Test: Volkswagen polo 1.0 comfortline

Test

Zmagovalec izbora Slovenski avto leta 2018: Konzervativna sodobnost


Ob vsem aktualnem križkraž mešanju avtomobilskih genov novi polo dokazuje, da vrednote stare šole predstavljene skozi prizmo sodobne tehnike nikakor ne bodo šle v pozabo. Razred majhnih z njim dobiva pomemben zalet. Nenazadnje je novi VW polo že osvojil pomebno lovoriko, saj je postal Slovenski avto leta 2018!

oblika in prostornost ocena: 4/5
zmogljivosti in poraba ocena: 4/5
vozne lastnosti in udobje ocena: 5/5
varnost in oprema ocena: 4/5
vrednost glede na ceno ocena: 3/5

Klasika ne gre v pozabo

Nemalokrat se srečamo z vprašanjem ali ob vseh križancih sploh še kdo razmišlja o nakupu klasično oblikovanega majhnega avtomobila. Vsekakor. Razmerje med ceno in vsebino v tem razredu je po novih standardih zelo aktualno. Bratovščina kompaktnih kombilimuzin - polo, clio, fiesta … - pravzaprav še nikoli doslej ni bila tako prostorna, tehnično napredna, varna in modno barvita. Testni polo pa je eden najbolj prepričljivih dokazov, da je povprečnost lahko tudi izjemna in da “majhen” avto danes v resnici sploh ni več tako majhen. Rek “več je manj” pri polu še kako drži.


Prvič je prerasel dolžino štirih metrov.

Že po prvih vtisih za volanom smo zapisali, da je polo naredil korak med velike in da stopa iz golfove sence. Na testu nas je dokončno prepričal, da je za voljo prijetno prostorne kabine, 351-litrskega prtljažnika in nadpovprečnih voznih lastnosti zanesljivo pripravljen sprejeti glavno vlogo tudi pri družinski mobilnosti. Prvič je prerasel dolžino štirih metrov. Med prednjimi in zadnjimi kolesi je 256 cm prostora, kar se najbolj pozna na zadnji klopi. Kolena so dobila svoj prostor in tudi vstopanje na zadnje sedeže je občutno boljše. Naklonjenost mladim družinam izkazujejo tudi lahko dostopna sidrišča isofix. Pohvalo si zaslužijo prednji sedeži in predvsem “golfovo” počutje za volanom. Hitro najdeš pravi položaj in okoli voznika je vse zgledno urejeno in dosegljivo. Po daljši vožnji voznik ne izstopi utrujen, kar je dokaz udobja.

Na cesti nam je polo hitro zlezel pod kožo. Vožnja je zelo lahkotna in res prijetna. Volan zelo natačen in lega dobra.

Vozno vzoren 

Na cesti nam je polo hitro zlezel pod kožo. Vožnja je zelo lahkotna in res prijetna. Ob tem izpostavljamo iskrivost, odzivnost litrskega trivaljnika in podvozje z učinkovitim blaženjem ter skoraj kirurško natančen volan. S svojim podvozjem je polo dejansko zmožen pokriti želje širokega kroga voznikov. Umirjeni bodo prikimali, ker je hrupa in udarcev izpod koles malo. Dinamični pa se bodo nasmihali, saj ima avto zanesljivo lego na cesti in zmore ovinke odločno nizati v skoraj športnem tempu. Ko je polo polno obremenjen, bi sicer na dolgem klancu prav prišel kakšen Nm navora več. Motor je živahen in v višjih vrtljajih se oglasi z značilnim zvokom trivaljnika. Glede ne testno porabo - 5,9 l na 100 km - ne vidimo potrebe, da bi se v nosu vrtel dizel.

Med prednjimi in zadnjimi kolesi je 256 cm prostora, kar se najbolj pozna na zadnji klopi.

Testni polo za skoraj 17 tisočakov žal še ni ponujal vsega kar obljublja v 6. generaciji, tudi prilagodljivih digitalnih merilnikov ne. V cenovno zelo občutljivem razredu mu to ne štejemo v prid konkurenčnosti, zlasti, če bo želel premagati slovenskega prodajnega prvaka iz Novega mesta. Je pa edini v svojem razredu, ki za dostopnih 399 evrov ponuja odlično delujoč radarski tempomat in serijsko vgrajen sistem proti naletu. Varnost šteje, kajne?

Pod črto ...

Polo po prostoru, voznih lastnostih in tehniki brez dvoma sodi v vrh svojega razreda. Ni  pa poceni in je oblikovno zadržan, a kot tak precej imun na zob časa. Je konzervativno sodoben.

Všeč nam je + prostorna kabina, povezljivost, natančen volan, uravnoteženo podvozje, varčen in prožen motor.
Ni nam všeč -  cena testnega avtomobila in določena draga doplačila ter samo 5-stopenjski menjalnik.

Video: polo med tekmeci izbora za Slovenski avto leta 2018

Tehnični podatki: Volkswagen polo 1.0 TSI comfortline

Motor in prenos moči: turbo, bencinski, trivaljni, prostornina: 999 cm3, največja moč: 70 kW (95 KM) pri 5000 vrt./min, največji navor: 175 Nm pri 2000 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, ročni 5-stopenjski menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 405,3 cm, širina: 175,1 cm, višina: 143,8 cm, medosna razdalja: 254,8 cm, masa praznega vozila: 1145 kg, dovoljena skupna masa: 1640 kg, prtljažnik: 351 - 1125 l, posoda za gorivo: 40 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 187 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 10,8 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 3,8/5,5/4,4 l/100 km, izpust CO2: 101 g/km, poraba na testu: 5,9l/100 km.
Cena:

Porsche Slovenija: 16.952 EUR

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Nazaj