Najboljši in najboljša: izbor najboljšega mladega voznika in voznice 2019

Izbor

14. februarja se začenja letošnji izbor za najboljšega mladega voznika in voznico v Sloveniji. V začetku maja bomo dobili kar dva zmagovalca – najboljšega mladega voznika in najboljšo mlado voznico. Tudi glavna nagrada je letos dvojna: Summit motors Ljubljana, zastopnik avtomobilske znamke Ford v Sloveniji, bo najboljšima za eno leto podaril dva forda fiesti active – ena fiesta bo bele, druga rdeče barve.


#NajboljsiZaVolanom

Tisti, ki se bo želel uvrstiti v polfinale – ta bo aprila v AMZS centru varne vožnje na Vranskem –, bo moral v spletnem testu pravilno in v čim krajšem času odgovoriti na 20 vprašanj, ki so naključno izbrana iz nabora več kot 800 vprašanj s področja cestno-prometnih predpisov, avtomobilizma, varne mobilnosti, motoroznanstva, prve pomoči in poznavanja AMZS. V polfinalu  se bo pomerilo najboljših 50 fantov in 50 deklet, v finalu, ki bo 9. maja 2019, prav tako na Vranskem, pa najboljših 10 polfinalistov in 10 polfinalistk.

Ford fiesta v rdeči in beli barvi
Ford fiesti v rdeči in beli barvi že čakata na zmagovalca in zmagovalko izbora.

Izbor Najboljši za volanom je lani k sodelovanju privabil več kot tri tisoč mladih, Avto-moto zveza Slovenije pa upa, da bo to število letos še večje.

Sodelujejo lahko mladi med 18. in 24. letom starosti, ki imajo opravljen vozniški izpit in nimajo kazenskih točk.

Poleg dveh Fordovih fiest bodo v nagradnem skladu še druge bogate nagrade, v izboru pa se splača sodelovati tudi zato, ker je to edinstvena in hkrati zabavna izkušnja, ki za nameček udeležencem prinese še nove vozniške veščine. Letos so se prireditelji izbora odločili, da se bodo fantje in dekleta med seboj pomerili ločeno; spletni vprašalnik in praktični izzivi bodo sicer tako za dekleta kot fante enaki, a morda se bo zaradi takšnega načina tekmovanja na izbor prijavilo več deklet kot doslej, ko so bila v manjšini.

Avto-moto zveza Slovenije je najboljšega mladega voznika v Sloveniji prvič izbirala že leta 1993 – takrat je bila najboljša za volanom prav voznica –, tekmovanje pa obudila 2016 z namenom izboljšanja prometne varnosti med mladimi, ki so ena najbolj ranljivih skupin udeležencev v prometu. Mnogokrat so mladi tudi neupravičeno stigmatizirani kot nevarni vozniki. V izboru Najboljši za volanom imajo mladi vozniki in voznice priložnost potrditi, da so stereotipi marsikdaj res zgolj – stereotipi.

Video: Najboljši za volanom 2018 - finale

Pogovor zmagovalcem 2018

Avto-moto zveza Slovenije bo v sodelovanju s partnerji letos tretje leto zapored izvedla izbor Najboljši za volanom. Ta je namenjen mladim voznikom in voznicam, da pokažejo in dokažejo, da so tudi mladi spretni, predvsem pa varni in ozaveščeni vozniki, ki jim ni vseeno, kaj se dogaja na naših cestah. Da je izbor dosegel svoj namen in da z njim AMZS, pa tudi Slovenija dobivata mlade ambasadorje varne vožnje, ki so zgled svoji in drugim generacijam voznikov, potrjuje lanskoletni zmagovalec Klemen Pongračič.

Klemen je s fiesto prevozil že 15 tisoč kilometrov.
Klemen je s fiesto prevozil že 15 tisoč kilometrov.

Leta 2018 ste premagali več kot tri tisoč sodelujočih. Kako vam je uspelo? Kako danes gledate na svojo zmago?

Pomembno je, da si kot tekmovalec vedno nad povprečjem, pri nobeni nalogi ni treba biti najboljši, dobro pa je dobiti primerno število točk. Na takšen način sem zmagal, saj na koncu velja skupni seštevek točk vseh vaj. Pravzaprav mi je le pri eni vaji uspelo biti najboljši, in sicer pri parkiranju avtomobila v začrtano nevidno mejo. Sicer pa moja vožnja nikakor ni bila perfektna. Spominjam se, da sem nekajkrat na poligonu celo prevrnil stožec. Zato sem bil nad zmago kar presenečen.

Se je odnos vaših prijateljev in bližnjih do vas po zmagi spremenil?

Zdi se mi, da osvojeni naziv veliko več pomeni mojim znancem in prijateljem, sploh takrat, ko naredim kakšno napako. Takrat hitro rečejo, kako to, da si lahko privoščim takšno napako, če sem pa najboljši mladi voznik.

Kaj bi svetovali mladim, ki kolebajo, ali bi se udeležili izbora Najboljši za volanom?

Sam imam na izbor zelo lepe spomine. Udeležba na tekmovanju se vsekakor splača, če ne drugega, voziš nove avtomobile in tako spoznaš razlike med njimi ter se kaj novega naučiš. Pred tekmovanjem nisem še nikoli vozil avta s samodejnim menjalnikom, prvič sem ga preskusil v centru varne vožnje na Vranskem. Če bi lahko, bi tekmoval tudi letos, a kot lanski zmagovalec žal ne morem.

Letos bo AMZS izbiral najboljšega mladega voznika in voznico ter podaril kar dve glavni nagradi – enoletno uporabo ford fieste active.

Nekaj svojih prijateljic sem že prepričal, naj se udeležijo tekmovanja. Poznam jih kar veliko, ki bi bile zainteresirane.

Kako sta se spoprijateljila s fordom fiesto, ki ste jo kot zmagovalec dobili v uporabo?

Z njo sem prepotoval lep del Evrope. Konec septembra sem se odpeljal do Londona in si v Salisburyu ogledal Stonehenge. Z njo sem bil še v Avstriji, Nemčiji, na Nizozemskem, v Franciji in na Hrvaškem. V bližnji prihodnosti z njo načrtujem obiskati še Škotsko. Doslej sva skupaj prevozila že 15 tisoč kilometrov.

Kako kot najboljši mladi voznik gledate na prometno varnost, kakšni vozniki smo Slovenci?

Dobri! Ko potuješ po svetu, spoznaš, da smo Slovenci v spoštovanju cestno-prometnih predpisov zelo dosledni. Veliko je držav, kjer vlada sistem hitrejšega in pogumnejšega, takšen sistem pa ne more biti varen.

Kot študent strojništva ste dolgoletni član projekta Formula Student, ki deluje pod okriljem Univerze v Mariboru. Vsako leto študentje s svojim znanjem in izkušnjami tekmujete v izdelavi dirkalnika. Kako se je vaša formula odrezala na tekmovanjih?

Lansko leto je bilo za nas zahtevno, izdelovali smo dva dirkalnika, enega s pogonom na notranje izgorevanje in drugega eklektičnega s sistemom za avtonomno vožnjo. Pri slednjem smo imeli veliko težav s tehniko. Na tekmovanju smo tehnične rešitve vseeno predstavili, četudi vozilo ni 100-odstotno delovalo. Pri ocenjevanju smo sodnikom povedali, da so na projektu aktivno delali le štirje programerji, kar je povzročilo nemalo začudenih pogledov, češ, kako je to mogoče. Druge ekipe imajo namreč po 15 študentov, ki celo leto delajo na programskih rešitvah, mi pa smo imeli samo štiri.

Kakšni so vaši cilji za prihodnost?

Že prejšnje leto smo si zadali cilj, da razvijemo predelano električno vozilo, ki bo sposobno avtonomne vožnje. Težave smo imeli pri izdelavi prototipa – preskušali smo nove tehnike in ni se nam izšlo. Izdelali smo sicer električno vozilo, ki pa ni imelo avtonomnih funkcij. V tej sezoni načrtujemo dokončanje avtonomnega vozila in pa še dokončanje klasične formule.

S čim se trenutno ukvarjate?

Trenutno delam preko študentskega statusa v Laboratoriju za elektronske in informacijske sisteme na fakulteti FERI v Mariboru. Delo v laboratoriju me veseli, saj sem po naravi vedoželjen in tam odkrijemo veliko novih stvari. Ukvarjamo se med drugim z vesoljsko tehnologijo. Trenutno izdelujemo prvi slovenski satelit. Vesel bom, če bom svojo karierno pot lahko nadaljeval v tej smeri.

 

Nazaj