Primerjamo: Renault zoe edition one R135 L in nissan leaf e+ tekna

Primerjamo

Elektro veterana - Loči ju več kot le 10 kWh razlike v zmogljivosti akumulatorjev, a imata tudi veliko skupnega.


Nissan leaf je najuspešnejši velikoserijski električni avto na svetu, renault zoe pa v Evropi. Loči ju več kot le 10 kWh razlike v zmogljivosti akumulatorjev, a imata tudi veliko skupnega. 

  Renault Zoe EDITION ONE R135 L Nissan leaf e+ tekna
oblika in prostornost 4/5 zvezdic 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic 5/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic 4/5 zvezdic
varnost in oprema 3/5 zvezdic 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 4/5 zvezdic 3/5 zvezdic

Zavedamo se, da tokrat primerjamo avtomobila, ki po velikosti sodita vsak v svoj razred: leaf med kombi limuzine “golfovega” razreda, zoe pa v “cliov” razred majhnih. Ob tem poudarjamo, da smo ju skupaj postavili prav zaradi razlik in podobnosti, prek katerih smo iskali odgovor, kateri od njiju je bolj prepričljiv za voznika, ki razmišlja o delnem ali polnem prehodu na elektriko.

Na pogled opazna razlika v višini opozori na pomemben dejavnik - višino sedenja. Zoe ponuja višji sedežni položaj in lažje vstopanje oziroma izstopanje v kabino. V leafu se sedi nižje, a kabina je ravno tako dobro pregledna kot v majhnem renaultu.

Zoe elegantnejši navzven, leaf pa navznoter

Glede oblike je jasno, da jo vsak ocenjuje s svojimi očmi; leaf s svojo zunanjostjo ne skriva porekla in je le težko merilo avtomobilske lepote. Po skladnosti linij in karoserijskih razmerji je zoe videti precej bolj sodoben, pa tudi manj občutljiv na zob časa. Znotraj pa je leaf na pogled in otip bolj eleganten kot zoe. Ta na drugi strani odgovornost do okolja kaže z recikliranimi materiali; napredek poudarja z 10 palcev velikim zaslonom prilagodljivih merilnikov in zelo odzivnim 9,3-palčnim zaslonom multimedijskega sistema easy link s slovenskimi izbirniki. Pri digitalizaciji se pozna, da je zoe generacijsko novejši avto. V leafu so vsi podatki na 8-palčnem zaslonu še v angleščini. Pohvalo si pri obeh zaslužita gretje in hlajenje, predvsem zaradi hitrega ogrevanja kabine. Toplotni črpalki sta hitri, piko na i toplotnemu udobju pa pri obeh doda še ogrevan volanski obroč. Oba imata isofix sidrišča tudi na sovoznikovem sedežu.

V gostejšem prometu zoe le opozori na spredaj vozečega, leaf pa s pomočnikom za vožnjo v zastojih sam tudi zavira do popolne zaustavitve in ponovno spelje.

Družinska mobilnost na strani leafa, urbana mobilnost domena zoe

Skoraj pol metra daljši leaf ima seveda precej prostornejšo potniško kabino, kar se najbolj občuti na zadnji klopi. Do 180 cm veliki potniki kolen ne bodo tiščali v naslonjali prednjih sedežev. Skupaj s 420-litrskim prtljažnikom je jasno, da leaf brez težav sprejme naloge družinske mobilnosti kot edini avto v garaži. Zoe družinsko mobilnost dopolnjuje kot okreten in ekološko sprejemljiv ter energetsko učinkovit avto urbanega vsakdanjika. Ker Renault zanj ponuja še zelo zanimiv in cenovno dostopen model 36-mesečnega najema z različnimi paketi zakupljenih kilometrov, predstavlja precej bolj dostopen korak v svet elektromobilnosti.

Nissan leaf - zadnja klop: Do 180 cm veliki potniki kolen ne bodo tiščali v naslonjali prednjih sedežev.


Leaf z najvišjo ravnjo opreme povede z varnostno doslednostjo. Na avtocesti voznik lahko sistemu propilot mirno prepusti nadzor varnostne razdalje, saj aktivni radarski tempomat deluje zanesljivo, natančno in uglajeno, kar lahko zapišemo tudi za aktivne popravke smeri. Prav na daljših poteh se pokaže ena od najbolj ključnih razlik med avtomobiloma. Leaf je na avtocesti bolj uglajen, smerno bolj stabilen in prepričljivejši. Zoe je še vedno predvsem mestni električni avto. Sam zna vrteti volan pri parkiranju, na odprti cesti pa še vedno ni zmožen samodejnega nadzora varnostne razdalje. Kljub očitnemu napredku pri varnostnih sistemih, ki vključujejo radarsko podprto zaviranje za preprečevanje naleta, je tudi pri najbolj izdatnem paketu opreme editon one treba še vedno doplačati 200 evrov, da sistem proti naletu vidi še pešce in kolesarje. Je pa lahkoten, okreten in suvereno narekuje tempo od semaforja do semaforja.

Zoe - na zadnji klopi ni razkošja prostora za kolena.

Kaj pomeni 10 kWh razlike? Pri dosegu ne veliko, pri oskrbi z energijo pa precej!

Oba avtomobila električno energijo hranita v zmogljivih litij-ionskih akumulatorskih sklopih. Leaf ima 440-kilogramski električni zalogovnik z zmogljivostjo 62 kWh, zoe pa 326-kilogramskega z 52 kilovatnimi urami. 10 kWh ur razlike med obema ne prinese bistvenih razlik pri dosegu. Ob precej raznolikih dnevnih temperaturah z mrzlimi jutri smo z obema avtomobiloma brez težav prevozili več kot 280 kilometrov. Ob varčni vožnji oba zmoreta z enim polnjenjem prevoziti tudi več kot 300 kilometrov. Dejstvo je, da zmogljivejša akumulatorska sklopa nimata nobenih težav z zagotavljanjem uporabnega dosega, a hkrati zahtevata več prilagajanja pri polnjenju. Ne predstavljamo si, da bi lastnik leafa ali zoeja shajal brez domače polnilnice. To pomeni, da elektrika iz običajne domače vtičnice v eni noči ne more povsem napolniti izpraznjenih akumulatorjev. Pri tem se 10 kWh razlike kar pozna. Pri zoeju je velik plus serijski 22-kilovatni polnilnik za izmenični tok, priporočamo 1000 evrov doplačila za zmogljivejši 50 kW polnilnik. Leaf je s svojim 6,6-kilovatnim polnilnikom precej neprepričljiv. Kar 10 ur se bo polnil na polnilni postaji (AC) pri povsem izpraznjeni energijski shrambi.

Oba avtomobila imata polnilno mesto integrirano v motorno masko. To je sicer praktična rešitev, ki lokacijsko poenostavlja dostop do polnilnega mesta, hkrati pa je precej izpostavljena in v primeru naleta hitro poškodovana, kar pomeni, da četudi avto ostane vozen lahko težava nastopi zaradi oskrbe z energijo.

Moč - užitek in prekletstvo električnega pogona

Na cesti oba avtomobila precej dobro skrivata veliko maso. Podvozje pri obeh zavzeto sledi željam voznika in oba avtomobila presenetljivo dobro držita stik s cesto. Hipna odzivnost leafovega 160-kilovatnega elektromotorja s 340 Nm navora povzroča precej dela sistemu za nadzor zdrsa. Užitek, ko avto do “stotice” brez hrupa in tresljajev pospeši v slabih sedmih sekundah, je hkrati prekletstvo tega avtomobila. Težko je ne uživati in voziti varčno. To je nekoliko lažje v zoeju, ki je z zmogljivejšim elektromotorjem ravno tako prijetno poskočen, a je ob pomoči izboljšane aerodinamike, zmogljivejše nadzorne enote in novih LED svetlobnih teles precej bolj varčen, kot je bil. Zoe z vklopljenim eko programom zmore 100 kilometrov premagati tudi z manj kot 17 kWh. Leafova odločnost pri pospeševanju se pozna pri porabi, saj je tudi pri bolj zmernem izkoriščanju moči na 100 kilometrov porabil dobre 3 kWh več kot njegov brat s 110 kilovati. Leaf z že znano tehnologijo e-pedal spremlja slog vožnje in ob odvzemu plina prilagaja stopnjo elektrodinamičnega zaviranja. V zoeju je treba močnejši pojemek regeneracijskega zaviranja vklopiti s pomikom ročice menjalnika v položaj B.

Oba avtomobila ponujata izdatne nastavitve urnika polnjenja in v svojih navigacijskih napravah prikazujeta območje dosega in precej ažuren pregled javnih polnilnih mest.

Pod črto …

Zmogljiv, prostoren in vozniško pametnejši nissan leaf je prava izbira za vse tiste, ki natančno vedo, koliko se vozijo in so v celoti pripravljeni preklopiti na elektriko. 15 tisočakov cenejši, manjši, a tehnološko bolj dosleden renault zoe pa lahko odlično dopolni poslovno ali osebno mobilnost, težko pa bi ga priporočili kot edini družinski avto.

Vaše mnenje ...

Vaše mnenje nam je pomembno.

Pri kateri "ljudski" znamki bi v tem trenutku izbrali električni avtomobil?

Zoe ima očitno boljši temperaturni nadzor akumulatorskih celic, ki so glede na razmere ogrevane ali hlajene, saj na hitri polnilnici (enosmerni tok) z močjo 50 kW nismo beležili večjega znižanja polnilne moči. Ko smo leafa priklopili na hitro polnilnico enake moči z 22 odstotki preostale energije v akumulatorjih, je v pol ure iz omrežja v avto prešlo vsega 18 kWh energije, kar pomeni, da ni polnil z vso razpoložljivo močjo, saj je ob naraščajoči temperaturi v celicah najverjetneje avto zmanjšal moč polnjenja.

Renault Zoe EDITION ONE R135 L

Všeč nam je +

poraba energije, višje sedenje, vozne lastnosti, 22-kilovatni AC polnilnik, odzivnost zaslona

Ni nam všeč -

nepopolna varnostna oprema, čas polnjenja na običajni vtičnici

 

Renault ZOE - armaturna plošča

Tehnični podatki

Motor in prenos moči: sinhronski električni motor, največja moč: 100 kW (135 KM) pri 4200  vrt./min, največji navor: 245  Nm pri 1500  vrt./min. Pogon na prednji kolesi, samodejni menjalnik (reduktorski).
Mere in masa: dolžina: 404,5  cm, širina: 173  cm, višina: 156,2 cm, medosna razdalja: 258,8  cm, masa praznega vozila: 1624  kg, dovoljena skupna masa: 1988 kg, prtljažnik: 338 – 1225  l, litij-ionski akumulatorski sklop: 52 kWh (400 V).
Mere in masa: dolžina: 404,5  cm, širina: 173  cm, višina: 156,2 cm, medosna razdalja: 258,8  cm, masa praznega vozila: 1624  kg, dovoljena skupna masa: 1988 kg, prtljažnik: 338 – 1225  l, litij-ionski akumulatorski sklop: 52 kWh (400 V).
Zmogljivosti in doseg: največja hitrost: 140  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 9,5  s, normna kombinirana poraba energije: 17,7  kWh/100 km, normni največji doseg: 386  km, poraba energije na testu: 17,8  kWh /100 km, povprečni doseg na testu: 292 km.
Cena: Renault Nissan Slovenija: 30.090 EUR (najem akumulatorjev) ali 38.390 (nakup akumulatorjev)
Leaf z najvišjo ravnjo opreme povede z varnostno doslednostjo. Na avtocesti voznik lahko sistemu propilot mirno prepusti nadzor varnostne razdalje, saj aktivni radarski tempomat deluje zanesljivo, natančno in uglajeno, kar lahko zapišemo tudi za aktivne popravke smeri.

Nissan leaf e+ tekna 62 kWh

Všeč nam je +

prostorna kabina, velik prtljažnik, zmogljivosti, varnostna oprema, sistem e-pedal

Ni nam všeč -

čas polnjenja na običajni vtičnici, povprečen 6,6-kilovatni AC polnilnik

Nissan leaf - armaturna plošča

Tehnični podatki 

Motor in prenos moči: sinhronski električni motor, največja moč: 160 kW (217 KM) pri 4600  vrt./min, največji navor: 340  Nm pri 500  vrt./min. Pogon na prednji kolesi, samodejni menjalnik (reduktorski).
Mere in masa: dolžina: 449  cm, širina: 178,8  cm, višina: 153 cm, medosna razdalja: 270  cm, masa praznega vozila: 1798  kg, dovoljena skupna masa: 2140 kg, prtljažnik: 420 - 1176  l, litij-ionski akumulatorski sklop: 62 kWh (350 V).
Mere in masa: dolžina: 449  cm, širina: 178,8  cm, višina: 153 cm, medosna razdalja: 270  cm, masa praznega vozila: 1798  kg, dovoljena skupna masa: 2140 kg, prtljažnik: 420 - 1176  l, litij-ionski akumulatorski sklop: 62 kWh (350 V).
Zmogljivosti in doseg: največja hitrost: 157  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 6,9  s, normna kombinirana poraba energije: 18,5  kWh/100 km, normni največji doseg: 385  km, poraba energije na testu: 19,2  kWh /100 km, povprečni doseg na testu: 320 km.
Cena:  Renault Nissan Slovenija: 45.500 EUR

 

Ključne besede


RenaultNissanelektrikaRenault ZOEElektromobilnostprimerjamonissan leafelektrični avtomobili

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

14

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Priljubljenost članka

14

Shrani

Delite s prijatelji