Test: Volvo XC60 D5 AWD inscription

| Test

V visokih krogih ugleda in varnosti


Z zadnjo generacijo svojih avtomobilov – tudi z novim XC60 – je Volvo dokončno zavili ob bok prestižnih avtomobilskih znamk.

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 5/5 zvezdic
varnost in oprema 3/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

XC60 na cesti ni mogoče zgrešiti ali ga zamenjati za kakšen drug avto, prav tako samosvoje in prepoznavno je oblikovana njegova notranjost. Ob 4,7 metra dolžine in skoraj 2,7 metra medosne razdalje XC60 ponuja obilo prostora štirim do petim potnikom, prav tako prepričljiv in uporaben je njegov 505-litrski prtljažni prostor. 

Kdor je že sedel v enem od najnovejših volvov, se bo brez težav znašel tudi za volanom XC60; osrednji upravljalski sklop predstavlja velik zaslon informacijskega sistema.

Upravljalski vmesnik je eden najboljših – najodzivnejših in najbolj čitljivih – nasploh, a to prav nič ne pripomore k varnosti; za nastavljanje temperature in še mnogih drugih pogostih funkcij mora voznik odmakniti pogled s ceste in se s prstom na zaslonu sprehoditi skozi številne izbirnike, kar je nevarno. O ostalih vidikih ergonomije, udobju sedenja, tudi o kakovosti materialov in izdelave ne gre izgubljati besed: v XC60 se – kljub malce hladnemu skandinavskemu ambientu – počutiš odlično.

Izjemno tiha potniška kabina

Pod motornim pokrovom je imel testni avto 2-litrski štirivaljni turbodizel s 173 kW in kar 480 Nm navora; motor poganja vsa štiri kolesa prek zelo dobrega osemstopenjskega samodejnega menjalnika. Ob prilagodljivem zračnem vzmetenju in prilagajanju voznih lastnosti z izbiro voznega programa ni težko najti ustreznih vozniških občutkov za različna razpoloženja in vozne podlage; v “terenskem” načinu vožnje se avto na primer temeljito odmakne od tal in prilagodi delovanje voznih pripomočkov ter menjalnika, zato se lahko z njim zapeljemo tudi kam dlje, strmeje in po bolj spolzkih poteh od utrjenih cest. A tudi na asfaltu avto pusti dober vtis: ob malce anemičnem volanskem mehanizmu in precejšnji masi sicer med ovinki ne prepriča tako kot nekateri nemški tekmeci, a se zato oddolži s tankočutno uravnoteženim vzmetenjem in izjemno tiho potniško kabino. 

Napredno varnost za čisto petico, a ključne stvari je treba doplačati

Volvova skrb za varnost se vidi iz dolgega seznama najsodobnejših varnostnih pripomočkov, a ta ni zastonj; XC60 je sicer serijsko opremeljen s sistemom za zaviranje pred oviro (tudi pred pešci, kolesarji in – losi) in še nekaterimi drugimi dodatki, a za marsikaterega je treba dodatno seči v žep, tudi za radarski tempomat in sistem (pol)avtomatizirane vožnje (pilot assist). 

Brez dodatne opreme tako motoriziran in opremljen XC60 stane 60.068 evrov, z dodatno opremo (varnostno in prestižno) pa še 22.000 evrov več. 

Video: Delovanje sistema Pilot assist - (pol)avtomatizirane vožnje

Pod črto ...

Z XC60 se je Volvo dokončno postavil ob bok najboljšim med srednjevelikimi cestnimi terenci – a tudi s ceno, s katero je še bolj postal izbira zgolj premožnejših kupcev.

Všeč nam je + suverene vozne lastnosti, zelo skladna oblika, udobna in prijetna ter odlično zvočno zatesnjena kabina
Ni nam všeč -  nevarno upravljanje funkcij prek zaslona, premalo živahen motor, nepopolna serijska varnostna oprema in (pre)draga doplačila za napredne vozniške asistente

 

Novi XC60 lahko vleče do 2,4 tone težko prikolico. 

Tehnični podatki 

Motor in prenos moči: dizelski, štirivaljni, prostornina: 1969 cm3, največja moč: 173 kW (235 KM) pri 4000 vrt./min, največji navor: 480 Nm pri 1750 vrt./min. Stalni štirikolesni pogon, samodejni 8-stopenjski menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 468,8 cm, širina: 199,9 cm, višina: 165,8 cm, medosna razdalja: 286,5 cm, masa praznega vozila: 1879 kg, dovoljena skupna masa: 2520 kg, prtljažnik: 505 – 1432 l, posoda za gorivo: 60 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 220 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 7,2 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 5,3/6,4/5,8 l/100 km, izpust CO2: 152 g/km, poraba na testu: 7,2 l/100 km.
Cena: VCAG: 60.068 EUR


Ne spreglejte:

Z volvom V90 crosscountry prek Pavličevega sedla do razgledov Solčavske panoramske ceste in naprej v Logarsko dolino. 

Test: Volvo XC90 - D5 AWD R-design - Švedsko jeklo in Thorov pogled.

V prtljažniku ima v osnovi za 505 litrov prostora. Prostornino je z polaganjem sedežev mogoče povečati na 1432 litrov.

Ključne besede

Volvocestni terenecštirikolesni pogonVolvo XC60

Avtorji

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Sorodne novice

Nazaj