Volvo XC40 - prvi avto z realnejšo meritvijo porabe

| Ekologija

Manjša laž, večja poraba: Kmalu bodo na cestah avti z bolj realnimi podatki o porabi goriva


Pa smo le dočakali prvi avto, pri katerem je uradno navedena poraba goriva izmerjena po novem merilnem protokolu WLTP: novi volvo XC40. Uradni podatek o njegovi porabi goriva je pomenljiv, predvsem pa potrjuje vse tisto, kar smo v Motoreviji pisali v preteklosti: uradno oziroma “na papirju” bodo novi avti odslej bolj požrešni, občutno večji pa bo tudi njihov izpust CO2!

Vsi izdelovalci, ki predstavljajo povsem nove avte po 1. septembru, morajo njihovo porabo izmeriti po novem merilnem protokolu WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures) oziroma v merilnem ciklu WLTC (Worldwide harmonized Light vehicles Test Cycle), ki – kot smo v Motoreviji že večkrat pojasnili – bolj realno simulira razmere v resničnem prometu in zato zagotavlja tudi bolj verodostojne podatke.

Podatki o porabi goriva tudi po novi merilni proceduri v popolnosti ne odražajo porabe v prometu, a so realni porabi precej bližje kot podatki, pridobljeni po dosedanji metodi NEDC, s katero so izdelovalci vozil določali uradno porabo goriva od leta 1996. O težavah, predvsem pa vse večjem razkoraku med “uradnimi” podatki in realno porabo goriva, smo v Motoreviji že večkrat obširno pisali, prav tako o legalnih in nelegalnih načinih, s katerimi je avtomobilska industrija te podatke prirejala oziroma umetno zmanjševala porabo svojih vozil.
Posledice smo čutili predvsem uporabniki oziroma kupci vozil, ki si z uradnimi podatki nismo mogli prav nič pomagati.

Volvo XC40 prvi avto z na novo izmerjeno uradno porabo goriva

Z nestrpnostjo smo torej čakali začetek merjenja po novih pravilih, ki je stopil v veljavo 1. septembra. Pravila sicer novo merjenje porabe goriva zapovedujejo le za povsem nove modele avtomobilov, ki bodo zapeljali na ceste, a na prvi avto, za katerega je moral izdelovalec objaviti na novo pridobljen podatek o porabi goriva, smo morali počakati vse do pred kratkim. Čeprav je bilo v septembru javnosti predstavljenih kar nekaj povsem novih avtomobilov, je večina izdelovalcev s homologacijo pohitela in to opravila še pred 1. septembrom – in se s tem izognila objavi uradne porabe goriva po novih pravilih.

Pri volvu XC40 z bencinskim motorjem je razlika v uradni porabi goriva od 1,1 do 1,8 l/100 km, izpust CO2 pa je večji od 25 do 41 g/km. Pri volvu XC40 z dizelskim motorjem je poraba goriva večja od 1,3 do 2,2 l/100 km, izpust CO2 pa je večji od 35 do 54 g/km.

V trenutku pisanja tega članka je edini avto, ki ima javno zapisano uradno porabo goriva po novih pravilih povsem novi volvo XC40, ki naj bi na ceste zapeljal v začetku prihodnjega leta. V uradnem dokumentu o tehničnih podatkih sta v rubriki “poraba goriva” navedena dva podatka: kombinirana poraba goriva po NEDC merilih in kombinirana poraba goriva po WLTP merilih. Dvojnega zapisovanja porabe naj bi se posluževali tudi drugi izdelovalci – verjetno zato, da z na novo izmerjeno porabo goriva ne bi preveč prestrašili uporabnikov. Je pa takšen dvojni zapis odlična predstavitev, kako nerealni so bili podatki o porabi goriva doslej; pri volvu XC40 z bencinskim motorjem je razlika v uradni porabi goriva od 1,1 do 1,8 l/100 km, izpust CO2 pa je večji od 25 do 41 g/km. Pri volvu XC40 z dizelskim motorjem je poraba goriva večja od 1,3 do 2,2 l/100 km, izpust CO2 pa je večji od 35 do 54 g/km. Natančno primerjavo objavljamo v tabeli.

Kot smo že zapisali, uradna poraba goriva po novih pravilih še vedno ni povsem realna, a razkorak med tovarniškimi podatki in porabo na cesti se bo vendarle precej zmanjšal, s tem pa uporabnikom in vsem tistim, ki kupujejo nov avto, ponudil bolj verodostojen vpogled v lastnosti avtomobila – in tudi boljšo možnost, da si preračunajo stroške lastništva oziroma vožnje s svojim novim avtom. 

Primerjava uradne porabe goriva, izmerjene po strarem merilu NEDC in po novem merilu WLTP:

Avto (model) Kombinirana poraba goriva / izpusti CO2 Kombinirana poraba goriva / izpusti CO2
  Stari merilni cikel NEDC Novi merilni cikel WLTC*
Volvo XC40 T5 AWD (bencinski motor, 182 kW) 7,2 l/100 km, 164 g/km 8,3 - 9,0 l/100 km, 189 - 205 g/km
Volvo XC40 D4 AWD (dizelski motor, 140 kW) 5,0 l/100 km, 131 g/km 6,3 - 7,2 l/100 km, 166 - 185 g/km

* Navedeni sta najnižja in najvišja poraba goriva, v odvisnosti od vgrajene opreme in dimenzij pnevmatik.

Tudi večji izpust CO2

Katere podatke bodo upoštevali zakonodajalci?

Avtomobilska industrija ima odslej še eno težavo: čez noč, oziroma od 1. septembra naprej, ko so začela veljati nova pravila o uradnem merjenju porabe in izpustov CO2, se bo flotni izpust CO2 vsem izdelovalcem postopoma začel povečevati. To je seveda v nasprotju z direktivami, ki avtomobilskim izdelovalcem narekujejo zmanjševanje izpusta CO2 – po letu 2020 naj bi avtomobili v ozračje izpustili v povprečju le še 95 g/km. Če bodo zakonodajalci upoštevali uradne podatke o izpustih po novih merilih, bo pod to mejo le malo avtomobilov. Zelo verjetno je, da si bodo avtomobilski izdelovalci v pogajanjih z zakonodajalci izborili odpustke v obliki “faktorja skladnosti” – podobno kot pri meritvah izpusta dušikovih oksidov v prometu. Takšen “faktor skladnosti” bo kljub jasno zapisanim mejam izpustov dovoljeval prodajo avtomobilov, ki v ozračje izpustijo več CO2, kot je dovoljeno – brez kaznovanja izdelovalcev avtomobilov.

 

Ključne besede

ekologijaEkologijaVolvoWLTCWLTPNEDC

Avtorji

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Sorodne novice

Nazaj