5/5 zvezdic 4/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic 4/5 zvezdic

 

Prvi zelo atraktiven, drugi klasično eleganten

Ker rek pravi, da “imajo vsake oči svojega malarja”, ne izrekamo sodbe o lepoti oziroma prepričljivosti podobe obeh karavanov. Lahko pa zapišemo, da peugeot 508 SW s svojimi drznimi linijami, zanimivo oblikovanimi svetlobnimi telesi, zelo nizko strešno linijo in bočnimi stekli brez okvirjev deluje zelo atraktivno. Pri čustvenem odzivu peugeot povede proti klasični passatovi uniformiranosti. Passat s svojo podobo nikoli ni in verjetno tudi nikoli ne bo sprožal evforije ali ljubezni na prvi pogled, je pa s podobo vedno dobro kljuboval zobu časa in oblikovalskim modnim muham. Videti je večno mlad, kar dokazuje tudi na trgu rabljenih avtomobilov.

Pri Peugeotu odkrito priznavajo, da s prodajnimi dosežki prejšnje generacije niso bili zadovoljni. Zato so odločili, da mora biti novi 508 dovolj drzen, da bo nove kupce prepričal že na prvi pogled, brez odmeva glasu racionalnosti ali tradicionalnosti.

Razlike v uporabnem prostoru večje kot razlike v centimetrih

Smisel karavana je seveda prostor - na sedežih in v prtljažniku. Oba avtomobila v dolžino merita skoraj 4,8 metra in, če bi sodili zgolj po merskih gabaritih, bi peugeot imel prednost. Je 1,7 cm daljši, 3 cm širši in ima tudi 1,4 cm daljšo medosno razdaljo. Passat ima po centimetrih prednost le pri višini, saj je v najvišji točki 4,2 cm višji od francoskega tekmeca. A ta razlika se izkaže za zelo očitno pri udobju na zadnji klopi.

Prostor za kolena v peugeotu 508.

Peugeotova izrazito nizka strešna linija z manjšimi bočnimi stekli vpliva na prostor in počutje v kabini. Več kot 180 cm visok potnik se na zadnji klopi peugeota ne pelje tako udobno, kot bi od karavana te velikosti pričakovali. Predvsem na zadnjih sedežih je hitro jasno, da passat nudi občutno več prostora za glave in kolena.

Tudi preglednost, zlasti nazaj, je v passatu precej boljša. Davek atraktivne podobe peugeot 508 plača tudi v prtljažniku, ki ima v osnovi za 120 litrov manjšo prostornino od passatovega. Ob položenih sedežih sicer oba ponujata 1,7 kubičnega metra prostora, a v passatu je zaradi višje strešne linije, bolj navpično postavljenih vrat in večje odprtine lažje naložiti in prepeljati dimenzijsko nerodnejši tovor. Passat je zmožen peljati več kot pol tone tovora, ima 93 kg večjo nosilnost in lahko vleče kar 400 kg težjo prikolico (2,2 tone) kot peugeot. Praktičnost in vsestranskost sta na strani Nemca.

Prostor za kolena v passatu.

Digitalno napredni kabini

Za volanom oba avtomobila s svojimi prilagodljivimi merilniki, izdatno digitalizacijo, napredno varnostno opremo in popolno povezljivostjo ponujata prepričljivo vozniško izkušnjo. Pri kakovosti izdelave in materialih so pri Peugeotu naredili precejšen korak naprej. Armaturna plošča je v peugeotu precej bolj atraktivna, a v znani i-cockpit zasnovi z majhnim volanom in visoko postavljenimi prilagodljivimi 12,3-plačnimi merilniki zahteva nekoliko več voznikovega privajanja. Passat kljub nekoliko manjšemu zaslonu pred voznikom (11,7 palca) ponuja hitrejši odziv merilnikov in več prilagodljivosti. Z zasnovo armature je bolj dolgočasen, a ergonomsko prepričljivejši in v prednosti pri uporabnih odlagalnih mestih.

Pri kakovosti izdelave in materialih so pri Peugeotu naredili precejšen korak naprej. Armaturna plošča je v peugeotu precej bolj atraktivna kot v passatu.

Grafike na passatovih digitalnih zaslonih imajo več kontrasta in vsi zasloni na armaturi so bolj odzivni in berljivi tudi v direktni sončni svetlobi. Občutno boljša je v passatu še kakovost prikaza žive slike z vzvratne kamere, še zlasti ponoči. Res pa, da je treba za veliko multimedijsko napravo (9,2 palca), ki zmore številne on-line storitve, pri Volkswagnu seči globoko v žep in odšteti 2172 evrov. Peugeot 508 SW pa denimo za dostopnih 750 evrov postreže z odličnim ozvočenjem Focal in za dodatnih 1200 evrov vozniku ponoči postreže tudi z nočnim vidom infrardeče kamere, ki na zaslonu med merilniki označuje pešce in v temi nevidne nevarnosti. Peugeotova kabina je zvočno za odtenek bolje zatesnjena, kar še nekoliko okrepi občutek prestiža. Dodatna oprema je pri peugeotu 508 SW cenejša kot pri passatu.

Grafike na passatovih digitalnih zaslonih imajo več kontrasta in vsi zasloni na armaturi so bolj odzivni in berljivi tudi v direktni sončni svetlobi.

Voznik v peugeotu bo zadovoljen, v passatu pa še nasmejan

Na avtocesti sta oba avtomobila zelo suverena. Vožnja je udobna, podpora varnostnih sistemov izdatna in zanesljiva. Pri delovanju vozniških pomočnikov je znova v rahli prednosti passat, ki predvsem bolj uglajeno pomaga pri ohranjanju smeri na voznem pasu in z asistentom za vožnjo v zastojih ponuja bolj prepričljivo izkušnjo pri samodejnem vzdrževanju varnostne razdalje in avtonomnem zaviranju do zaustavitve ter ponovnem speljevanju. Med ovinki je peugeot bolj zadržan in manj dinamičen, kot obljublja njegova podoba. Ima dobro uravnoteženo podvozje, zanesljivo drži stik s podlago. Tudi z vklopom športnega voznega programa njegov značaj ne dobi ostrine. Je kot maratonec v udobnih supergah. Motor s 400 Nm navora in 8-stopenjski menjalnik delujeta zelo uglajeno, brez nervoze, a dovolj odločno.

Že na prvi pogled je jasno, da smo soočili neposredna tekmeca med katerima je precej več razlik, kot jih razkrivajo zgolj podatki o merah in prtljažnih litrih.

Passat je precej bolj dinamičen in s prilagodljivim delovanjem blažilnikov ter štirikolesnim pogonom z elektronskimi XDS zaporami diferencialov veliko pogumnejši, natančnejši in hitrejši med ovinki. Blesti z oprijemom in odzivnostjo motorja ter podvozja. Lahko je udoben potovalnik ali pa skorajda športni avto. Dva značaja mu zagotavlja najmočnejši biturbo dvolitrski dizelski motor s kar 500 Nm navora, ki passata do stotice požene dve sekundi hitreje kot motor v peugeotu. 7-stopenjski DSG menjalnik ima v passatu kar veliko dela z odločnim strojem in zaradi velikega navora deluje manj uglajeno kot menjalnik v peugeotu 508. Ta je precej manj nervozen in mehko opravlja svoje delo tudi pri odločnem vozniku. Peugeotov uglajen značaj in prestava več se poznata tudi pri porabi. Pri povprečni porabil smo v peugeotu zabeležili skoraj liter manjšo porabo goriva (6,7 litra na 100 km) kot v passatu.

Volkswagnovi oblikovalci so ob prenovi passata 8. generacije še malce izpilili njegovo eleganco in vdelali odlično delujoče LED matrične žaromete, ki so del serijske opreme v paketu opreme elegance. Je pa zgolj za oblikovno športno-eleganco pri passatu treba kar pošteno seči v žep, saj paket R-line plus stane 2476 evrov. Peugeot pri ravni opreme GT line brez doplačil ponuja večino športnega okrasja.

Pod črto …

Neposredno obeh preskušenih karavanov ne bi smeli primerjati, ker je passat zmogljivejši, opremljen s štirikolesnim pogonom in zato tudi ustrezno dražji, a v drzno oblikovanem in tehnično naprednem peugeotu 508 SW je vendarle dobil prepričljivega tekmeca. Da 508 SW na duše kupcev piha z malce drugačnega kota kot passat, pa je v prid raznolikosti izbire le dobrodošlo.

Passat je precej bolj dinamičen in s prilagodljivim delovanjem blažilnikov ter štirikolesnim pogonom z elektronskimi XDS zaporami diferencialov veliko pogumnejši, natančnejši in hitrejši med ovinki.

Ankete še vedno na strani tradicije?

Med primerjalnim testom oblikovno najbolj vročega in prodajno najbolj uspešnega smo vas na naših profilih na družabnih omrežjih povprašali, katerega bi izbrali vi - passata variant ali peugeota 508 SW. Med 1339 oddanimi glasovi 62 odstotkov prisega na passatovo tradicijo in klasiko ter dejstvo, da gre za avto, ki v nobeni postavki ne izstopa, a je v vseh dober. 38 odstotkov pa je menilo, da je peugeot 508 SW boljši izbor kot passat. Še bolj zanimive rezultate je pokazala anketa, v kateri smo povprašali, kaj bi izbrali, če bi vam ponudili karavana srednjega razreda ali pa srednje velikega cestnega terenca. Kar 1299 glasov ste oddali v 24 urah in v 78 odstotkih prednost namenili klasični avtomobilski obliki - karavanu.
Eden najbolj prodajanih volkswagnov pri uporabnem prostoru pokaže svojo prednost tudi s številnimi dodatki za prilagoditev oziroma organizacijo prostora v odlično dostopnem in dobro obdelanem prtljažniku pravilnih oblik z precej pokončno postavljenimi vrati ter visokim stropom.

Volkswagen passat variant elegance 2.0 TDI 4motion

Všeč nam je +

prostorna kabina, štirikolesni pogon, dinamične vozne lastnosti, aktivni varnostni sistemi, matrični LED žarometi, vlečna zmogljivost, velik in dobro opremljen prtljažnik

Ni nam všeč -

draga dodatna oprema, neuglajen menjalnik

Tehnični podatki: VW passat variant

Motor in prenos moči: dizelski, turbo, štirivaljni, prostornina: 1968 cm3, največja moč: 176  kW (240 KM) pri 3750 vrt./min, največji navor: 500 Nm pri 1750 vrt./min. Stalni štirikolesni pogon, avtomatizirani 7-stopenjski DSG menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 477,3  cm, širina: 183,2 cm, višina: 146,2 cm, medosna razdalja: 278,6  cm, masa praznega vozila: 1770 kg, dovoljena skupna masa: 2330  kg, prtljažnik: 650 – 1780, posoda za gorivo: 55 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 241  km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 6,3 s, normna poraba goriva kombinirano: 7,6 l/100 km, izpust CO2: 156  g/km, poraba na testu: 7,9 l/100 km.
Cena: Porsche Slovenija: 42.999 EUR
Davek atraktivne podobe peugeot 508 plača tudi v prtljažniku, ki ima v osnovi za 120 litrov manjšo prostornino od passatovega. Ob položenih sedežih sicer oba ponujata 1,7 kubičnega metra prostora

Peugeot 508 GT line 2.0 BlueHDi 180 EAT8

Všeč nam je +

drzen videz, bogata oprema, počutje za volanom, uglajena motor in menjalnik, cena dodatne opreme, napredek v materialih in tehnologiji 

Ni nam všeč -

prostor na zadnji klopi, nizka višina prtljažnika

Tehnični podatki: peugeot 508 sw

Motor in prenos moči: dizelski turbo, štirivaljni, prostornina: 1997 cm3, največja moč: 130  kW (180 KM) pri 3750 vrt./min, največji navor: 400  Nm pri 2000 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, samodejni 8-stopenjski menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 479  cm, širina: 186 cm, višina: 142 cm, medosna razdalja: 280  cm, masa praznega vozila: 1679 kg, dovoljena skupna masa: 2146  kg, prtljažnik: 530 – 1780, posoda za gorivo: 55 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 235  km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 8,3 s, normna poraba goriva kombinirano: 5,9 l/100 km, izpust CO2: 124  g/km, poraba na testu: 6,7 l/100 km.
Cena: P Automobil Import: 35.190 EUR

 

Ključne besede


TestTest avtaPeugeotprimerjamoVolkswagenpeugeot 508volkswagen passat

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

19

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Priljubljenost članka

19

Shrani

Delite s prijatelji