Hyundai kona - (Pre)drzna podoba z veliko vsebine

| Panorama

Na slovenski asfalt je zapeljal Hyundaijev najmanjši, a drzno oblikovan in tehnično bogat mali cestni terenec


Med novimi cestnimi terenci, ki so letos že zapeljali na slovenske ceste, s podobo in barvitostjo sedaj nedvomno izstopa Hyundai kona. Z oblikovno drznostjo, veliko tehnične vsebine in tudi štirikolesnim pogonom naj bi na leto prepričal okoli 500 slovenskih voznikov. Cenik se začne pri 16.990 evrih, oziroma 14.990 ob upoštevanju popusta. 

Vse prej kot dolgočasen

Ena od posebnosti s katerimi ta novi mali cestni terenec izstopa med tekmeci je nedvomno drzno oblikovanje in dejstvo, da je eden redkih, ki je v tem velikostnem razredu še ponuja štirikolesni pogon. Ne, kona nikakor ni dolgočasno ali povprečno oblikovan avtomobil. Ima svoj (pre)drzen slog. Izstopa zlasti sprednji del z dvodelnimi lučmi in poudarjeno širino. Z barvito ponudbo - izbrati je mogoče kar 28 različnih barvnih kombinacij - bo Hyundai tudi na naših cestah nagovarjal nove in zahtevnejše kupce. Avto je narejen na novi osnovi, ki so jo Korejci razvili za majhne križance. Na enakem temelju stoji tudi kia stonic. Gre za zelo čvrsto in prostorsko konkurenčno karoserijo. Ta četrti in najmanjši cestni terenec na 4,16 metra dolžine ponuja 2,6 m prostora med osema zato je potniška kabina razmeroma prostorna. Osnovna prostornina prtljažnika znaša 361 l, z zlaganjem zadnje klopi (60:40) pa je prostornino mogoče povečati na 1143 l. 

Ne spreglejte: 

Hyundai kona – všečno oblikovan majhen cestni terenec, s katerim ima korejski izdelovalec velike načrte.

Kona je od tal oddaljena 17 centimetrov, kar za razred cestnih terencev ni nič posebnega oziroma celo malce malo. Kljub temu pa omogoča udobno vstopanje, višji sedežni položaj in precej dobro preglednost iz vozila. 

Dva turbo motorja in štirikolesni pogon

V motorni ponudbi sta dva turbo bencinska motorja tehnologije T-GDI: litrski trivaljnik (88 kW in 172 Nm) in 1,6-litrski 4-valjnik (130 kW in 265 Nm). Moč in navor se na kolesa prenašata preko ročnega 6-stopenjskega menjalnika oziroma pri močnejšem motorju zgolj preko 7-stopenjskega avtomatiziranega menjalnika z dvema sklopkama. Izbira močnejšega motorja pomeni tudi serijski štirikolesni pogon. Ta glede na vozne razmere zmore do 50 odstotkov pogonske sile prenesti na zadnjo os. Do hitrosti 40 km/h lahko voznik preko stikala aktivira še zaporo diferencial, ki razmerje pogona med osema “zaklene” v razmerju 50:50. Kona je tako eden redkih malih cestnih trenecev, ki še ponuja 4x4 pogon. Gre predvsem za več varnosti v slabih voznih pogojih, za več vozniške dinamike in več praktičnosti glede uporabe na strmih dovozih ter na podlagah z manj oprijema. Prihodnje leto pa bo na voljo še 1,6-litrski dizel s 85 ali 100 kW ter 320 Nm ter povsem električna kona. 

Veliko vsebine in dostopna dodatna oprema

Avto je na voljo v v štirih paketih opreme: trend, style, premium in impression. Za najbolj opremljeno kono (T-GDI 177 4WD  impression) je treba pripraviti 25.990 evrov. 11 tisoč evrov cenejši vstopni model T-GDI 120 trend pa za 14.990 evrov sicer že ponuja precej bogato serijsko opremo s sistemom za ohranjanje smeri znotraj voznega pasu, pomočnikom za speljevanje v klanec, sistemom za pomoč pri spustih po strmini, klimo, tempomatom … Razmeroma dostopna so tudi doplačila s seznama dodatne opreme. Za paket varnost, s sistemom proti naletu s samodejnim zaviranje in prepoznavanjem pešcev ter zelo uporabnim sistemom za nadzor prečnega prometa, denimo zahtevajo 690 evrov. Za ogrevan volan in sedeže spredaj pa 250 evrov. Za model z močnejšim motorjem, 4x4 pogonom in avtomatiziranim menjalnikom se cenik prične pri 21.990 evrih. Omeniti pa velja še 5-letno tovarniško garancijo, ki jo Hyundai ne pogojuje s količino prevoženih kilometrov. 

Vožnja je zelo lahkotna in prijetna. Na mokrih jesenskih cestah je do izraza prišel štirikolesni pogon s katerim je mogoče še bolj varno izkoristiti sodobno zasnovno podvozja, ki je pri 4x4 različici opremljena z večvodilno zadnjo premo. Pri pogonu na sprednji kolesi je zadaj nameščena poltoga prema.

Nova osnova prinaša močno in lahko karoserijo pri kateri so uporabili tudi ultratrda jekla in tehnologijo lepljenja (kar 115 m lepljenih karoserijskih spojev), ki manj obremenjuje material.

 Z različnimi barvnimi kombinacijami armaturne plošče, varnostnih pasov, šivov na sedežih je mogoče popestriti notranjost. Za dvižni projekcijski zaslon pa zahtevajo 390 evrov doplačila.

Hyundai želi do leta 2021 v Evropi postati najuspešnejši azijski avtomobilski izdelovalec. V naslednjih štirih letih bodo tako skupaj predstavili kar 30 novih modelov oziroma njihovih različic. Na evropskih cestah pa so sicer zelo uspešni prav s svojimi cestnimi terenci. Od leta 2001, ko je na ceste stare celine pripeljal santa fe, pa do danes so evropski kupci kupili več kot 1,4 milijona cestnih terencev te znamke. Kona z novim oblikovnim pristopom in prepričljivo vsebino želi slediti uspehu aktualne generacije tucsona, ki je v dveh letih na trgih Evrope dosegel odlične rezultate. Prodali so jih več kot četrt milijona (250 tisoč). 

Ključne besede

HyundaiHyundai kona

Avtorji

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Sorodne novice

Nazaj