Test: Ford fiesta 1.0 ecoboost titanium

Test

Zimzelen: v 7. generaciji je fiesta postala odličen avtomobil.


Ford fiesta je eno od zimzelenih avtomobilskih imen. Kaj prinaša v najnovejši, že sedmi generaciji?

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 5/5 zvezdic
varnost in oprema 2/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

Ob enaki medosni razdalji je fiesta za 7 cm daljša, 1,3 cm širša in 2 cm nižja kot prej, kar pa ne vpliva na prostornost.

Evolucijski koraki

Pri novi fiesti so Fordovi inženirji in oblikovalci namesto revolucijskega skoka naredili veliko majhnih, evolucijskih korakov naprej. Tudi pri obliki je tako, saj je zadržala prepoznavno prednjo masko (ki je zdaj še malce širša) in silhueto. Še največ novega je zadaj, saj sta zadnji luči zdaj postavljeni vodoravno.
Nova fiesta stoji na platformi svoje predhodnice, a je dobila čvrstejšo, iz trdnejših jekel sestavljeno karoserijo. Ob enaki medosni razdalji je fiesta za 7 cm daljša, 1,3 cm širša in 2 cm nižja kot prej, kar pa ne vpliva na prostornost; tudi v novi fiesti se najudobneje sedi spredaj, potnika zadaj pa imata omejen prostor za kolena. Prtljažnik je s 303 litri prostornine v razrednem povprečju, opozoriti pa velja na visok nakladalni rob in dokaj ozko odprtino.

Med večjimi spremembami velja omeniti povsem novo armaturno ploščo, pri kateri je velik in na dotik občutljiv zaslon (v serijski opremi je ta 6,5-palčni, za doplačilo pa 8-palčni) zamenjal preštevilne gumbe in stikala na armaturni plošči predhodnice. Z uporabniškim vmesnikom sync 3 je fiesta enostavno povezljiv avto, z ambientalno osvetlitvijo in številnimi drugimi dodatki pa naredi vtis večjega avtomobila. Ob malce nižje nasajenih sedežih, s katerimi fiesta sporoča, da noče biti križanec, ostale pomembne lastnosti – ergonomija, položaj za volanom, udobje sedenja in tudi kakovost izdelave – pustijo prepričljiv vtis.

Vozniško še vedno najbolj prepričljiv majhen avto

Tudi pri tehniki spremembe niso velike. Dobro poznan bencinski litrski turbo trivaljnik s 74 kW je še malce bolje zvočno zadušen, a enako prožen in živahen kot prej, spremembe na podvozju (čvrstejša vpetja vodil, lažji stabilizator spredaj) pa so fiesto še utrdile na položaju vozniško najbolj prepričljivega majhnega avtomobila. Ne navduši le z natančno vodljivostjo in izvrstno lego na cesti, pač pa tudi z zelo učinkovitim vzmetenjem, ki cestne neravnine gladi bolje kot marsikateri za razred večji avto.

Prtljažnik je s 303 litri prostornine v razrednem povprečju, opozoriti pa velja na visok nakladalni rob in dokaj ozko odprtino.

Varnostno zavedni kupci si lahko fiesto opremijo z večino najsodobnejših varnostnih in voznih pripomočkov, a le za ustrezno doplačilo. V serijski opremi – tudi če gre za bogat paket opreme titanium – sodobnih asistenčnih sistemov namreč ni. Eden od takšnih vnaprej sestavljenih paketov varnosti (tudi s samodejnim zaviranjem pred oviro in radarskim tempomatom), stane 1220 evrov. Ob izredno bogati ponudbi doplačilne opreme je treba ceno 15.520 evrov vzeti z rezervo; če želimo da fiesta zasije z vsem, kar zna in zmore, je treba v žep seči precej globlje.

Pod črto ...

Fiesta je dozorela v odličen avto, za katerega pa je treba zdaj odšteti tudi zajeten kupček denarja – še zlasti, če jo želimo opremiti s številnimi dodatki in napravami – tudi varnostnimi.

Všeč nam je + prepoznavna oblika, prožen motor, sodobnejša notranjost , odlično podvozje
Ni nam všeč -  premalo prostora na zadnji klopi, dosegljivost prtljažnika, doplačilo za večino varnostnih pripomočkov

 

Tehnični podatki:

Motor in prenos moči: bencinski, trivaljni, prostornina: 998 cm3, največja moč: 74 kW (100 KM) pri 4500 vrt./min, največji navor: 170 Nm pri 1400 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, ročni 6-stopenjski menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 404 cm, širina: 173,5 cm, višina: 147,6 cm, medosna razdalja: 249,3 cm, masa praznega vozila: 1163 kg, dovoljena skupna masa: 1670 kg, prtljažnik: 303 – 984 l, posoda za gorivo: 42 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 183 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 10,5 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 3,6/5,4/4,3 l/100 km, izpust CO2: 97 g/km, poraba na testu: 6,5l/100 km.
Cena: Summit motors: 15.520 EUR


Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Nazaj