Test: VW arteon 2.0 TDI 4motion R-line

| Test

V neznano


Arteon je morda res naslednik bivšega passata CC, a z novim imenom – in predvsem novo podobo – zavija tja, kjer doslej ni vozil še noben volkswagen: med zmogljive, elegantne in zelo športne kupejevske limuzine.

Dejstva in zanimivosti:
Elegantna podoba z vrati brez okvirja stekel.
Prostorna kabina z veliko prostora na zadnji klopi in velik in lahko dostopnim 563-litrskim prtljažnikom. Ta je povečljiv na 1.557 litrov.
Sodobna digitalizacija: z mobilnim vmesnikom LTE, klicem v sili, aplikacijo za nadzor statusa vozila na daljavo in storitvami Car-net ter znanimi 12,3-palčnimi prilagodljivimi digitalnimi merilniki – Active info display (dodatnih 545 evrov).
Sodobna digitalizacija: z mobilnim vmesnikom LTE, klicem v sili, aplikacijo za nadzor statusa vozila na daljavo in storitvami Car-net ter znanimi 12,3-palčnimi prilagodljivimi digitalnimi merilniki – Active info display (dodatnih 545 evrov).

Med oblikovne posebnosti, ki jih nemudoma opazi oko, sodi podoba sprednjega dela. Lamele motorne maske povezujejo linije žarometov.

Preberite še:

#ZaVolanom: Volkswagen arteon

Tako oblikovno vznemirljivega, zanimivega, tudi napadalnega volkswagna doslej še ni bilo. Arteon je na našem testu dvignil marsikatero obrv in požel veliko občudovanja – takšna ljubezen na prvi pogled je pri volkswagnih zares redka. V grobem arteon sloni na passatovi osnovi, a je od passata tako daljši kot nižji, zaradi večje medosne razdalje pa tudi prostornejši. Arteon je po zasnovi petvratna kombilimuzina z ogromnimi prtljažnimi vrati, po obliki pa skladen in odkrito športen kupe (z vrati brez okvirjev).

Prtljažnik je zaradi velikih 5. vrat odlično dostopen.

Malce drugačen zasnova karoserije je kriva, da se v arteonu sedi precej nižje kot v passatu, a nič manj udobno; ergonomija je dovršena, udobje sedenja tudi, prednja sedeža sta ravno prav školjkasta, da se oprimeta teles tudi ob dirkaško odvoženih ovinkih. Vse ostalo je na zelo visoki tehnični ravni: digitalna armaturna plošča je zelo prepričljiva, prav tako delovanje kakovostne multimedijske naprave. Le pri kakovosti izdelave malce škriplje in to dobesedno – zaslišali smo nekaj čričkov in se jezili nad nenatančno izdelanim senčnikom strešnega okna.

Arteon je velik in skladno oblikovan avtomobil. V dolžino presega 4,8 metra, med osema je dobrega 2,8 metra prostora (2.841 mm). Na izrazito eleganco vplivajo nizka strešna linija, ki v najvišji točki le malce preseže 1,4 metra (1.427 mm), ter široka in znižna drža sprednjega dela. Avtomobil je širok skoraj 1,9 metra (1.871 mm).

Odličen pogon

Prav nič pa nismo bili razočarani nad pogonskim sklopom; 2-litrski TDI v svoji najmočnejši različici (z dvema turbinskima polnilnikoma) ob 176 kW zmore tudi 500 Nm navora. V sodelovanju s 7-stopenjskim DSG menjalnikom (ki malce neodločno deluje le pri hitrem speljevanju z mesta) in odzivnim štirikolesnim pogonom (s sredinsko lamelno sklopko) takšen arteon zelo suvereno – in izjemno hitro – prenaša moč na kolesa in požira cesto pod kolesi. Za te zmogljivosti skromna poraba goriva (6,6 l/100 km) je “dizelski” bonus.

Ob digitalni armaturni plošči, pametnih žarometih in dolgem seznamu ostalih dodatkov in opreme se arteonu tudi pri opremski raznolikosti ni treba bati tekmecev – četudi je treba za večino te opreme dodatno seči v žep.

Arteon je čvrsteje vzmeten od passata, njegov volanski mehanizem pa je bolj neposreden; če je obut v 19-palčne in nizkopresečne pnevmatike, na hrbtenice potnikov prenese še malce več cestnih lukenj, čeprav avto ni neudoben. O legi na cesti ne gre izgubljati besed, če bi volanski mehanizem na voznika prenašal še malce več informacij, ne bi bilo nobenih pripomb.


Nabor varnostnih in voznih pripomočkov je bogat in napreden; ob že znanih varnostnih pripomočkih arteonov sistem za ohranjanje smeri vožnje samodejno zadržuje avto na voznem pasu in tudi samodejno ustavi ob robu ceste, če se voznik ne odzove. Tudi radarski tempomat se zna sam držati predpisane hitrosti in upoštevati prometne znake (le da v Sloveniji te funkcionalnosti zaradi ne dovolj zanesljivih navigacijskih podatkov še ne delujejo). Ob digitalni armaturni plošči, pametnih žarometih in dolgem seznamu ostalih dodatkov in opreme se arteonu tudi pri opremski raznolikosti ni treba bati tekmecev – četudi je treba za večino te opreme dodatno seči v žep.

Arteon ni poceni – a kateri volkswagen pa je? Zanj je treba odšteti 7000 evrov več (skoraj 49.000 evrov) od primerljivega passata, a vsaj v tem primeru razlike v ceni ni težko opravičiti: arteon je bolj uživaški, bolj športen, celo bolj uporaben od passata. Oblikovna razburljivost je češnja na torti, s katero utegne arteon prepričati tudi kakšnega kupca, ki se sicer ozira po avtih bolj zvenečih – a tudi dražjih – imen.

Motor in prenos moči: dizelski, štirivaljni, prostornina: 1968 cm3, največja moč: 176 kW (239 KM) pri 4000  vrt./min, največji navor: 500 Nm pri 1750 vrt./min. Štirikolesni pogon, sedemstopenjski avtomatiziran menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 486,2 cm, širina: 187,1 cm, višina: 145 cm, medosna razdalja: 283,7 cm, masa praznega vozila: 1828 kg, dovoljena skupna masa: 2360 kg, prtljažnik: 563–1557 l, posoda za gorivo: 66 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 245  km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 6,5 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 5,1/7,1/5,9 l/100 km, izpust CO2: 152 g/km, poraba na testu: 6,6 l/100 km.
Cena: Porsche Slovenija: 48.873 EUR

Pod črto:

oblika in prostornost 5/5
+ zelo všečna, športno-elegantna podoba
+ zelo prostorna potniška kabina
+ prostoren in lahko dostopen prtljažnik
zmogljivost in poraba 4/5
+ zelo zmogljiv in prožen motor
+ odlične zmogljivosti
+ majhna poraba goriva
– neodločen menjalnik pri speljevanju
vozne lastnosti in udobje 4/5
+ odlična prednja sedeža
+ zelo visoke meje zdrsa
+ štirikolesni pogon
– občasno pretrdo vzmetenje na cestnih neravninah
varnost in oprema 4/5
+ na voljo najsodobnejša 
varnostna oprema
– precej varnostnih pripomočkov za doplačilo
vrednost glede na ceno 3/5
+ zelo prepričljiv športni limuzinski kupe
– precejšnje doplačilo v primerjavi s passatom

 

Ključne besede

testTestTest avtaArteonvolkswagen

Avtorji

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Sorodne novice

Nazaj