Mercedes S - potovanje v visokem razredu

Test, Doživetja

Dobrodošli v kabini enega najbolj žlahtnih in naprednih avtomobilov na svetu.


Sedli smo za volan prestižne limuzine visokega razreda, Mercedesovega razreda S. Odstiramo pogled v poslanstvo tehnično izjemnega avtomobila s ceno nepremičnine. Take cestne križarke se na razdalji do 500 kilometrov želijo kosati tudi z letali. Kako in zakaj? Vstopite …

Običajni ljudje si predvsem zaradi nedostopnosti težko predstavljajo smisel in pravo poslanstvo preko pet metrov dolge in več kot dve toni težke limuzine, namenjene vozniku ter največ dvema potnikoma na zadnjih sedežih. Res je, da tovrstna mobilnosti ni za vsakogar in ne spada v kontekst racionalnosti. Drži tudi dejstvo, da astronomska cena pomeni tudi ekstremni padec vrednosti. Z vsakim mesecem uporabe in prevoženim kilometrom je takšna limuzina vredna manj in manj. Zakaj so torej avtomobili visokega razreda, kot je mercedes S, tako čislani? Kdo dejansko lahko uživa ta prestiž? Kaj je ključna dodana vrednost? To so legitimna vprašanja, ki jih sproži racionalni pogled na veliko, črno in za mnoge nedosegljivo limuzino. Ko pa človek dejansko odpre vrata in sede v objem ene najbolj prestižnih avtomobilskih kabin, se dvomi o smiselnosti hitro prelevijo v občutke udobja in ugodja potovanja v visokem razredu.

Kabina mercedesa razreda S
Tak avto je lahko oaza miru ali vrhunska mobilna pisarna. Takega udobja in storitve ti denimo letala slovenskega nacionalnega prevoznika preprosto ne morejo zagotoviti, tudi če letiš v prvem razredu.

Prestiž in čustva: gonilo razvoja avtomobilske industrije

Takšni avtomobili premikajo tehnološke meje, ki pa so na videz namenjene le peščici najbogatejših. Ko s takim avtom narediš prvih nekaj kilometrov v vlogi voznika ali gosta, je priznamo, težko v celoti potlačiti čustva, sploh, če na avto gledaš skozi prizmo tehniške kulture in ne bahanja. Še vedno se zavedaš cene takega udobja. Hkrati pa je jasno, da so taki avtomobili gonilo razvoja. Obstoj takega avtomobila premika tehnološke meje mogočega, ki so danes na videz nedosegljive namenjene peščici najbogatejšim. Običajno pa te nove tehnologije in sistemi v nekaj letih po premieri v visokem razredu rešujejo življenja in povečujejo udobje ter varnost tudi v avtomobilih širokih množic. Danes ima voznik takega mercedesa S ob vseh aktivnih varnostnih sistemih vse možnosti, da nikoli ne postane povzročitelj prometne nesreče. To bi bil lahko povsem zadovoljiv odgovor na vprašanje o dejanskem smislu takega avtomobila. A tu so še čustva, pomembna plat tovrstnih avtomobilov, ki navzlic vsem tehnološkim dosežkom tudi v prestižnem razredu pogosto pomenijo jeziček na tehtnici odločitev tistih, ki imajo denar. V postavki čustva pa res pride do izraza pride domišljija tistih, ki imajo denar. Avtomobilska industrija se ga ne brani in zna ustreči.

“V primerjavi z letalom, je za potnika ključna prednost to, da je lahko maksimalno prilagodljiv glede časa in da čas potovanja lahko tudi kar najbolje izkoristi. Za takšne stranke je tak avtomobil in storitev največja dodana vrednost. S tehnološkim razvojem avtomobilov visokega razreda pa je udobje tisto, kar storitev naredi zares vrhunsko,” pove Blaž Ahčan, direktor podjetja GoGreen.

Udobneje in celo hitreje ter cenej kot na letalu?

Mercedes S in njemu podobni avtomobili so s svojim ugledom, zmogljivostjo in tehnologijo nepogrešljiv del poslovne in protokolarne mobilnosti. V tovrstni vlogi pogosto predstavljajo naložbo v ugled ali posel; po udobju in ceni prevoza lahko na krajših razdaljah tekmujejo tudi z letalom. To meni Blaž Ahčan, direktor podjetja GoGreen, ki se ukvarja s protokolarnimi in VIP prevozi ter ima v svoji floti več kot 250 avtomobilov. Med njimi so tudi avti visokega razreda s ceno več kot 220 tisoč evrov. Njihov celotni vozni park na leto prevozi kar 5 milijonov kilometrov, vsak avto okoli 8 tisoč na teden. Ahčan je mnenja, da je prava dodana vrednost avtomobila visokega razreda na poti definirana s časom in udobjem: “V visokem avtomobilskem segmentu je prevozna storitev atraktivna do razdalje 400 oziroma največ 500 kilometrov. Na tej razdalji je poslovna limuzina celo v prednosti pred letalskim oziroma katerimkoli drugim prevoz in tudi povpraševanje je tukaj največje.” Pri tem Ahčan dodaja, da se na primer na razdalji Ljubljana - München ali Ljubljana - Dunaj prevoz v luksuznem avtu tudi po ceni in hitrosti, gledano “od vrat do vrat”, lahko kosa z letalskim prevozom. Ob tem dodajamo, da je ta trditev, povezana z veliko dejavniki, začenši z lokacijo končne destinacije in prometom. Cenik se na takih razdaljah odvisno razreda avtomobila in od zahtev po času ter udobju začne pri 125 evrih.

Vaše mnenje nam je pomembno.

Kaj pa vaše mnenje? Bi za 400 ali 500 km dolgo pot izbrali letalo ali sedež v vrhunsko opremljeni in varni kabini poslovne limuzine?

Vrhunski avto, ker je prevoz bolj prilagodljiv in udobje izjemno.

84 %

Letalo, ker si še vedno hitrejši in manj odvisen od stanja v prometu.

16 %

Skupaj odgovorov: 19

#VIDEO: Delovanje aktivnih vozniških pripomočkov v razredu S

Petični potnik mora imeti vse, kar je mogoče imeti

Ob takšnih zahtevah si je lažje predstavljati uporabno vrednost vseh dodatkov takega avtomobila. Masaža, počivalnik, izbrana osvetlitev, vrhunsko ozvočenje, prezračevanje sedežev, odišavljena kabina, internetni dostop … Pa potnik na zadnjem sedežu res uporablja vse to?
“Da, zahteve najzahtevnejših potnikov so nemalokrat bolj čustvene kot racionalne narave. Tako pri izbiri opreme kot pri zahtevah po znamki in modelu vozila. Na daljši poti pride do izraza tudi masaža in počitek v ustreznem položaju sedeža z iztegnjenimi nogami. Za nekoga drugega uredimo delovno okolje s širokopasovno internetno povezljivostjo. V takih avtomobilih gre za združitev lastnosti pisarne, dnevne sobe in udobja prvega razreda priznane letalske družbe,” pravi Blaž Ahčan. Kaj vse si zaželijo petični potniki, pa pove podatek, da so taki avtomobili v njihovem voznem parku najnovejši, v povprečju stari le pol leta, razmerje med osnovno ceno in cene dodatne opreme pa je 1:1. To pomeni, da ima avto za 100 tisoč evrov še za dodatnih 100 tisočakov opreme.

“Ni smiselno, da avto najvišje kategorije ne vsebuje vsega prestiža, ki je na voljo, zato avte opremljamo z vsem, kar se da dobiti.” 

Ob tem pa izpostavi še eno pomembno dejstvo: varnost in zanesljivost. V osmih letih in ob nešteto prevoženih kilometrih so imeli le eno prometno nesrečo, ko je od zadaj prišlo do naleta v njihov avto. Ahčan poudarja, da so varnostni sistemi zelo pomemben vidik takega avtomobila, a ključen je še vedno voznik. Dober voznik, ki razume prednosti vrhunskega avtomobila.

Foto: Mercedes-benz razreda S od blizu ...

Luksuzni avto zahteva pravega voznik

Prefekcija takega avtomobila - tehnika in udobje - torej ne pride do izraza, če avto nima voznika, ki zna na cesti na prav način predstaviti inženirski presežek in tradicijo znamke. Blaž Ahčan pravi, da vozniški izpit ni dovolj: “Na koncu še vedno 50 odstotkov vrednosti takega VIP prevoza predstavlja voznik. Odgovornost, zanesljivost za izvajanje dogovorjenih vsebin, uslužnost osebnega asistenta, mobilnost v času potovanja. Avto je intimen prostor, v katerem se lahko pletejo posebne vezi. Intimnost pomeni, da tudi, če je voznik povsem neopazen, sliši in vidi določene stvari, ki so osebne narave. Zato je nujna vrlina popolna diskretnost. Kar se zgodi v avtu, mora ostati v avtu in ne sme priti iz potniške kabine,” pove Ahčan.
Ob tem je logično, da mora voznik do obisti poznati in na pravi način uporabljati vse sisteme za varno in udobno vožnjo ter biti v prometu iznajdljiv. Šteje čisto vsaka podrobnost: od izbire glasnosti glasbe, do senčenja, zastiranja pred radovednimi pogledi, nastavitve klimatizacije, sloga vožnje, izbire ustreznega programa vzmetenja. Voznik mora biti ambasador storitve in avta. Ahčan pravi, da potniki vrhunsko udobje v takem avtomobilu pričakujejo, nemalokrat pa so navdušeni predvsem nad vedno zmogljivejšo umetno inteligenco.

Kako pomembna je znamka vozila? Kdo izbere Mercedes?

“Običajno gre za nekoga, ki želi svoj status prestiža oziroma zmožnosti izražati tudi s takim izborom vozila. Če v standardni kategoriji ne garantiramo kateri model ali znamka vozila bo na voljo, v naši najvišji luksuzni kategoriji, storitve ne moremo prodati prevoza, če ne povemo oziroma ne garantiramo določene znamke in modela vozila. Gostje tu vedno vprašajo oziroma zahtevajo določen avtomobil,” pojasni Blaž Ahčan. V kontekstu geografske delitve potnikov, ki ji vozijo pravi, da pri Rusih in Arabcih najvišje kotira Mercedes-Benz, Azijci si pogosto zaželijo Lexus, slovenski petični gostje, pa najraje sedejo v BMW serije 7. Pravi pa da je v svetu avtomobilskega prestiža vse bolj prodorna znamka Audi. Predvsem zaradi tehnike in diskretne nevpadljivosti.

 

Izpostavljamo dejstvo, da potovanje v takem avtomobilu lahko pomeni tudi sprostitev ali počitek. Predstavljajte si kirurga, ki ji je na poti v klinični center, da z zahtevno operacijo nekomu reši življenje. Ali pa uspešnega podjetnika, ki mora na ključnem sestanku prepričati investitorje in se domov vrniti s poslom, ki odpira nova delovna mesta. Zmotno je tudi misliti, da črna limuzina vedno pelje potnika s temno preteklostjo. Kondicija gospodarstva se odraža v slogu poslovne mobilnosti. Racionalnost pa v tem primeru lahko pomeni najem storitve VIP prevoza in ne dražje lastništvo take poslovne limuzine.

Impresivno dosleden 

Mercedes-benz S 400d 4matic L

Prenovljeni mercedes-benz razreda S predvsem s svojo tehniko in podobo ostaja eminenca visokega razreda. Ta hip je to nedvomno eden najboljših avtomobilov, kar zadeva učinkovitost, uporabnost in natančnost sistemov pomoči vozniku ter zagotavljanja udobja potnikov. Podvozje zna zgladiti tudi najbolj grobe grbine in neslišno ter neobčutno prestopiti marsikatero cestno neravnino. Najbolj pa izstopa njegov digitalni pogled, ki gleda na vse strani avta in vidi več kot četrt kilometra pred avto; s svojimi radarji, kamerami in tipali dosledno nadzira promet in preprečuje prometne nesreče. Niti v enem trenutku ga nismo ujeli nepripravljenega. Brezhibno je samodejno nadziral, varnostno razdaljo, po potrebi sam ustavil in speljal, nastavljeno hitrost samodejno prilagajal omejitvam, tudi delu na cesti. Voznik ob njegovi podpori lahko vozi zelo varno, brez stresa in zato tudi zelo daleč z visokimi povprečnimi hitrostmi. Nov dizelski vrstni šestvaljnik s tremi litri prostornine, najmočnejši v zgodovini znamke, s svojimi 250 kW in 700 Nm ponuja dovolj potiska, da se kljub 2,8 tone (skupna dovoljena masa) v vsakem trenutku odzove uglajeno, a hkrati odločno. Pri tem mu pomaga uglajen 9-stopenjski samodejni menjalnik. Piko na i varnosti in voznim občutkom doda štirikolesni pogon 4 matic, ki pa v dinamično odpeljanih ovinkih v celoti ne izniči vpliva kilogramov. A razred S ni dirkalnik, pač pa potniška kabina prvega razreda. Za tiste, ki si ga lahko privoščijo.

Ne gre pozabiti, da je denimo prav Mercedes v svojem model S prvi vgradil zavorni sistem ABS, zračno blazino, pa sistem za nadzor stabilnosti (ESC) in zdrsa pogonskih koles (ASR). Vse to so danes nepogrešljivi varnostni pripomočki v običajnih “ljudski” avtomobilih.

 

Tehnični podatki

Motor in prenos moči: dizelski vrstni 6 valjni motor, prostornina: 2927 cm3, največja moč: 250kW (340KM) pri 3600  vrt./min, največji navor: 700  Nm pri 1200 vrt./min., štirikolesni pogon, 9-stopenjski samodejni menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 527,1  cm, širina: 190,5  cm, višina: 149,6 cm, medosna razdalja: 316,5  cm, masa praznega vozila: 2075  kg, prtljažnik: 510  l, posoda za gorivo: 78 l.
Zmogljivosti in poraba: najv. hitrost: 250  km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 5,2  s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/komb.: 4,7/5,5/7 l/100km, izpust CO2: 146 g/km, poraba na testu: 10 l/100 km.
Cena:  Autocommerce: 170.482 EUR

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Nazaj