Test: Toyota prius plug-in hybrid 1,8 VVT-I sol

| Test

Prepričljiv ekolog


 

Hibridni prius, opremljen z večjim akumulatorjem in električnim kablom, dokazuje, da se kolesa onstran dizelskega sveta lahko vrtijo še varčneje in predvsem čisteje. Sodelovanje energije iz dveh svetov v praksi pomeni več kot 1000 kilometrov dosega s porabo 3,5 litra. Je to prava eko pot?

Dejstva:

Ob doslednem polnjenju 8,8 kWh baterije se povprečna poraba goriva glede na različni slog in poti po katerih vozimo giblje med 2,4 in 3,5 litra na sto kilometrov.

Baterija se na običajni vtičnici napolni v treh urah in pol.

Električni domet v realnih pogojih vožnje znaša 50 kilometrov. Povečali so največjo hitrost električne vožnje na 135 km/h, slednje dejstvo pa pozitivno vpliva tudi na vožnjo po avtocesti.

Prtljažnik je zaradi postavitve 120-kilogramske baterije nad zadnjo osjo precej manjši kot v običajnem priusu.

Avtomobil ima konkurenčno ceno, glede ne vsebino, prepričljivost pogona in dejstva, da zanj Ekosklad ponuja 4500 evrov subvencije in ugodno financiranje.

Po videzu je kot priključni hibrid bolj podoben toyoti mirai s pogonom na gorivne celice kot običajnemu priusu.

Trenutno najbolj učinkovito rešitev ekoloških izzivov prinaša tehnologija priključnih hibridov, ki jo ponuja testni prius in njemu podobni avtomobili. A tudi takšna rešitev ni brez omejitev; kdor živi v bloku, na parkirišču praviloma nima dostopa do elektrike – brez možnosti dodatnega polnjenja iz vtičnice pa takšen prius nima veliko smisla.

Preberite še:

Za volanom: nova toyota prius

Test hibridnega križanca: Toyota C-HR 1.8 VVT-i hybrid c-hic

Na našem testu smo vsak dan začeli z maksimalno zalogo energije iz priusovih akumulatorjev, saj smo avto ponoči pridno polnili iz domače vtičnice. Pri povsem običajni, celo dinamični vožnji smo zato dosegli povprečno porabo goriva 3,5 l/100 km, kar je po vseh merilih zelo dober dosežek – pri vožnji zgolj po mestnih ulicah je poraba goriva še vsaj za liter manjša. Ob upoštevanju cene kilovatne ure elektrike 10 centov to pomeni 5,3 evra stroška energije za 100 kilometrov vožnje. Za lažjo primerjavo: najbolj varčni dizli v avtu primerljive velikosti porabijo okoli 5,5 litra na 100 kilometrov, kar pomeni dobrih 6,5 evra za gorivo. Ob tem pa je zavidljiv tudi doseg, ko sodelujeta energiji iz rezervoarja in baterije: na črpalko smo prvič zavili po 1079 prevoženih kilometrih!
Kdor živi v velikih blokovskih naseljih, na parkirišču praviloma nima dostopa do elektrike - brez možnosti dodatnega polnjenja iz vtičnice pa takšen prius nima veliko smisla. V tem primeru je bolje razmišljati o običajnem hibridnem priusu, ki sicer porabi malce več goriva, a je zato tudi za dobrih 7000 evrov cenejši. 

Priusa nove generacije odlikujejo zelo zanesljiva lega na cesti, učinkovito blaženje, natančna vodljivost in tudi dobra odzivnost hibridnega sklopa. Plus si zasluži še dejstvo, da prius zgolj na elektriko po novem doseže precej višjo hitrost kot prej – na avtocesti se bencinski motor vklopi šele nad hitrostjo 135 km/h oziroma ob polnem pospeševanju. Avto sicer ponuja tri različne vozne programe, omogoča pa še preklop na povsem električni pogon. Navorski sunek obeh elektromotorjev se pošteno začuti, ko je vklopljen program power, moč.

Ceno večje zaloge električne energije plača prostornina prtljažnika. Površina je sicer solidna, a prostor plitek. 

Po videzu je kot priključni hibrid bolj podoben toyoti mirai s pogonom na gorivne celice kot običajnemu priusu. Močnejša baterija (8,8 kWh) je poleg večje zaloge elektrike prinesla dodatnih 120 kilogramov. Dobre 1,5 tone mase sicer podvozje in pogon dobro skrivata, je pa električni račun treba poravnati v prtljažniku, ki je precej plitek in ponuja razmeroma skromnih 360 litrov. Notranjost je precej futuristično oblikovana, uporabnost pa kazi še ena posledica večjih akumulatorjev: zadaj sta samo dva sedeža, ločena z naslonom za roke in držali za pijačo. Zadaj se v sidrišča isofix preprosto namesti otroški sedež. Pohvalo si zasluži nastavljiv projekcijski zaslon, ki podatke pregledno izpisuje na vetrobransko steklo, grajo pa nekoliko zastarela grafika in občasna slabša odzivnost zaslona na dotik priusove multimedijske naprave. Prius poskrbi tudi za varnost; radarski tempomat učinkovito sledi tempu prometa, zelo dobro pa deluje sistem za prečni nadzor prometa za vozilom.

Avto za ceno 38 evrskih tisočakov seveda ni poceni, a pri investiciji v zeleno prihodnost s 4500 evri subvencije in zelo ugodnim kreditom pomaga država oziroma njen Ekosklad. Prius s priključno hibridno tehnologijo ni avto za vsakogar, a kdor izpolnjuje osnovne pogoje, v njem lahko najde prepričljiv in učinkovit odgovor na energetske in okoljske skrbi.

Notranjost je precej futuristično oblikovana, uporabnost pa kazi še ena posledica večjih akumulatorjev: zadaj sta samo dva sedeža, ločena z naslonom za roke in držali za pijačo.

Motor in prenos moči: bencinski, štirivaljni, prostornina: 1798 cm3, največja moč: 72 kW (98 KM) pri 5200 vrt./min., največji navor: 142 Nm pri 3600 vrt./min., električni, sinhroni, največja moč 53 kW (72 KM). Pogon na prednji kolesi, brezstopenjski samodejni menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 464 cm, širina: 176 cm, višina: 147 cm, medosna razd.: 270 cm, masa praznega vozila: 1550 kg, dovoljena skupna masa: 1855 kg, prtljažnik: 359 – 1204 l, posoda za gorivo: 43 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 162 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 11,1 s, normna skupna poraba goriva 1 l/100 km, izpust CO2: 22 g/km, poraba na testu: 3,5 l/100 km.
Cena Toyota Adria: 37.950 EUR

 

oblika in prostornost 4/5
+ futuristični videz
+ ergonomija, kakovost izdelave
– samo štirje sedeži
– plitek prtljažnik
zmogljivost in poraba 4/5
+ zelo majhna poraba goriva
+ izboljšana odzivnost pogona
+ čist izpuh
– glasnost motorja pri visokih vrtljajih
vozne lastnosti in udobje 4/5
+ zanesljiva lega in dobro blaženje
+ klimatski sistem s toplotno črpalko
+ dobra zvočna zatesnjenost
– slab oprijem pnevmatik z majhnim kotalnim uporom
varnost in oprema 4/5
+ zanesljivo delujoč radarski tempomat
+ učinkovit nadzor prečnega prometa za vozilom
+ projekcijski zaslon
vrednost glede na ceno 4/5
+ 4500 evrov subvencije Ekosklada
+ konkurenčna cena
– precej dražji od običajnega priusa

 

 

Ključne besede

ekologijaToyotaHibridni avtoElektrikaEkologijapriključni hibridtoyota priuselektrika

Avtorji

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Sorodne novice

Nazaj