Test: Mitsubishi eclipse cross 1.5 turbo intense

Test

Manj ni (vedno) več


Pri Mitsubishiju imajo terenske avte zapisane v genih. A novi eclipse cross ni značilen Mitsubishijev terenec, kar žalosti. Kriva je neposrečena pogonska kombinacija – a na srečo ne pri vseh različicah …

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 3/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 2/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

 

V različici, kakršno smo preskusili tokrat, novi eclipse cross ni značilen terenski mitsubishi; zmogljiv bencinski turbo motor poganja le prednji kolesi, kar ne vpliva le na vozne lastnosti, pač pa tudi na značaj avtomobila. A navzven avto tega še ne izdaja; eclipse cross je vpadljiv in dopadljiv cestni terenec s športno prisekanim zadkom, ki s prepoznavnim prednjim delom ponuja zanimivo oblikovno alternativo vse bolj uniformiranim srednjevelikim cestnim terencem. Z dolžino 4,4 metra spada ob bok avtom, kakršna sta na primer VW tiguan in renault kadjar, podobno prostorno ima tudi potniško kabino. Posebnost – in tudi prednost – je izdatno vzdolžno pomična zadnja klop (za 20 cm), ki v povsem odmaknjenem položaju ponuja veliko prostora za kolena in skromen prtljažnik, ob pomiku naprej pa se obe lastnosti zamenjata – prostora za kolena zadaj skoraj ni, se pa zato prtljažnik s 341 poveča na sprejemljivejših, a še vedno nič kaj izjemnih 448 litrov.

Malce po svoje si pri Mitsubishiju razlagajo tudi ergonomijo in upravljanje z infotainment sistemom; ne samo zaradi odvečne stične ploščice, s katero se lahko premikamo po izbirnikih na zaslonu (to lahko enostavneje počnemo z dotikom), pač pa tudi zaradi odločitve, da navigacijo lahko poganjamo le z našega pametnega mobilnika, če ga povežemo z infotainment sistemom. Precej manj prepričljiva je pogonska kombinacija: zmogljiv 1,5-litrski bencinski turbo štirivaljnik, ročni menjalnik, pogon na prednji kolesi in neuravnoteženo vzmetenje z dolgimi gibi vzmetnih nog in prešibkim blaženjem poskrbijo za slabe cestne manire. Eclipse cross zato pri pospeševanju trga volan iz voznikovih rok in sili z prednjimi kolesi iz ovinka, na avtocesti pa pri držanju smeri nenehno zahteva popravke z volanom. Vse skupaj je trden dokaz, da je bil eclipse cross zasnovan za štirikolesni pogon; različica s štirikolesnim pogonom in CVT menjalnikom se pelje bistveno bolj prepričljivo in pusti povsem drugačen vtis. Škoda za te pomanjkljivosti, kajti eclipse cross je všečen, samosvoj in že v osnovi dobro opremljen avto (tudi s serijskim samodejnim zaviranjem pred oviro). Motor ima sicer malce robat turbo značaj in ne prav majhno porabo goriva, a različica s štirikolesnim pogonom in CVT menjalnikom bolje ukroti tudi te značajske lastnosti. 

Pod črto ...

Odlična alternativa cestno-terenskim tekmecem v tem razredu, a le, če izberete avto s štirikolesnim pogonom – četudi je treba zanj odšteti malce več oziroma se odreči kosu ali dvema dodatne opreme.

Všeč nam je: 

samosvoja, a prepoznavna oblika, 

prilagodljiva notranjost, 

vozne zmogljivosti

Ni nam všeč:

skromen prtljažnik, 

neuravnoteženo vzmetenje, 

vodljivost in smerna stabilnost

Tehnični podatki

 

Motor in prenos moči: bencinski, štirivaljni, turbo, prostornina: 1499 cm3, največja moč: 120 kW (163 KM) pri 5500 vrt./min, največji navor: 250  Nm pri 1800 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, ročni šeststopenjski menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 440,5 cm, širina: 180,5 cm, višina: 168,5 cm, medosna razdalja: 267 cm, masa praznega vozila: 1500 kg, dovoljena skupna masa: 2050 kg, prostornina prtljažnika 341 – 448 – 1159 l, posoda za gorivo: 63 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 205 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 10,3 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 5,7/8,2/6,6 l/100 km, izpust CO2: 151 g/km, poraba na testu: 7,9 l/100 km.
Cena: 23.490 EUR.
Prtljažnik ni ravno razkošen in v osnovi ponuja 448 l, če je vzdolžno pomična klop pomaknjena povsem naprej.

 

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Nazaj