Test: Audi Q5 2.0 TDI quattro sport

| Test

Status Quo: Je res dovolj?


Novi audi Q5 - druge generacije po vrsti - je nedvomno boljši od svojega predhodnika. Je še udobnejši in še zmogljivejši - ne glede na podlago pod kolesi. A prav na vseh področjih vendarle ne prinaša dovolj občutnega napredka … Bo takšen “status quo” res dovolj?

Zanimivosti in dejstva:
Najbolj očiten napredek nove, 2. generacije audija Q5 predstavljajo vozne lastnosti in udobje. Kabina je nadpovprečno tiha. Lahka, a čvrsta karoserija zasnovana iz jekel različnih trdot in aluminija, odlično blaženje in zelo dobro uravnoteženo podvozje ter odziven pogon ta avtomobil po voznih lastnostih postavljajo med med najbolj natančno vodljive srednje velike cestne terence. Zaradi lahke gradnje je avto izgubil do 90 kilogramov, kar se ne cesti pozna oziroma občuti.
Bolj kot s prostorom in osveženo podobo Q5 prepriča z vožnjo. Škoda, ker je večina pomembnih vozniških asistentov združenih v tri pakete - pot, mesto in parkiranje - za varnost in udobje v kombinacij s 4-valjnimi motorji na seznamu dodatne opreme. 2-litrski TDI motor odlično sodeluje s 7-stopenjskim S tronic menjalnikom.
Audi Q5 je zadržal ugled quattro pogona in je eden tistih cestnih terencev, ki se ne bojijo snega, blata in slabe podlage.
Del serijske opreme je sistem voznih programov Audi drive select s petimi prednastavljenimi programi: dinamični, varčni, samodejni, terenski in udobni.
Če Q5 ni opremljen z znano instrumentno ploščo, v notranjosti ne daje vtisa napredne digitalizacije, čeprav center komunikacije z vozilom in svetom predstavlja MMI centralni terminal z nekoliko odzivnejšim 8,3-palčnim zaslonom na dotik, ki se ne odziva na dotik, grafično ni dorasel najboljšim sistemom iz koncerna VW. Q5 ima integriran mobilni modul LTE omrežja (SIM kartica) in dostopno točko za WLAN, prek katere potniki lahko do interneta hkrati dostopajo z osmimi napravami (telefon, tablica, računalnik).
Na prvi pogled novi Q5 ne daje vtisa, da gre za novo generacijo modela. Oblikovalci niso bistveno posegli v centimetre in linije uspešnega predhodnika. Prednji del povzema samozavesten pogled večjega Q7. Zadaj izstopajo velika električno pomična prtljažna vrata, ki zaobjamejo oba zadnja stebrička.

 

Bolj kot s prostorom prepriča s kakovostjo

Kabina bolj kot s prostorom prepriča s kakovostjo izdelave, preglednostjo merilnikov in ergonomsko zasnovo. Prednja sedeža športne zasnove (serijsko v paketu opreme sport) dobro podpreta telo - brez davka na udobje. Sta ogrevana, sovoznikov je opremljen še z isofix sidriščem. Manj prepričljiva je zadnja klop. Za kolena, ramena in glavo je prostora manj kot v bolj “ljudskih” cestnih terencih te velikosti - na primer v Škodinem kodiaqu, ki je le dobre 3 cm daljši, z razdaljo med osema pa celo 2,8 cm krajši od Q5. Gre za zanimiv primer razlike v arhitekturni zasnovi med karoserijama za vzdolžno oziroma prečno postavitev motorja. Obenem je sredinski greben zadaj preširok in previsok, da bi na petem sedežu udobno sedel odrasel potnik. Pripombo si zasluži še dostop do sedežev: vrata se odprejo široko, a odprtina je razmeroma ozka. Klop je vzdolžno pomična, za njo je dovolj velik, prostorsko prilagodljiv (550 ali 610 l) in zgledno obdelan prtljažnik z elementi za varno pritrjevanje prtljage vključno z zaščitno pregradno mrežo.

V Sloveniji že polovico celotne Audijeve prodaje predstavljajo modeli razreda Q - cestni terenci.

Čvrsta in lahka gradnja

Izboljšana, lažja zasnova hibridne karoserije iz jekel različnih trdot in aluminija, izdatnejša zvočna izolacija, odlično blaženje in odzivnost podvozja ter učinkovitejša aerodinamika pomenijo zelo dobre vozne lastnosti in zelo malo hrupa v potniški kabini. Piko na i vodljivosti in zelo dobri legi ter seveda zanesljivemu oprijemu doda še novi štirikolesni pogon z oznako ultra quattro, ki zna predvidevati kdaj, v kakšni količini in kako hitro bo treba med osi deliti navor. Q5 je eden redkih asfaltnih terencev, ki se ne ustraši blata, snega in grobih kolovozov. Na makadamu ali mokri cesti se hitro opazi, da se pogon odziva res hitro, največ v četrtinki sekunde.

Bit tehnične zasnove pogona ultra quattro je, da dve sklopki odklopita pogona zadnjih koles in tudi kardanske gredi ter drugi vrtečih strojnih elementov v zadnjem diferencialu. Q5 na ta način varčuje z gorivom, od 3 decilitre na 100 km, in zmanjšuje obrabo.

Ni silak, je pa sila prožen

Dvolitrski dizel s 140 kW in 400 Nm je prva izbira za širok krog vozniških želja. Ni silak, je pa sila prožen in odločen ter v kombinaciji s 7-stopenjskim samodejnim menjalnikom z dvema sklopkama postavljen v zmogljivostne okvire udobnih potovanj. Z 1,8 tone nima težav, a se masa pozna pri porabi, ki se v povprečju giblje med 7,2 in 8,3 litra.

Med ovinki prepričljiv, na ceniku ne

Na cesti je Q5 prepričljiv, na ceniku pa precej manj. Kdor želi napredno tehnologijo in opremo visokega razreda, ima na voljo vse, bo pa moral za to globoko seči v žep. Testni Q5 je imel za skoraj 12.000 evrov dodatne opreme, a je ponudil le osnove prestižnega razreda, kamor denimo spada tripodročna klimatska naprava. Od množice vozniških sistemov pa za ta denar dobiš zgolj sistem za preprečevanje naleta, tempomat in nadzor mrtvih kotov. Podobno je z digitalno komunikacijo: multimedijski sistem MMI brez DAB radija in s (pre)majhnim zaslonom, ki grafično ne sodi v korak s časom, skoraj ne spada v avto tega cenovnega razreda.

Pod črto je Q5, kakršnega smo imeli pa preskusu, vozniško in tehnološko zelo dober avto, z vsebino bo zadovoljil le kupce, ki iščejo (predvsem) ugled in udobje.

Poleg suverenih voznih lastnosti na asfaltu, je audi Q5 eden redkih cestnih terencev, ki zmore precej odločno zapeljati še v svet onstran robnikov. Od tal je dovolj oddaljen, da bo zmogel opraviti tudi s kakšnim bolj razritim kolovozom, ultra quattro štirikolesni pogon pa zelo hitro prenaša navor glede na spremembe pod kolesi.

#Reportaža izza volana audija Q5: Baja California je pretežno divja, neokrnjena in le redko poseljena, obiskovalcem pa ponuja divjo lepoto, vroče sonce in dve morji – Tihi ocean na eni ter Korteško morje na drugi strani.

Doma skorajda na višini Kredarice
Audi Q5 za vseh trge, kjer je naprodaj izdelujejo v novi megatovarni v mehiški zvezni državi Puebla. Da, tudi vsak v Sloveniji prodan Q5 bo prišel preko oceana. Kot zanimivost velja omeniti, da je to najvišje ležeča Audijeva tovarna, ki stoji 2400 metrov nad morjem, kar je skorajda višina Kredarice. Vanjo so investirali več kot milijardo evrov. 750 mehiških delavcev in inženirjev so zaradi zagotavljanja ustrezne kakovosti poslali na šolanje v Nemčijo. Okoli 150 tisoč audijev Q5 bodo na leto naredili v tej novi tovarni, ki se med drugim lahko pohvali še s tehnično najbolj dovršeno karosernico na območju obeh Amerik.

Ultra hitri pogon

Audijevi inženirji se zavedajo, da kar okoli 90 odstotkov njihovih cestnih terencev nikoli ne zavije z asfaltne podlage. Zato so razvili varčnejši in še hitreje odziven sistem stalnega štirikolesnega pogona quattro - ultra quattro. Dve sklopki namesto sredinskega diferenciala omogočata, da je štirikolesni pogon, ko ga voznik ne potrebuje, izklopljen v dveh točkah prenosa navora, kar pomeni varčevanje z energijo in manjšo obrabo ter omogoča bliskovit odziv. Dve sklopki na podlagi senzorjev, ki spremljajo vožnjo (hitrosti koles, kota volana, trakcije …) dobita informacije, da se približno pol sekunde vnaprej pripravita na hipen vklop pogona. Za prenos navora od sprednjih koles proti zadnjim, ultra quattro potrebuje največ četrt sekunde.

Tehnični podatki: Audi Q5 2.0 TDI quattro sport

Motor in prenos moči: dizelski, štirivaljni, turbo, prostornina: 1968  cm3, največja moč: 140 kW (190 KM) pri 3800  vrt./min, največji navor: 400  Nm pri 1750  vrt./min, stalni štirikolesni pogon, 7-stopenjski avtomatiziran menjalnik z dvema sklopkama.
Mere in masa: dolžina: 466,3 cm, širina: 189,3  cm, višina: 165,9  cm, medosna razdalja: 281,9 cm, masa praznega vozila: 1845 kg, dovoljena skupna masa: 2440  kg, prtljažnik: 550–1550  l, posoda za gorivo: 65 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 218  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 7,9 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 4,7/5,6/5,3  l/100 km, izpust CO2: 129 g/km, poraba na testu: 7,2 l/100 km.
Cena: Porsche Slovenija: 60.795 EUR
oblika in prostornost 4/5
+ učinkovita aerodinamika
+ prilagodljiv osnovni prtljažnik, pomična zadnja klop deljiva v razmerju 40:20:40
čvrsta karoserija, najlažja v razredu
– ozka odprtina za dostop na zadnje sedeže
– (pre)širok in (pre)visok sredinski greben zadaj
zmogljivost in poraba 4/5
+ z navorom bogat in odziven motor
delovanje samodejnega menjalnika
vlečne zmogljivosti: do 2,4 t
– poraba ob dinamični ali terenski vožnji
vozne lastnosti in udobje 5/5
+ zelo dobro blaženje, oprijem, lega in krmiljenje
+ odlična zvočna zatesnjenost
odzivnost štirikolesnega pogona
vožnja po terenu in delovanje sistema za spust po strmini
varnost in oprema 3/5
sofix sidrišče na sovoznikovem sedežu
Audi drive select (5 voznih programov)
– v osnovni serijski opremi le sistem proti naletu v mestu
– dragi vozniški asistenti s seznama dodatne opreme
vrednost glede na ceno 3/5
+ ugled in tehnologija
- cena testnega vozila
- draga dodatna oprema 
Ključne besede

Audicestni terenecAudi Q5quattroštirikolesni pogon

Avtorji

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Sorodne novice

Nazaj