Varnostni testi: Odličnjaki in nezadostneži

Varnost

Najbolj in najmanj varni avtomobili na preskusnih trkih EuroNCAP v letu 2018


Lani je mednarodni konzorcij za preskušanje varnosti avtomobilov EuroNCAP temeljito preskusil 23 novih avtomobilov - 16 jih je doseglo najvišjo oceno pet zvezdic. Kateri so se izkazali za najvarnejše - in kateri so pogrnili na varnostnem preskusu?

Konzorcij EuroNCAP vsak konec leta objavi seznam avtomobilov, ki so se v preteklem letu vsak v svojem avtomobilskem razredu najbolje odrezali na varnostnem preskusu. Med manjšimi družinskimi avtomobili se je za najbolj varnega v lanskem letu izkazal mercedes razred A, med večjimi družinskimi avtomobili Lexusova limuzina ES, med večjimi cestnimi terenci pa hyundai nexo - vsi trije so dobili po pet zvezdic. Vsi trije avti so tudi dokaz, da avtomobilski izdelovalci znajo izdelati varne avtomobile, če tako hočejo in če merilo varnosti postavijo v ospredje pri snovanju svojih avtomobilov.

Jeep wrangler - le ena dosežena zvezdica Fiat panda na preskusih ni osvojila niti ene varnostne zvezdice.

Vaše mnenje ...

Vaše mnenje nam je pomembno.

Ali pred nakupom avtomobila preverite oceno, ki jo je dobil na varnostnih testih?

Video: EuroNCAP 2018 - Kdo so Odličnjaki?

Mercedes razred A

Mercedesova kombilimuzina, ki so jo pri EuroNCAP preskusili oktobra lani, je pri zaščiti potnikov dosegla 96 odstotkov vseh možnih točk, za zaščito otrok je dobila 91 odstotkov točko, za zaščito pešcev in ostalih udeležencev v prometu 92 odstotkov, za varnostne pripomočke pa je dobila 75 odstotkov vseh možnih točk.

Lexus ES

Lexus ES, ki se je odrezal najbolje med večjimi družinskimi avtomobili in tudi med električnimi in hibridnimi avtomobili, je za zaščito potnikov dobil 91 odstotkov, za zaščito otrok 87 odstotkov, za zaščito pešcev 90 odstotkov in za varnostne pripomočke 77 odstotkov vseh možnih točk.

Hyundai nexo

Hyundaijev nexo je zanimiv cestni terenec, ki energijo za pogon električnega motorja dobiva iz vodikove gorivne celice. Ne glede na vrsto pogona se je nexo odrezal najbolje od vseh večjih cestnih terencev na preskusu EuroNCAP; za zaščito potnikov je dobil 94 odstotkov, za zaščito otrok 87 odstotkov, za zaščito pešcev 67 odstotkov in za varnostne pripomočke 80 odstotkov vseh možnih točk.

Video: EuroNCAP 2018 - Kdo so nezadostneži?

Če smo izpostavili najbolj varne avtomobile, je prav, da omenimo tudi avtomobila, ki sta se lani na preskusnih trkih in varnostnem ocenjevanju odrezala najslabše - to sta fiat panda in jeep wrangler. Pomenljivo je dejstvo, da tako fiat panda kot jeep wrangler prihajata iz istega avtomobilskega koncerna FCA.

Fiat panda - niti ene osvojene zvezdice

Sedanja - tretja po vrsti - generacija pande je na cestah že od leta 2011, kar se ji vsekakor pozna pri varnostni zasnovi avta. Za zaščito potnikov je panda dobila 45 odstotkov, za zaščito otrok le 16 odstotkov, za zaščito pešcev 47 odstotkov in za varnostne pripomočke le 7 odstotkov vseh možnih točk. Od varnostnih pripomočkov, ki na preskusu EuroNCAP lahko prinesejo boljšo oceno, ima panda le opozorili za nepripet varnostni pas spredaj in zadaj. Tudi zato panda na preskusih ni osvojila niti ene varnostne zvezdice.

Jeep wrangler - edini nov avto s samo eno varnostno zvezdico

Za razliko od fiata pande je bil preskušeni jeep wrangler avto povsem nove generacije, ki bi se moral že zaradi tehnične sodobnosti bolje odrezati. A za zaščito potnikov je wrangler dobil le 50 odstotkov, za zaščito otrok 69 odstotkov, za zaščito pešcev 49 odstotkov in za varnostne pripomočke le 32 odstotkov možnih točk. Od vseh različnih sodobnih varnostnih pripomočkov, ki so danes na trgu in ki avtomobile naredijo varnejše, ima wrangler le opozorilo za nepripet varnostni pas in omejevalnik hitrosti. Skupen rezultat: le ena varnostna zvezdica od petih.



Avtonomno? Ne še.

Prvi EuroNCAP test sistemov avtonomne vožnje

Znajo avtomobili danes res voziti že povsem sami? Nikakor ne - in še dolgo ne bodo. Zanesljivost in učinkovitost asistenčnih sistemov še ni na ravni, ki bi omogočila vozniku, da se med vožnjo nasloni nazaj in v roke vzame časopis. To so ugotovitve testa sistemov avtonomne vožnje, ki so ga opravili pri konzorciju EuroNCAP. V sodelovanju z nemškim avtomobilskim klubom ADAC so pod drobnogled vzeli delovanje najsodobnejših asistenčnih sistemov in preskusili njihovo delovanje v različnih razmerah in scenarijih, ki se vsakodnevno dogajajo tudi v prometu oziroma na cestah. Sisteme so preskusili v desetih avtomobilih različnih znamk: audiju A6, BMW serije 5, DS7 crossbacku, fordu focusu, hyundaiju nexu, mercedesu razreda C, nissanu leafu, tesli modelu S, toyoti corolli in volvu V60.

Radarski tempomat, ki sledi nastavljeni hitrosti, hkrati pa se odziva na ovire pred seboj oziroma samodejno vzdržuje varnostno razdaljo do spredaj vozečega avta, je v vseh preskušenih avtomobilih deloval precej zanesljivo, dokler je šlo za dokaj preprosto prilagajanje hitrosti na hitrost spredaj vozečega avta. Malce zahtevnejši scenarij vrivanja na vozni pas in prikrivanja ovire pa je predstavljal zahtevnejši izziv. “Pametni” radarski tempomati ne sledijo le avtomobilu pred seboj, ampak hkrati opazujejo tudi znake za omejitve hitrosti ob cesti in berejo digitalne zemljevide; tako namreč vedo, kdaj morajo zmanjšati hitrost glede na hitrostne omejitve in konfiguracijo ceste.

Sistemi za ohranjanje položaja na voznem pasu oziroma za preprečevanje zapustitve voznega pasu s posegom v krmilni sistem avta sledijo cesti pred seboj; dokler je ta razmeroma ravna in ovinki niso preostri, sistemi delujejo dokaj zanesljivo, večji izziv pa je preskušenim avtom predstavljal ovinek v obliki črke S, ki so ga avti na testu odpeljali različno natančno. Precej razlik so ugotovili tudi pri testu, pri katerem je voznik sam poprijel za volanski obroč, da bi se z nežnim manevrom izognil luknji na cesti; učinkoviti asistenčni sistemi naj bi pri tem vozniku pomagali, ne pa ga ovirali ali se celo izklopili.

VIDEO - Preskus omenjenih sistemov je dal nekaj pomembnih ugotovitev:

noben serijski avto danes ne omogoča povsem avtonomne vožnje,

avtomobili pomagajo voznikom v vožnji, a ne gre za avtonomno vožnjo; voznik mora ves čas aktivno sodelovati in le voznik je odgovoren za vožnjo

ob pravilni uporabi asistenčni sistemi vozniku pomagajo pri vzdrževanju varnostne radalje, hitrosti in položaja na voznem pasu,

asistenčnih sistemov ne smemo uporabljati kot nadomestke voznika,

asistenčni sistemi različnih avtomobilskih izdelovalcev se med seboj razlikujejo po delovanju, učinkovitosti in zanesljivosti.

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Nazaj