Slovenski avtomobilski trg v letu 2018: 72.835 prodanih avtomobilov

Trg

Vrh pred zatišjem? Leto 2018 je bilo rekordno leto v prodaji avtomobilov na slovenskem trgu v tem stoletju.


Leto 2018 je bilo rekordno leto v prodaji avtomobilov na slovenskem trgu v tem stoletju, ne pa tudi v celotni zgodovini. Prodaja 72.835 osebnih avtomobilov, kar je 2,74 odstotka več kot v letu 2017 in 12.709 lahkih gospodarskih vozil, kar je 4,97 odstotka več kot predlani, pomeni skupno prodajo 85.544 vozil, kar je 3,07 odstotka več kot predlani. Nedosegljivo ostaja leto 1999, torej leto, ko je bil uvede davek na dodano vrednost, ko je bilo prodano 79.813 osebnih avtomobilov.

Uresničena napoved

Kako skokovita so lahko gibanja pri prodaji avtomobilov, kaže dejstvo, da je bilo še leta 2012 prodanih manj kot 50.000 osebnih avtov, nato pa se je prodaja vsako leto povečevala, predlani presegla številko 70.000, lani pa se je povzpela še za 1943 avtomobilov na 72.835 osebnih avtov. S tem so se povsem izpolnile napovedi iz lanske januarske Motorevije, ko smo napovedali prodajo 73.000 osebnih avtomobilov v letu 2018. 

Tudi prodaja lahkih gospodarskih vozil se je lani povečala za 602 vozili in se povzpela na 12.709.

A vse kaže, da je bil to zaenkrat vrh, saj so dokaj realna pričakovanja, da bo trg v prihodnje leto stagniral ali pa malenkostno nazadoval. Na to nakazuje manjša prodaja v nekaterih mesecih v drugi polovici lanskega leta. Nekateri zastopniki to sicer pripisujejo omejeni dobavi nekaterih modelov avtomobilov, ker niso bili pravočasno homologirani po novem WLTP protokolu, pa tudi dilemam, ki so se pri kupcih pojavljala glede okoljevarstvene sprejemljivosti avtomobilov z dizelskimi motorji. Zdi se, da je lakota po novih avtomobilih vse manjša, nekaj tudi na račun uvoza rabljenih avtomobilov z dizelskimi motorji, saj so ti še zlasti v nemških mestih znašli pred zaporami in se jih zato lastniki želijo znebiti, kar seveda vpliva na njihove cene.

Kljub vsem škandalom glede nečistosti izpustov je tudi v letu 2018 največ osebnih avtomobilov v Sloveniji prodal Volkswagen.

Prodaja doma in na tuje

A vrnimo se k številkam o prodaji v letu 2018. Tudi tokrat velja, da so v pregledu upoštevani tudi avtomobili, ki so bili registrirani v Sloveniji, a potem tudi odjavljeni in prodani v tujino. Po dokaj zanesljivih ocenah naj bi kar slaba tretjina lani registriranih avtomobilov našla pot na tuje trge, a to ni niti več, niti manj kot v prejšnjih letih. Podatki o prodaji so s tem res popačeni in ne kažejo prave slike, je pa seveda res, da tudi tovrstna prodaja prinaša trgovcem zaslužek, zato se tudi odločajo za prodajo na tuje. Podatki o prodaji, ki jih objavljamo, veljajo za uradne, saj jih posreduje Sekcija avtomobilskih zastopnikov pri Trgovinski zbornici Slovenije, ki je uradno združenje distributerjev avtomobilov v Sloveniji. To pa ne velja za razporeditev avtomobilov v razrede, saj tu ni enotnih meril. Še zlasti to velja za cestne terence, križance, enoprostorne avtomobile, pa tudi za razporeditev v posamezne velikostne razrede.

Volkswagen še naprej vodilni pri prodaji osebnih avtomobilov

Kljub vsem škandalom glede nečistosti izpustov je tudi v letu 2018 največ osebnih avtomobilov v Sloveniji prodal Volkswagen. Ne samo, da je največjega tekmeca Renaulta pustil za seboj za 1306 avtomobilov, temveč je še utrdil svoj položaj na trgu in dosegel kar 16,22 odstotni tržni delež, kar je 1,29 odstotne točke več kot v letu 2017. Ob tem velja, da je imel Volkswagen med vsemi največ težav z dobavami avtomobilov zaradi prepočasnih homologacij po WLTP protokolu. Glavna Volkswagnova aduta sta bila polo in golf, pri čemer je manjši polo celo prehitel golfa, svoje pa sta dodala še cestna terenca tiguan in T-roc.

Renault je zanesljivo obdržal drugo mesto. Predlani se je petmestni številki, torej 10.000 osebnih avtov, povsem približal, lani pa jo je presegel. Pa ne samo to, izboljšal je tudi svoj tržni delež za 0,35 odstotne točke. Takšen dosežek je vsekakor zelo dober, še zlasti upoštevajoč modelno politiko. Renault lani ni predstavil pomembnih novosti, ki bi pritegnile večje število kupcev. Svoj uspeh je temeljil na prodaji clia, odlično je šel v prodajo majhen cestni terenec captur, tretji steber je bil megane.

Tudi na tretjem mestu ni spremembe. Škoda je kar močno oddaljena od prvih dveh mest, hkrati pa ima velik naskok pred prvim zasledovalcem. Octavia je še vedno paradni konj češke znamke, sledi ji fabia, odlično pa sta se prodajala cestna terenca kodiaq in karoq, ki bi ju lahko prodali še več, če bi le dobili dovolj avtov s proizvodnih trakov.

Opel je zadržal četrto mesto. Sprememba v lastništvu družbe - Američani (General Motors) so Opel prodali Francozom (skupini PSA) - se na slovenskem trgu (še) ni poznala, seveda pa ne gre spregledati tehnične sorodnosti nekaterih Oplovih modelov s Peugetovimi in Citroenovimi avti, saj je bilo tehnično sodelovanje zasnovano že pred spremembo lastništva. Corsa in asta sta bila najuspešnejša Oplova modela.

Največje presenečenje je na petem mestu, kamor se je povzpel Fiat, ki je bil predlani šele na 15. mestu najuspešnejših znamk. Fiat 500 in panda sta bila glavna tvorca uspeha. A če pogledamo po slovenskih cestah, teh avtomobilov ne srečujemo zelo pogosto. Jasno je, da je večji del Fiatovih avtomobilov našel končne kupce zunaj Slovenije. A kot rečeno: tudi s tem se lahko zasluži, statistika pa ima lepotno napako.

Na deveto mesto se je za pet mest v primerjavi z letom 2017 povzpela Kia.


Peugeot se je zaradi tega v primerjavi s predlani povzpel za mesto, sicer bi se za dve. Prav Peugeot in Citroen sta že pred časom javno objavila, da svojih avtov ne prodajata v tujino. Glavni motor Peugeotovega uspeha je bil cestni terenec 2008, dobro sta se prodajala tudi 208 in 3008.

Med Peugeota in Citroena, ki je na osmem mestu, se je vrinil Hyundai, ki je bil predlani še pred obema. Najbolje prodajan Hyundaijev avto je bil še vedno cestni terenec tucson, a paleta modelov korejske znamke je zelo široka, predvsem pa je pester tudi izbor različnih pogonov: ioniq je na voljo kot hibrid, priključni hibrid in električni avto, kona je na voljo tudi v električni različici. Le nexa s pogonom na vodik pri nas (še) ne ponujajo.

Na deveto mesto se je za pet mest v primerjavi z letom 2017 povzpela Kia, za katero velja podobno glede pestrosti pri pogonu njenih avtomobilov. Vodilno vlogo je imel ceed, ki je tudi z drugim mestom v izboru Slovenski avto leta 2019 potrdil svoje dobre lastnosti, ki mu bodo nedvomno zagotovile tudi uspeh na trgu. Drugi paradni konj je bil cestni terenec sportage.

Deseterico zaokrožuje Dacia. Nazadovala je za štiri mesta. Novi duster ni takšna uspešnica kot prejšnji model, še naprej pa je bil priljubljen sandero. Očitno pa je bila lani Dacia malo manj aktivna pri prodaji na tuje kot leto poprej.

Ford je izpadel iz deseterice, k čemur je pripomogla menjava modelov, pa tudi cenovna politika, saj sta tako nova fiesta kot tudi focus cenovno manj ugodna kot njuna predhodnika.
Toyota je spet prevzela mesto vodilne japonske znamke, ki ga je odvzela Nissanu, ki je takoj za njo, razlika pa je vsega 16 avtomobilov. Seat konstantno drži svoj tržni delež malce nad tremi odstotki. Audi si je priboril nazaj vodilno mesto med znamkami, ki jih prištevamo med prestižne. BMW, ki je bil to predlani, je kar precej nazadoval, saj je njegov tržni delež padel za 1,14 odstotne točke. Bavarsko znamko je tako skoraj ujel Mercedes s svojo široko paleto modelov. Med najboljši prestižni znamki se je vrinil Suzuki, ki je zgodba o uspehu, saj vztrajno povečuje svoj tržni delež s premišljenim pozicioniranjem na trgu. Na 19. mestu je Mazda, ki je le malenkost zaostala za Mercedesom z večjim tržnim deležem kot predlani. Japonska znamka je tudi še zadnja, ki je prodala več kot tisoč avtomobilov, razlika do njenega prvega zasledovalca - to je Volvo - pa je skoraj tisoč avtomobilov. Volvo se je s svojimi cestnimi terenci dobro uveljavil. Sledijo Jeep, Honda, Mitsubishi, Jaguar, ki se je povzpel do številke 160 prodanih avtov in Alfa Romeo, ki zaokrožuje petindvajseterico.

Renault clio, tudi v različici I feel Slovenia, ki nakazuje izdelavo v Revozovi tovarni v Novem mestu, je prepričljivo na prvem mestu.

 

Clio ostaja prvak

Med najbolje prodajanimi modeli avtomobilov ni velikih presenečenj. Renault clio, tudi v različici I feel Slovenia, ki nakazuje izdelavo v Revozovi tovarni v Novem mestu, je prepričljivo na prvem mestu. Na drugo mesto se je z osmega mesta predlani povzpel VW polo - verjetno tudi na račun prodaje na tuje, sledita VW golf in škoda octavia. Renault captur je najbolje prodajan cestni terenec oziroma križanec. Cestni terenci so sicer izredno priljubljeni pri kupcih, saj se na primer peugeot 3008 s 645 prodanimi avti in škoda karoq s 607 prodanimi avti sploh nista uvrstila v deseterico najbolje prodajanih cestnih terencev.

Med avti višjega srednjega razreda je še naprej trdno vodilni VW passat, pa čeprav k nam prihaja tudi veliko rabljenih passatov iz tujine. Med prestižni avti je še naprej najbolj priljubljen BMW serija 5, a mu je bil zelo blizu mercedes razred E. Med enoprostornimi avti je na prvem mestu pionir med tovrstnimi avti renault scenic - vkjučno z grand scenicom, takoj za njim pa sta citroen berlingo in VW touran.

Zamenjava na vrhu med lahkimi gospodarskimi vozili

Na vrhu lestvice najbolje prodajanih lahkih gospodarskih vozil je prišlo do menjave. Renault se je s tretjega mesta povzpel na vrh, lani vodilni Volkswagen je padel na tretje mesto, Ford je ostal na drugem mestu. Drugih večjih pretresov ni bilo. Tako kot predlani je le prvih pet znamk prodalo po več kot tisoč avtov.

Do zamenjave je prišlo tudi na lestvici najbolje prodajanih modelov lahkih gospodarskih vozil: renault master je na vrhu zamenjal forda transita customa.

Prodaja električnih avtov in priključnih hibridov je kljub vsem spodbudam še zelo butična, saj se vrti okrog odstotka vseh prodanih avtov.

 

Smo že v dobi električnih avtov?

Lani je bilo veliko govora o prodoru električnih avtomobilov. Številke vsega pompa okrog električnih avtov ne potrjujejo. Koliko povsem električnih avtomobilov je bilo prodanih, je težko ugotoviti, ker jih statistika prikazuje skupaj s hibridnimi in priključnimi hibridi. Vseh teh je bilo skupaj 2123.

Glavni delež odpade na Toyotine avtomobile z običajnim hibridnim pogonom (C-HR, yaris, RAV4, auris), ki jih je bilo prodanih 1307. Za primerjavo: Toyotin prius, ki je lahko tudi priključni hibrid, je našel 32 kupcev.

Renault zoe kot najbolje prodajan električni avto je našel 108 kupcev. Prav tako je bilo prodanih 108 BMW i3, ki ima po prenovi tudi zgolj električni motor. Nissan leaf, ki je na voljo tudi le kot električni avto, je našel 106 kupcev. Hyundai ioniq v vseh treh različicah (hibrid, priključni hibrid in električni avto) je našel 96 kupcev, priključni hibrid BMW serije 2 pa je dobil 50 lastnikov. VW golf v električni ali priključno hibridni različici je našel 43 kupcev. Omeniti velja še 30 prodanih električnih kangoojev, torej dostavnikov.

Povedano drugače: prodaja električnih avtov in priključnih hibridov je kljub vsem spodbudam še zelo butična, saj se vrti okrog odstotka vseh prodanih avtov.

Vaše mnenje nam je pomembno.

Ali nameravate letos kupiti nov avto?

Toyota C-HR - najbolje prodajan hibridni avto

Kako bo v letu 2019?

Vse kaže, da se bo rast prodaje ustavila. Zdi se, da bodo avtomobilski zastopniki in trgovci zadovoljni, če bo prišlo zgolj do stagnacije ali manjšega padca prodaje.

Vir podatkov: Sekcija avtomobilskih zastopnikov pri TZS

 

Nazaj