Mitsubishijeva hibridna dogodivščina za člane AMZS

Reportaže

Električni piknik s priključnim hibridom mitsubishijem outlanderjem PHEV


36 članov AMZS in bralcev Motorevije, ki so se odzvali povabilu na druženje z novim hibridnim mitsubishijem outlanderjem, je v soboto 17. novembra v AMZS centru varne vožnje na Vranskem lahko od blizu spoznalo, kaj vse zna in zmore Mitsubishijeva priključno-hibridna svetovna uspešnica. Z gotovostjo lahko zapišemo, da so bili udeleženci naše hibridne dogodivščine navdušeni - tako nad avtom kot na dogajanjem na poligonih AMZS centra varne vožnje na Vranskem.

Ne samo, da outlander PHEV s svojo zalogo energije skuha kavo ali pogreje vodo na indukcijskem kuhalniku, povsem neslišno in zgolj ob pomoči svojih dveh električnih motorjev spleza tudi na blatni klanec ali po terenskem poligonu za seboj vleče bivalno prikolico. S tremi pogonskimi motorji, zmogljivim sklopom akumulatorjev, prostorno oblikovano potniško kabino in učinkovitimi varnostnimi ter voznimi pripomočki je mitsubishi outlander lahko idealen avto za prehodno obdobje med klasično in električno osebno mobilnostjo.
Predstavitev tako raznolikih zmogljivosti, lastnosti in talentov takšnega avtomobila je bilo tudi temeljno vodilo pri snovanju dogodka; iz izkušenj na preteklih dogodkih, pa tudi iz številnih vprašanj naših bralcev in članov ni bilo težko razbrati, da si želijo več praktičnih izkušenj, ki so vendarle povsem nekaj drugega kot kratko predavanje avtomobilskega prodajalca v prodajnem salonu.

Video: Hibrida pustolovščivna - prednosti električnega štirikolesnega pogona

Neslišno skozi blato

Tudi zato smo našo hibridno druženje zasovali kot zanimivo praktično delavnico. Udeleženci dogodka so se na primer lahko kot sopotniki zapeljali po terenskem poligonu, kjer jim je inštruktor terenske vožnje Janez Marolt pokazal, kaj vse zmore hibridni outlander. Najbolj so bili navdušeni nad dejstvom, da z električnim motorjem za vsako pogonsko os hibridni outlander lahko tudi povsem neslišno - zgolj na elektriko - premaga blatne vzpone, se okopa v globoki luži ali nagnjen obvozi blaten grič.

Inštruktor terenske vožnje Janez Marolt pokazal, kaj vse zmore hibridni outlander.

Za mnoge prva električna izkušnja

Mitsubishi outlander PHEV ni pravi terenski avto, zato bo več časa preživel na cesti kot na blatnem brezpotju. Udeleženci hibridne dogodivščine so lahko preskusili tudi, kako delujejo njegovi trije motorji med vožnjo po običajnih cestah, kdaj se vklopi električni pogon, kdaj bencinski, kakšen je občutek, ko avto poganjata skoraj povsem neslišna električna motorja. Vse to in še več so lahko izza volana preskusili na krajši testni vožnji po okoliških cestah, kjer jih je v vodilnem avtomobilu usmerjal inštruktor varne vožnje Marko Bračič. Za kar nekaj članov AMZS je bil to prvi stik z električno mobilnostjo in po njihovih besedah tudi električni avtomobili lahko zagotovijo veliko užitka v vožnji.

Udeleženci hibridne dogodivščine so lahko preskusili tudi, kako delujejo njegovi trije motorji med vožnjo po običajnih cestah, kdaj se vklopi električni pogon, kdaj bencinski, kakšen je občutek, ko avto poganjata skoraj povsem neslišna električna motorja.

Vse to zna avto sam?

Varnostna tehnologija v avtomobilih je v zadnjih letih naredila skokovit korak naprej; od prvih asistenčnih sistemov do zametkov avtonomne vožnje je minilo le nekaj let in avtomobili kot mitsubishi outlander znajo danes sami zavirati, pospeševati in ohranjati smer vožnje na svojem voznem pasu. Vse to bralci Motorevije in člani AMZS že vedo iz številnih člankov v Motoreviji, le redki pa so že imeli priložnost tudi sami preskusiti delovanje sodobnih asistenčnih sistemov.
Tudi zato sva jim predstavnika Motorevije pripravila zanimivo izkušnjo, pri kateri so lahko od blizu spoznali, kako učinkovito je delovanja radarskega tempomata in samodejnega zaviranja v sili; z nenadnim zaviranjem avtomobila spredaj, ki se je med vožnjo skril za prevoj, smo poustvarili nevarno situacijo s ceste, ki bi se lahko hitro končala s sunkovitim naletom, če ne bi radarsko tipalo in elektronika samodejno zavrla avtomobila. Navdušenje in nejevera sopotnikov v avtomobilu sta bili dokaz, da večina voznikov še ne pozna vseh koristi - in zmogljivosti - sodobnih asistenčnih sistemov. A vsaj pri udeležencih Mitsubishijeve hibridne dogodivščine bodo tovrstni asistenčni sistemi po učikoviti demonstraciji zagotovo na vrhu seznama opreme, ko bodo naslednjič kupovali nov avto.

Mitsubishi outlander znajo danes sami zavirati, pospeševati in ohranjati smer vožnje na svojem voznem pasu. Vse to bralci Motorevije in člani AMZS že vedo iz številnih člankov v Motoreviji, le redki pa so že imeli priložnost tudi sami preskusiti delovanje sodobnih asistenčnih sistemov.

Kava iz prtljažnika in elektrika iz vtičnice

Zaloga električne energije v outlanderjevih litij-ionskih akumulatorjih pa ni namenjena le pogonu. Mitsubishi outlander je eden redkih tovrstnih avtomobilov, pri katerih so si snovalci avto zamislili tudi v kakšni drugi vlogi. Z vgrajenim zmogljivim pretvornikom (inverterjem) in 220-voltno vtičnico je outlander lahko tudi vir energije za povsem neavtomobilske opravke. Na primer za kuhanje kave: predstavniki podjetja AC Mobil, ki pri nas zastopa Mitsubishi, so v prtljažnik hibridnega outlanderja postavili pravi kavni avtomat in z njim skuhali kavo za prav vse udeležence dogodka. Sklop akumulatorjev z zmogljivostjo 13,8 kWh bi lahko poganjal še veliko več kavnih avtomatov - ali pa katerokoli drugo električno napravo.

Kavica iz prtljažnika, na "baterije".

Kako koristna zna biti takšna zaloga energije, smo udeležencem dogodka prikazali v bivalni prikolici, ki so nam jo posodili v novomeški Adrii Mobil; na outlanderja pripeta bivalna prikolica energijo za napajanje osvetljave in drugih naprav dobiva iz priklopne avtomobilske vtičnice, energije pa je dovolj, da smo med dopustom lahko kar nekaj časa lahko povsem neodvisni od električnih vtičnic v avtokampih. Smo pa Adriino bivalno prikolico izkoristili še za en preskus; outlander jo je zgolj na električni pogon brez težav potegnil po strmem peščenem klancu, posejanim s terenskimi voznimi pastmi. 

Na outlanderja pripeta bivalna prikolica energijo za napajanje osvetljave in drugih naprav dobiva iz priklopne avtomobilske vtičnice, energije pa je dovolj, da smo med dopustom lahko kar nekaj časa lahko povsem neodvisni od električnih vtičnic v avtokampih.

Pridobljene izkušnje in znanje, pa tudi navdušenje udeležencev Mitsubishijeve hibridne dogodivščine so odlična spodbuda, da bomo za člane AMZS še organizirali tovrstne dogodke.

Foto: Kaj vse zna in zmore Mitsubishijeva priključno-hibridna svetovna uspešnica

 

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Nazaj