Primerjamo: Hyundai kona 1.6 CRDi MHEV impression N-line in nissan juke 1.0 DIG-T 117 N-connecta

Primerjamo

Križni račun - Tako juke kot kona sta zanimiva in prijetna kompaktna križanca s presenetljivo podobno vsebino, a s tudi dovolj razlikami.


V razredu manjših križancev in cestnih terencev je dogajanje pestro: prav vse avtomobilske znamke kupcem ponujajo svojo različico idealnega kompaktnega križanca. Pri Hyundaiju je to kona, pri Nissanu juke: kljub oblikovnim razlikam oba ponujata presenetljivo podobno vsebino …

  Hyundai kona 1.6 CRDi MHEV impression N-line Nissan juke 1.0 DIG-T 117 N-connecta
oblika in prostornost 4/5 zvezdic 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic 3/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic 4/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic 3/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 2/5 zvezdic 4/5 zvezdic

 

Raznolikost idej oblikovalcev

Pri Hyundaiju so kono predstavili konec leta 2017 - sedem let za nissanom jukom, ki je leta 2010 pionirsko zagnal razred kompaktnih cestnih terencev oziroma križancev. Zato ne čudi, da je danes v prodajnih salonih že juke druge generacije, kona pa je pred kratkim doživela šele prvo oblikovno in tehnično prenovo.

Pogled na oba avtomobila odkriva raznolikost idej oblikovalcev obeh avtomobilov - a tudi precej strogo določene mere tega avtomobilskega razreda: oba avta na primer v dolžino merita natanko 421 centimetrov, ima pa juke za 3,6 centimetra daljšo medosno razdaljo. A navzven se tega ne vidi; zaradi poudarjenih bokov in ožjih bočnih oken juke deluje bolj kompaktno in športno, kona pa kljub športni preobleki s paketom opreme N-line bolj uporabno in družinsko.

Tako juke kot kona sta zanimiva in prijetna kompaktna križanca s presenetljivo podobno vsebino, a s tudi dovolj razlikami, da imata vsak svoj krog občudovalcev.

Centimetri in litri

Zaradi podobnih zunanjih mer v kabini obeh avtov ni velikih razlik v prostornosti, je pa zanimivo občutiti vpliv oblike na počutje v avtih: zaradi ozkih bočnih oken in bolj kupejevske podobe je v juku počutje bolj utesnjeno kot v koni, pa čeprav je prostor za kolena zadaj pri obeh avtih odmerjen zelo podobno. Odrasel potnik na zadnji klopi ima v obeh avtih kolena le kakšen centimeter ali dva prostora do naslonjal prednjih sedežev. Razliko naredita zračnost in svetloba, ki sta zaradi večjih bočnih oken na strani kone; juke se zdi bolj utesnjen in temnejši, pa tudi sedanje na zadnjo klop je zaradi ožjih zadnjih vrat manj udobno kot pri koni.
Tehnični podatki razkrivajo, da ima juke za skoraj 50 litrov prostornejši prtljažnik kot kona, a pogled v oba prtljažnika odkriva, da sta prtljažnika podobno uporabna: pod prtljažnim dnom kone je plitek predal z ločenimi prostori za drobnarije, jukovo prtljažno dno brez predalov pa prostornini doda litre, a ni zato nič bolj uporabno. Pri obeh avtih je treba prtljago dvigniti precej visoko čez pragova, širina in dolžina obeh prtljažnikov pa sta zelo podobni.

Čeprav sta kona in juke po zasnovi križanca, njuna malce večja oddaljenost od tal in visoki karoseriji ne vplivata na vozne lastnosti.

Digitalni časi

Izza volana sta si oba avtomobila precej podobna in v skladu s trendi tudi precej digitalna - oba imata na primer prostostoječ zaslon multimedijske naprave, kona pa ima v tej opremski različici tudi povsem digitalne merilnike (jukova merilnika sta klasična). Pri juku se ponovi zgodba iz zadnjega dela kabine: ker ima dokaj ozka bočna stekla in visok sredinski del s prestavno ročico, voznik sedi dokaj nizko in rahlo utesnjeno, medtem ko kona tudi spredaj deluje bolj odprto in zračno, kar vpliva tudi na boljšo vidljivost iz avta.

Velja omeniti tudi odzivnejši, zmogljivejši in preglednejši Hyundaijev uporabniški vmesnik multimedijskega sistema. Ne moremo niti mimo kakovosti izdelave, ki je na strani kone, saj je sestavljena natančneje in čvrsteje. Opremsko bogat konin paket opreme impression vsebuje tudi projecirni prikazovalnik podatkov na majhno steklo pred voznikom.

Izza volana sta si oba avtomobila precej podobna in v skladu s trendi tudi precej digitalna

Dizel proti bencinu

Nissan juke je v novi generaciji na voljo le z bencinskim motorjem - litrskim trivaljnikom s 86 kW, ki vselej poganja prednji kolesi - prek ročnega šeststopenjskega ali avtomatiziranega sedemstopenjskega menjalnika. Pri koni imajo kupci več izbire: bencinska motorja sta dva (88,3 ali 145 kW), na voljo je tudi dizelski štirivaljnik s 100 kW. Poleg klasičnega ročnega menjalnika sta kupcem na voljo tudi inteligentni ročni menjalnik in sedemstopenjski avtomatizirani menjalnik. Tako močnejši bencinski kot dizelski motor lahko kombiniramo tudi s štirikolesnim pogonom, ki ga pri juku ne moremo dobiti.



Na našem preskusu smo imeli kono z dizelskim motorjem, prednjim pogonom in tehnično zanimivim “pametnim” menjalnikom; takšna kombinacija res ni najbolj primerljiva z jukovo kombinacijo bencinskega trivaljnika in ročnega menjalnika, a zanimalo nas je, kako se sodoben bencinski motor odreže v primerjavi s sodobnim dizelskim. Je v avtu tega razreda dovolj bencinski motor ali se splača dodatno seči v žep za dizelskega? Kolikšna je razlika v porabi goriva - in kako drugačna je vožnja s precej bolj prožnim dizelskim motorjem?

Pri zmogljivostih je na papirju kona v precejšnji prednosti; ima močnejši motor, precej več navora, pa tudi večjo končno hitrost. Na cesti te prednosti zbledijo: oba avtomobila sta podobno živahna pri pospeševanju, konin dizelski navor pa do izraza pride pri potovalnih hitrostih in prehitevanjih, saj vozniku ni treba tako pogosto posegati po prestavni ročici kot pri juku.

Konin pametni ročni menjalnik brez hidravlične povezave med pedalom in sklopko omogoča odklop motorja od menjalnika takoj, ko voznik umakne nogo s plina - in zato zna kona jadrati z ugasnjenim motorjem, kar pomeni manjšo porabo goriva. Hkrati je konin dizelski motor opremljen tudi z blagim hibridnim sistemom; vse skupaj pomeni porabo goriva med 4,5 in 6 l/100 km oziroma naše testno povprečje 5,5 l/100 km.
Jukov pogonski sistem je bolj tradicionalen in preprost, pa tudi malce manj varčen. A testno povprečje 6,3 l/100 km si vendarle zasluži pohvalo in je dokaz, da je dobro zasnovan motor - litrski trivaljnik poleg juka poganja številne renaulte in dacie - lahko zelo učinkovit.

Voznikov delovni prostor v nissanu.

Okretnost in živahnost

Čeprav sta kona in juke po zasnovi križanca, njuna malce večja oddaljenost od tal in visoki karoseriji ne vplivata na vozne lastnosti. Morda se v ostro odpeljanih ovinkih malce bolj nagibata, kot bi se nagibal avto majhnega razreda, a oba sta prijetno in natančno vodljiva ter okretna, nista pa športnika - čeprav kona s paketom karoserijskih dodatkov N-line daje tak vtis.

Ker je imela kona obute nizkopresečne pnevmatike, je bila na ostrih cestnih neravninah za odtenek manj udobna od juka, ki pa se je zato v ostrih ovinkih malce več nagibal - a oba avtomobila sta prijetno udobna tudi na daljših poteh.

Juke se je v ostrih ovinkih malce več nagibal. 

Veliko varnosti

Tako kona kot juke sta že v osnovi - neodvisno od paketa opreme - opremljena z najbolj koristnim asistenčnim sistemom: samodejnim zaviranjem v sili s prepoznavo pešcev in kolesarjev. Ostali asistenčni sistemi so odvisni od paketa opreme: jukov srednji paket N-connecta je na primer brez njihovega sistema pro pilot, ki vključuje tako radarski tempomat kot aktivni sistem za ohranjanje smeri vožnje - tega se za 1100 evrov splača dokupiti v paketu s še nekaterimi drugimi dodatki kot so 360-stopinjska kamera, sistem za nadzor mrtvega kota in še kaj. Hyundai pri koninem paketu impression v serijski opremi ponuja več asistenčnih sistemov - tudi sistem za prečni nadzor prometa za avtom ob vzvratni vožnji -, ne pa tudi radarskega tempomata, ki je na voljo le za različice z avtomatiziranim menjalnikom. Kona ima v serijski opremi tudi sistem za nadzorovan spust po strmini. Je pa razveseljivo, da sta oba avtomobila serijsko opremljena s polnima LED žarometoma.

Ker je imela kona obute nizkopresečne pnevmatike, je bila na ostrih cestnih neravninah za odtenek manj udobna od juka.

Jukova zmaga v igri številk

Kot smo že zapisali, zaradi razlik v pogonu avtomobila nista neposredno primerljiva: cenovno natančnejšo primerjavo bi dobili, če bi juka primerjali s kono z litrskim bencinskim motorjem. V naši primerjavi je razlika v ceni namreč kar 6100 evrov v prid juka, česar prihranek pri strošku goriva seveda ne more pokriti. A za večji del razlike je kriva kombinacija obeh paketov opreme pri koni - najbogatejšega paketa impression in še dodatnega športnega paketa N-line. Kona s skromnejšo opremo style in dizelskim motorjem bi bila namreč le slabih 500 evrov dražja od takšnega juka, to pa je racionalno doplačilo za prožnejši in varčnejši motor.

Pod črto

Tako juke kot kona sta zanimiva in prijetna kompaktna križanca s presenetljivo podobno vsebino, a s tudi dovolj razlikami, da imata vsak svoj krog občudovalcev. Dilema “dizel ali bencin” bi bila pri podobno opremljenih avtih na strani kone, pri tej kombinaciji najbogatejših in najdražjih paketov opreme pa je težko najti pojasnilo za tako veliko razliko v ceni.

Prtljažnik v koni.

Hyundai kona 1.6 CRDi MHEV impression N-line

Všeč nam je +

športen videz, prožen motor, varnostni sistemi, menjalnik

Ni nam vešč -

visoka cena, brez radarskega tempomata, blaženje kratkih neravnin

Motor in prenos moči: dizelski, štirivaljni, turbo, prostornina: 1598 cm3, največja moč: 100  kW (136 KM) pri 4000 vrt./min, največji navor: 300 Nm pri 2000 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, šeststopenjski ročni menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 421,5  cm, širina: 180 cm, višina: 155 cm, medosna razdalja: 260  cm, masa praznega vozila: 1477 kg, dovoljena skupna masa: 1875  kg, prtljažnik: 374 – 1156 l, posoda za gorivo: 50 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 190  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 10,3 s, normna poraba goriva kombinirano: 5,2 l/100 km, izpust CO2: 136  g/km, poraba na testu: 5,5 l/100 km.
Cena:  Hyundai Avto Trade: 27.100 EUR
Jukov prtljažnik.

Nissan juke 1.0 DIG-T 117 N-connecta

Všeč nam je + 

prepoznavna oblika, vozno udobje, prostoren prtljažnik

Ni nam všeč -

varnostna oprema, kakovost izdelave, zračnost kabine

Motor in prenos moči: bencinski, turbo, trivaljni, prostornina: 999 cm3, največja moč: 86  kW (117 KM) pri 5250 vrt./min, največji navor: 180  Nm pri 4000 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, ročni 6-stopenjski menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 421  cm, širina: 182,7 cm, višina: 159,5 cm, medosna razdalja: 263,6  cm, masa praznega vozila: 1284 kg, dovoljena skupna masa: 1700  kg, prtljažnik: 422 – 1305 l, posoda za gorivo: 46 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 180  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 10,4 s, normna poraba goriva kombinirano: 6 l/100  km, izpust CO2: 136  g/km, poraba na testu: 6,3 l/100 km.
Cena:  Renault Nissan Slovenija: 21.000 EUR

Ključne besede


HyundaiNissandizelcestni terenecHyundai konaprimerjamoNissan Juke

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

8

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Priljubljenost članka

8

Shrani

Delite s prijatelji