Test: Audi A1 sportback 30 TFSI s-line

Test

Urbani atlet: v mestu izjemno okreten in igriv, na odprti cesti pa športno suveren - kot gokart.


Najmanjši audi je prerasel mejo štirih metrov, dobil uporabnejši prtljažnik, postal digitalno naprednejši, okrepil svoj dinamični značaj - in obdržal visoko ceno. Jo upraviči?

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 5/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 3/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

Tako ostro, kot je videti na oko, se zna tudi peljati ...

Novi audi A1 sportback se je v svoji drugi generaciji poslovil od 3-vratne karoserijske različice in dizelskega motorja, z novo obliko pa postal še športnejši. A tako ostro, kot je s paketom opreme s-line videti na oko, se zna tudi peljati: v mestu izjemno okretno in igrivo, na odprti cesti pa športno suvereno - kot gokart. Voznik sedi zelo nizko, nizko pa je postavljeno tudi težišče, saj streha avta ne seže višje od 1,4 metra. Lega a cesti je odlična, volan zelo natančen, športno podvozje (del serijske opreme paketa s-line) pa zelo čvrsto in uravnoteženo. Kdor išče odzivnost in športnost, bo nad avtom navdušen, saj prav nič ne zaostaja za namenskimi žepnimi športniki. Senčna plat poudarjene vozniške dinamike pa je trdo in na slabih cestah neudobno vzmetenje - za udobnejše vsakdanje poti velja razmisliti o nakupu prilagodljivih blažilnikov (190 evrov).

Že na prvi pogled da vedeti, da si želi biti od semaforja do semaforja vedno prvi, v vsakem kilometru pa si zavzeto želi dokazati, da ni le majhen mestni avto, ampak pravi audi, ki je predvsem med ovinki sposoben razvedriti voznika, zgrabiti cesto in opraviti z vsakršnimi dvomi glede vztrajanja v smeri.

Odlično počutje za volanom

Športna nota se nadaljuje tudi v kabini, kamor je treba sesti precej nizko. Zanimivo oblikovana armatura s prilagodljivim digitalnimi merilniki, ki so del serijske opreme, je tudi v osrednjem delu postavljena pod takim kotom, da je 8,8-palčni barvni zaslon obrnjen k vozniku. Položaj za volanom je brezhiben, sedeži izdatno podprejo oziroma objamejo telo in športni 3-kraki volan je ravno prav velik. K prepričljivemu občutku za volanom je treba dodati še prvovrstno ergonomijo; vse je na dosegu rok. Celo izbirniki so prevedeni v slovenski jezik.

A1 sportback je 5,6 centimetra daljši od predhodnika. V kabini sicer ni občutka utesnjenosti, razdalja med prednjimi in zadnjimi kolesi (255 cm) je le centimeter krajša kot pri VW polu, a kljub temu je prostor za kolena na zadnji klopi precej skop. Bolj je prepričljiv globok in glede na dimenzije avta prostoren prtljažnik s 335 litri.

Ko prvič sedeš za volan novega audija A1 sportback ob pogledu na športne digitalne merilnike, 3- kraki volan in dva zračnike posvečena izključno klimatizaciji voznikovega prostora, dobiš občutek kot, da si prišel v digitalni tempelj videoigric ali na kokpit lovca iz Zvezdnih stez.

Pameten in zmogljiv, a ...

Oznaka 30 TFSI pomeni, da se spredaj vrti turbo bencinski litrski s 85 kW in 200 Nm navora. Prožnosti in iskrivosti mu ne gre očitati, le zvok ne pritiče športni podobi avta. 6-stopenjski ročni menjalnik je natančen in dobro izračunan tudi za avtocestne etape. Motor se pri hitrosti 130 km/h v 6. prestavi vrti z 2700 vrtljaji v minuti. Povprečna poraba 6,2 litra na 100 kilometrov je glede na zmogljivosti dober rezultat.

Za večino dodatnih varnostnih asistentov, pa tudi za odlične LED luči, je treba v skladu z Audijevim cenikom precej globoko seči v žep. Na dobrih 22 evrskih tisočakov osnove je bilo dodanih še za skoraj 7 evrskih tisočakov doplačil - veliko denarja za majhen avto, s katerim Audi nagovarja predvsem mlade. Poklon vozniku je sicer prepričljiv, a za manj denarja se denimo VW polo GTI ali ford fiesta ST poklonita še bolj športno doživeto.

Avto je natančen, strukturno zelo čvrst in stabilnejši. Nenadni izogib oviri je v tem avtu sposobne izpeljati z visoko mero zanesljivosti in varnosti.

Pod črto ...

Audi A1 sportback je po vseh merilih čisto pravi audi. Ampak, ali so kupci, ki jih nagovarja s svojim značajem in tehnologijo, zmožni oziroma - ob vse bolj drznih tekmecih bolj plebejskega porekla - pripravljeni toliko plačati za ugled?

Všeč nam je +

športna podoba in značaj, digitalni merilniki, počutje za volanom, odlično podvozje, prtljažnik

Ni nam všeč - 

premalo prostora na zadnji klopi, doplačilo za večino varnostnih pripomočkov

Litrski trivaljnik s 116 “konji” nima težav z iskrivostjo, če voznik sam uživa s svojim 1180 kilogramov težkim audijem.

Tehnični podatki 

Motor in prenos moči: bencinski turbo, trivaljni, prostornina: 999 cm3, največja moč: 85 kW (116KM) pri 5000 vrt./min, največji navor: 200 Nm pri 2000 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, ročni 6-stopenjski menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 402,9 cm, širina: 174 cm, višina: 139cm, medosna razdalja: 255 cm, masa praznega vozila: 1180 kg, dovoljena skupna masa: 1655 kg, prtljažnik: 335 – 1090, posoda za gorivo: 40 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 203 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 9,5 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 4,2/5,4/4,3 l/100 km, izpust CO2: 111 g/km, poraba na testu: 6,2l/100 km.
Cena: Porsche Slovenija: 22.620 EUR
Audijev legendarni rally dirkalnik - model sport quattro.

Poklon legendi

S tremi ozkimi režami na robu motornega pokrova tega mestnega atleta se je mladi rod Audijevih oblikovalcev želel pokloniti Audijevi rally legendi - modelu sport quattro. Poleg tega pa z ostrimi linijami in aerodinamičnimi dodatki paketa S line A1 sportback na cesti deluje tako samozavestno, kot bi od legende ne podedoval samo treh rež, temveč tudi vse pokale in še motor. Je eden najbolj drznih urbanih športnikov. Že na prvi pogled da vedeti, da si želi biti od semaforja do semaforja vedno prvi, v vsakem kilometru pa si zavzeto želi dokazati, da ni le majhen mestni avto, ampak pravi audi, ki je predvsem med ovinki sposoben razvedriti voznika, zgrabiti cesto in opraviti z vsakršnimi dvomi glede vztrajanja v smeri. Dinamično oblikovanje, z ostrimi linijami in prehodi med karoserijskimi površinami ter določenimi poudarjenim površinami kot sta denimo zajetni C stebriček, pa klinasta površina od spodnjih robov bočnih stekel do pragov, je vzelo nekaj prostora v notranjosti. 

S tremi ozkimi režami na robu motornega pokrova tega mestnega atleta se je mladi rod Audijevih oblikovalcev želel pokloniti Audijevi rally legendi.


Čvrsto telo

Očiten napredek v voznih lastnosti ne temelji zgolj na športnem podvozju in izboljšanemu krmiljenju. Novi audi A1 ima precej bolj čvrsto karoserijo, kar se cesti opazi predvsem pri dinamičnih, zaporednih menjavah smeri. Avto je natančen, strukturno zelo čvrst in stabilnejši. Nenadni izogib oviri je v tem avtu sposobne izpeljati z visoko mero zanesljivosti in varnosti. Sposobnost vodljivosti na meji oprijema je pomembna prednosti pri preprečevanju nesreče. Dinamične vozne lastnosti imajo pozitivni vpliv tudi na varnejšo in ne zgolj na bolj doživeto vožnjo.

Novi audi A1 se je z dolžino in širino na centimeter oziroma dva približal Volkswagnovemu polu, a ga kljub temu po prostornosti kabine in prtljažnika ni ujel.

Pretiravanje, ki vozniku godi

Ko prvič sedeš za volan novega audija A1 sportback ob pogledu na športne digitalne merilnike, 3- kraki volan in dva zračnike posvečena izključno klimatizaciji voznikovega prostora, dobiš občutek kot, da si prišel v digitalni tempelj videoigric ali na kokpit lovca iz Zvezdnih stez. Najprej pomisliš na to, da je Audijev oblikovalski podmladek - dizajn so z željo novega pristopa po meri digitalne generacije oziroma s ciljem najbolj športno zasnovane notranjosti v razredu malih avtomobilov v Ingolstadtu namenoma zaupali mlajšim oblikovalcem - zares nekoliko pretiravali s poudarjanjem vozniške vloge. Po nekaj kilometrih pa se zaveš, da vse skupaj ima precej smisla tako v luči počutja kot tudi varnosti. Voznik z bistveno manj odvračanja pogleda s ceste denimo upravlja osrednji zaslon, ki je usmerjen proti njemu in ne naravnost v kabino. Počutje za volanom je odlično. Vse skupaj oplemeniti še kakovostna izdelava in skrbno izbrani materijali. Pohvalo si zasluži dejstvo, da ta najmanjši audi ponuja kar tri lahko dostopna isofix sidrišča za otroški varnostni sedež, ki ga je mogoče namestiti tudi na sovoznikov sedež. 

So trije valji dovolj za podčrtan prestiž?

Ob zmogljivem podvozju, atraktivnem videzu S line paketa in precejšnji vsoti denarja pod končno ceno testnega avtomobila ne moremo mimo pomisleka glede motorja. Litrski trivaljnik s 116 “konji” nima težav z iskrivostjo, če voznik sam uživa s svojim 1180 kilogramov težkim audijem. Tudi energijsko motorju ne gre očitati prav veliko. Z vidika ugleda in konkretnih odgovorov na izzive tekmecev z oznakami ST, GTI, RS pa trivaljnik nima učinkovitih rešitev. To utegne povzročiti nekaj nejevolje, zlasti tam, kjer bo A1 denimo ob modelih Q8, Q7, A8, A7 ali celo RS superatletih služil kot družinski pomočnik mobilnosti za mestne opravke. Seveda si je v A1 mogoče omisliti tudi štirivaljni stroj s 110 (35 TFSI) ali 147 kW (40 TFSI) moči, a je potem treba upoštevati, da se cena s spodobno bero dodatne opreme lahko povzpne krepko preko 30 tisočakov. Meje obstajajo, tudi med premožnimi.


Vozniška pomoč pogojena z debelino denarnice

Pri Audiju zatrjujejo, da je novi A1 z varnostno tehnologijo primerljiv z večjimi in dražjimi modeli. A v serijski opremi kupcev od novejših vozniških pripomočkov dobi le sistem proti naletu, opozorilnik za preprečevanje izgube smeri znotraj voznega pasu in samodejni klic v sili. Vsi ostali sistemi so na seznamu doplačil. Res pa je, da so nekateri sistemi ponujeni za precej dostopno ceno. Zelo dobro delujoč aktivni tempomat z opozorilnikom nalet s katerim na varnostno razdaljo opozori iz izpisom kritičnega reakcijskega časa stane 620 evro. V kombinaciji z ročnim menjalnikom z njim A1 v hitrostnem območju od 30 do 200 km/h samodejno nadzira ustrezno varnostno razdaljo. Pomočnik za speljevanje na klancu stane 70 evrov, kamera za vzvratno vožnjo 390 evrov, aktivni parkirni pomočnik pa 890 evrov. Odlične led luči s samodejni preklopom med kratkim in dolgim snopom pa stanejo 1250 evrov. Prav svetlobni podpis nedvomno sodi med najbolj prepoznavne Audijeve značilnosti.

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Nazaj