Test: Opel crossland X 1.2 turbo

| Test

Opel se z novim križancem odpravlja na lov na tekmece


Oplu bogata tradicija klenih terencev in enoprostornežev prav nič ne pomaga; da so ujeli tekmece in preskočili zamuden razvojni cikel, so morali križanca crosslanda X zasnovati ob pomoči Peugeota in Citroena. A nič zato: crossland X prijetno preseneti s funkcionalnostjo in uporabnostjo.

Zanimivosti in dejstva

Meter v dolžino pokaže 4,21 metra: to je 16 centimetrov manj kot v astri, od katere je za deset centimetrov višji. Crossland X je za dobrih sedem centimetrov je krajši od merive, a prostornejši v kabini. Med osema pa ima dobrega 2,6 metra prostora. Kabina je dobro pregledna.
410 litrov osnovnega prtljažnika, ki ga je mogoče z vzdolžnim pomikom zadnje klopi (opcija), deljive v razmerju 60 : 40, povečati na 520 litrov oziroma ob položeni klopi na 1.255 litrov.
 Crossland X je kljub višje postavljenemu težišču avtomobil, ki ponuja zanesljivo lego in učinkovito blaženje. Podvozje je nekoliko mehkeje nastavljeno kot pri malem cestnemu terencu mokki. Avto se za malenkost bolj nagiba, a to bodo zaznali le najbolj pikolovski in natančni vozniki. Pelje pa se zelo zanesljivo in precej udobno.
 Motor s 96 kW in 230 Nm ima za trivaljnike neznačilno odzivnost. Prijetno preseneti in zadovolji tudi zahtevnejše vozniške okuse, le na občasno nervozno podajanje moči se je treba navaditi.

V Oplovih prodajnih salonih drug ob drugem stojita mokka X in crossland X. Skoraj enako velika avta zelo podobne oblike in zasnove se potegujeta za pozornost bolj ali manj istih kupcev. A mokka X je cestni terenec s (tudi) štirikolesnim pogonom, crossland X pa je križanec z voznimi lastnostmi kombilimuzine – in nekaj drugimi razlikami.

Ne spreglejte:

Celovit AMZS test varnosti električne opel ampere-E

Test: Opel insignia 2.0 CDTI grand sport innovation

#ZaVolanom: Opel grandland X

Dobra preglednost in zelo prostoren prtljažnik

Crossland X je postavljen na platformo peugeota 2008, česar pa se s prostim očesom ne vidi. Oplovi oblikovalci so uspešno zakrili Peugeotovo poreklo in crosslandu X nadeli značilne Oplove poteze.
Podobno velja za crosslandovo notranjost, ki si je kakšno stikalo, gumb ali vratno kljuko sicer sposodil pri Peugeotu, a crosslandova armaturna plošča je prepoznavno Oplova. Voznik bo vesel izdatne nastavljivosti sedežega pložaja in dobre vidljivosti iz avta, potniki zadaj pa centimetrov, namenjenih kolenom in glavam. Trik s pokončnim sedenjem je nadvse učinkovit način izrabe prostora. Vsem tistim, ki malce težje sedajo za volan, bo crossland X všeč zaradi visoke odprtine prednjih vrat. Za 421 cm dolg avto ima crossland X tudi zelo prostoren prtljažnik, kamor gre od 410 do 520 litrov prtljage, odvisno od položaja vzdolžno pomične zadnje klopi. Prtljažnik ima prestavljivo spodnjo polico, enostavno prevračanje naslonjala, odprtino za smuči in največjo prostornino 1255 litrov.

Crosslanda X si kupci lahko omislijo le z enim bencinskim motorjem, 1,2-litrskim trivaljnikom francoskega porekla, ki je na voljo v treh zmogljivostnih različicah. Na preskusu smo imeli najmočnejšo – s 96 kW in 230 Nm navora. S prožnostjo in za trivaljnike neznačilno odzivnostjo prijetno preseneti in zadovolji tudi zahtevnejše vozniške okuse, le na občasno nervozno podajanje moči se je treba navaditi. Poraba goriva je zelo odvisna od načina vožnje: priganjanje od semaforja do semaforja poveča porabo super bencina tudi na več kot 8 l/100 km, a vsaka dolga vožnja z enakomerno hitrostjo porabo tudi učinkovito zniža na manj kot 6 l/100 km.

Okreten in natančno vodljiv

Avto nima štirikolesnega pogona in, če ne štejemo nekaj dodatnih centimetrov med tlemi in dnom avta, tudi nobenih drugih terenskih voznih lastnosti. Zato pa je na asfaltu okreten in natančno vodljiv, ne ustraši se niti zahtevnejših ovinkov. Z dokaj čvrstim vzmetenjem uspešno kroti malce višje težišče, z nekaj varnostnimi in voznimi pripomočki pa nepozornost voznika. A za slednje je treba – tudi pri srednjebogatem paketu opreme innovation – dodatno seči v žep; paket varnostnih pripomočkov, med katerimi je tudi sistem za preprečevanje naleta s prepoznavanjem pešcev – stane 300 evrov. Na seznamu doplačil je še veliko druge, tudi tehnološko najsodobnejše opreme, tako da je končna cena avta precej odvisna od razpona želja kupca. A izhodišče 18.600 evrov je za uporaben, presenetljivo prostoren, živahen in v vožnji prepričljiv avto kar ustrezno in zmerno. Za mokko X je treba odšteti kar nekaj več, za bratranca peugeota 2008 pa skoraj natanko toliko … 

Tehnični podatki: Opel crossland X 1.2 turbo start&stop innovation

Motor in prenos moči: bencinski, trivaljni, prostornina: 1199 cm3, največja moč: 96 kW (130 KM) pri 5500  vrt./min, največji navor: 230 Nm pri 1750 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, šeststopenjski ročni menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 421,2 cm, širina: 176,5 cm, višina: 160,5 cm, medosna razdalja: 260,4 cm, masa praznega vozila: 1188 kg, dovoljena skupna masa: 1790 kg, prtljažnik: 410-520-1255 l, posoda za gorivo: 45 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 206  km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 9,1 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 4,7/5,1/5,9 l/100 km, izpust CO2: 116 g/km, poraba na testu: 7,1 l/100 km.
Cena: Opel Southeast Europe: 18.610 EUR

Pod črto ...

oblika in prostornost 4/5 
+ trendovski videz in zasnova
+ prostornost na zadnji klopi
+ prostoren prtljažnik
– nedosledna kakovost izdelave
zmogljivost in poraba 3/5
+ zelo prožen motor
+ dobre zmogljivosti
– nihanje porabe goriva glede
na slog vožnje
varnost in oprema 4/5
+ paket opreme z udobju
namenjenimi dodatki
+ zmerna cena za dodatno opremo
– varnostni pripomočki za doplačilo
vozne lastnosti in udobje 4/5
+ uravnoteženo vzmetenje
+ lahkotna vodljivost
vrednost glede na ceno 4/5
+ uporaben trendovski križanec
+ primerljiva cena s tekmeci
– prepoznavnost in identiteta

 

Ključne besede

AMZS testOpelOpel crossland X

Avtorji

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Sorodne novice

Nazaj