Test: Jeep compass 2,0 multijet AWD limited

| Test

Za ceste – in stranpoti: ohranja pogum svojega slavnega pradeda willysa


To je eden tistih res redkih cestnih terencev, ki si še vedno upajo zapeljati daleč onstran robnikov. Novi compass je oblikovno in tehnično napredoval ter ohranil ključne vrednote Jeepa. Je to prava smer do uspeha?

 

Zanimivosti in dejstva:

Terensko eden najbolj prepričljivih kompaktnih cestnih terencev.
Odlično prilagodljiv štirikolesni pogon s sistemom selec terrain za izbiro različnih programov - samodejni, snežni, peščeni in blatni - delovanja 4x4 pogona glede na podlago pod kolesi.
9-stopenjski samodejni menjalnik, ki se z delovanjem prilagaja izbranemu programu pogona.
Glede na terenske zmogljivosti smo pogrešali sistem za nadzorovan spust po strmin.
Prepričljiva aktivna in pasivna varnost (70 funkcij), 5 zvezdic na testih Euro NCAP.

Jeep compass je pravo oblikovno nasprotje svojega predhodnika, pri katerem oblikovalci niso imeli prav natančno nastavljenega kompasa. V 2. generaciji je postal veliko bolj eleganten, všečen, podoben velikemu grand cherokeeju.

Tehnično osnovo si deli s prodajno najuspešnejšim jeepom, manjšim renegadom. Od njega je 14 cm daljši in se z dolžino 4,39 m ter 2,63 m medosne razdalje uvršča med srednje velike cestne terence. S 438 litri v prtljažniku ni rekorder, prtljago pa je treba dvigniti kar visoko. Zadnja klop je deljiva v razmerju 40 : 20 : 40, prtljažnik ima dvojno dno. V kabini bi nekoliko več prostora pričakovali za kolena na zadnjih sedežih. Se pa compass lahko pohvali z nizkim sredinskim grebenom, kar pozitivno vpliva na udobje tistega, ki sedi na srednjem sedežu zadnje klopi.

S 438 litri v prtljažniku ni rekorder, prtljago pa je treba dvigniti kar visoko.

Pogum klenega terenca

Precej bolj kot s prostorom compass navduši s pogumom, ko pod kolesi zmanjka asfalta. Tam zunaj, tudi na zelo strmem in blatnem kolovozu, ni izgubil kompasa in je našel pot oziroma oprijem. Delovanje stalnega štirikolesnega pogona voznik upravlja preko vrtljivega stikala sistema selec-terrain. Poleg samodejnega sprotnega prilagajanja navora med obe osi ima voznik na izbiro še načine za vožnjo po snegu, blatu in pesku. Večploščna sklopka v zadnjem diferencialu hitro prenese potrebno količino navora na zadnjo os. Pogon deluje res odlično in 20 cm odmaknjenosti od tal je dovolj, da se voznik brez strahu zapelje z asfalta na kakšen slabši kolovoz ali razrit makadam. Smo pa pogrešali sistem za nadzorovan spust po strmini. Ne, testni compass ni kleni wrangler. Kljub vsemu je doma na cesti, saj je sprednji odbijač postavljen nizko in v njem je še radarski senzor občutljiv na klofute vejevja ali kamenja. Zamerimo Jeepu, da avto s takim pogonom nima prave rezervne pnevmatike.

Motor bogat z navorom, menjalnik pa s prestavami

Na cesti je vožnja prijetna, saj je preglednost dobra, blaženje učinkovito, le za kanček preveč se avto nagne pri ostreje odpeljanih ovinkih. Fiatov znani 2-litrski dizelski motor – malce robat in hladen precej glasen – je prožen in s 350 Nm navorsko bogat, da je compass z njim suveren tako na asfaltu kot na terenu. Smo pa več pričakovali od sicer obetavnega 9-stopenjskega ZF samodejnega menjalnika. Predvsem neogret deluje nekoliko preveč zaletavo in včasih se (pre)hitro odloči prestaviti navzgor ali navzdol. Glede na to, da se motor pri 130 km/h v 9. prestavi vrti z okoli 2 tisoč vrtljaji, bi pričakovali tudi nižjo porabo. Na testu smo v povprečju porabili 7,6 litra goriva na 100 km. Pripombo si zasluži še samosvoja digitalna predstava, ki smo jo spremljali na 8,5-palčnem zaslonu vmesnika Uconnect. Nezanesljivo je delovanje povezave s telefonom in nenavadni so podatki potovalnega računalnika.

Testni compass je izdatno založen z opremo, med katero so tudi vsi pomembni vozniški pomočniki – sistem proti naletu, proti prevračanju, nadzor smeri in sistem za stabilizacijo prikolice – , a kot tak za dobrih 36 tisočakov ne ravno najdostopnejši med tekmeci. Zna pa aktivnega človeka popeljati tja, kjer na digitalnem zemljevidu začne zmanjkovati rdečih črt. Tam ceste postanejo poti. Prava smer? 

Delovanje stalnega štirikolesnega pogona voznik upravlja preko vrtljivega stikala sistema selec-terrain.

Tehnični podatki:

Jeep compass 2,0 multijet AWD limited 

Motor in prenos moči: dizelski, štirivaljni, turbo, prostornina: 1956 cm3, največja moč: 103 kW (140 KM) pri 4000 vrt./min, največji navor: 350 Nm pri 1750 vrt./min. štirikolesni pogon, 9-stopenjski samodejni menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 439,4 cm, širina: 181,9 cm, višina: 164,4 cm, medosna razdalja: 263,6 cm, masa praznega vozila: 1816 kg, nosilnost: 307 kg, dovoljena skupna masa: 2123 kg, prtljažnik: 438–1518 l, posoda za gorivo: 60 l.
Zmogljivosti in poraba: ajvečja hitrost: 196 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 9,9 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 5,1/6,6/5,7 l/100 km, izpust CO2: 138 g/km, poraba na testu: 7,6l/100 km.
Cena: Avto Triglav: 36.340 EUR

Pod črto ...

oblika in prostornost 3/5
+ všečna, elegantnejša podoba
+ udobno vstopanje, široka vrata
– halogenske luči
– velika masa in skromna nosilnost
– visok rob prtljažnika
zmogljivost in poraba 3/5
+ prožen motor
– delovanje samodejnega menjalnika
– poraba goriva
vozne lastnosti in udobje 4/5
+ odličen 4 × 4 pogon
+ oddaljenost od tal
+ dobro uravnoteženo podvozje
– nagibanje pri dinamični vožnji
varnost in oprema 4/5
+ bogat paket varnostne opreme
+ 5 zvezdic Euro NCAP
– izpostavljen radarski senzor pri terenski vožnji
– brez rezervne pnevmatike
vrednost glede na ceno 3/5
+ širok cenovni razpon
+ ugled
– predrag 4 × 4 pogon

 

Ključne besede

cestni terenecštirikolesni pogonJeepJeep compass

Avtorji

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Sorodne novice

Nazaj