Test: Opel grandland X 1.6 CDTI innovation

Test

Po meri generacije X: v ničemer izrazito ne izstopa, a hkrati tudi z ničemer ne razočara.


Oplov križanec grandland X je avto uglajenega značaja za širok krog okusov in želja, nima pa izrazite identitete. Je to pomanjkljivost ali prednost?

oblika in prostornost 3/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 3/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 4/5 zvezdic

Avto jim pomeni veliko, a tega ne povedo na glas

Več kilometrov, kot smo prevozil z novim grandlandom, bolj smo prepričani, da X v imenu ne poudarja samo križanja avtomobilskih razredov in tehnike novega zavezništva Opla in francoskega koncerna PSA. Zaradi svoje neizstopajoče, a hkrati sodobne, celo malce elegantne podobe, uporabne tehnike in voznih lastnosti, pri katerih v ospredje stopa predvsem udobje, je grandland X avto po meri mobilnosti ljudi generacije X. Gre za voznike rojene v obdobju od 1965 do 1980. V svoji mladosti so že malce izzivali družbeno avtoriteto, zrasli z vzponom revolucije digitalnih komunikacij in doživeli velike spremembe, da danes spoštujejo uravnovešen tempo med družbo, službo in družino. Avto jim pomeni veliko, a tega ne povedo na glas. Tudi zato bo grandland X, ki je konzervativnejši od svojega francoskega bratranca peugeota 3008, določenim bolj všeč.

Novi grandland X je – navkljub štirikolesnem zvenu oznake X v imenu – le navidezno pustolovski cestni terenec; v resnici je všečna kombilimuzina, stoječa na malce višjih nogah.

Navzven je grandland X še vedno prepoznaven opel. Nič posebnega, a všečen in sodoben. Z malce večjo oddaljenostjo od tal rešuje predvsem probleme vstopanja, nikakor pa vožnje onstran robnikov. Voz­nikov sedežni položaj je dober. Avto je pregleden na vse strani razen skozi zadnje steklo z malim brisalnikom. Bočna vrata pokrivajo pragove, da hlače in krila ostanejo čista tudi pozimi. Praktično.

Kabina je prostorna – zlasti spredaj. Zadaj pa padajoča strešna linija vzame davek pri prostoru za glave. S prostornom na zadnji klopi ga bolj klasično oblikovana astra prekaša. Podobno je s prtljažnikom. 514 litrov ni malo, a oblika prtljažnika pušča nekaj neizkoriščenih površin. Precej visok je nakladalni rob. Kdor res rabi velik prtljažnik in se rad pelje dinamično, naj raje izbere bolj klasičnega opla – karavansko astro ST. Grandland X dobro blaži neravnine, v zavojih pa deluje malce sterilno in neodločno. Kot da bi bil (pre)težak. Tu pogrešamo iskrivost novega rodu lažjih Oplov, ki so se otresli jeklenega celulita.

Ne prezrite

#ZaVolanom: Grandioznost? Nemško-francoska naveza za nov rod križancev.

 

#VarenPrevozPsov (VIDEO): Opel, psom prijazna avtomobilska znamka

 

#Test: Opel crossland X 1.2 turbo

Armaturna plošča ni tako futuristična kot v peugeotu 3008, a z logično razporejenimi stikali dela učinkovit prehod med analognim in digitalnim. Ergonomskih zamer ni. Žal je z uporabniško dovolj prijaznega in odzivnega vmesnika na dotik koncerna PSA iz zbirnikov izginila slovenščina. To je korak nazaj, ker se ti tudi pri klicu v Oplov informacijski center klicnega sistema OnStar najprej oglasijo v angleščini. Zmoti še 400 evrov doplačila za paket varnosti, sicer kljub najvišji stopnji opreme avto nima sistema za preprečevanju naleta. 1,6-litrski dizelski motor koncerna PSA je stari znanec in njegovih 300 Nm navora v kombinaciji z mehko delujočim Peugeotovim 6-stopenjskim samodejnim menjalnikom, predstavlja dober kompromis v urbanem prometu in na odprtih cestah. Piko na i doda z ugodno povprečno porabo. 

Pod črto ...

Grandland X v ničemer izrazito ne izstopa, a hkrati tudi z ničemer ne razočara. Ni Nemec, ni Francoz, je pa Evropejec. Za dobrih 32 tisočakov ponuja precej tehnične vsebine za udobno vožnjo brez stresa.

Všeč nam je + razmerje cene in opreme, kombinacija motorja in menjalnika, udobna vožnja
Ni nam všeč -  brez možnosti štirikolesnega pogona, doplačilo za sistem za preprečevanje naleta

Tehnični podatki

Motor in prenos moči: dizelski, štirivaljni, prostornina: 1560  cm3, največja moč: 88 kW (120KM) pri 3500 vrt./min, največji navor: 300 Nm pri 1750 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, 6-stopenjski samodejni menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 447,7 cm, širina: 190,6 cm, višina: 160,9 cm, medosna razdalja: 267,5 cm, masa praznega vozila: 1430 kg, dovoljena skupna masa: 2020 kg, prtljažnik: 514 – 1652 l, posoda za gorivo: 53 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 185 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 12,2 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 4,2/5,1/4,6 l/100 km, izpust CO2: 118 g/km, poraba na testu: 6,2 l/100 km.
Cena: Opel Southeast Europe: 32.520 EUR

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Nazaj