Test: Kia niro 1.6 GDi hybrid EX champion

Test

Hibridni trend


Z obliko križanca in hibridno pogonsko tehnologijo je niro zelo trendovski avto. Kako se takšna kombinacija obnese na cesti?

oblika in prostornost 5/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 2/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

Dovolj prosotra za štiri odrasle potnike

S 4,35 metra dolžine je niro enako dolg kot na primer hyundai i30, je pa dobrih 10 cm višji. Zaradi tega se v avtu sedi sicer malce višje, kar pripomore k lažjemu vstopanju vanj in izstopanju iz njega, a ne tako visoko kot v terencih. Oblika nira sledi sodobnim trendom: velike bočne ploskve in dokaj ozka stekla zagotavljajo dinamičen izgled.

Niro ponuja dovolj prostora štirim odraslim potnikom, saj je prostora po višini več kot dovolj, tudi ob povsem nazaj pomaknjenih prednjih sedežih pa je na zad­nji klopi dovolj prostora za kolena potnikov, le po širini ga ob treh odraslih zmanjka. Prtljažni prostor je primerno velik, je pa treba prtljago preložiti prek dokaj visokega praga.

Zasnova potniške kabine izpričuje, da je bil avto zasnovan po sodobnih smernicah: 8-palčni sredinski zaslon je vgrajen visoko na armaturno ploščo, instrumentna plošča pa ima sredinski zaslon s številnimi informacijami. Egonomiji in preglednosti ni kaj očitati.

Nirov hibridni pogon je kombinacija 1,6-litrskega bencinskega in električnega motorja, prenos moči (skupaj 104 kW) pa je na prednji kolesi speljan prek 6-stopenjskega avtomatiziranega menjalnika z dvojno sklopko. Med našim preskusom je bila poraba goriva hibridnega pogonskega sistema od 5 do 7,5 litra na 100 km, v povprečju 6,5 litra. Niro se lahko vozi tudi zgolj ob pomoči električnega motorja, preklop pa je (zgolj) samodejen.

Zaradi rekuperacije zavorne v električno energijo mora voznik pogosteje kot običajno hitrost uravnavati s pritiskom na pedal za zavoro, ki ponuja povsem sintetičen in težko nadzirljiv občutek. Zelo sintetično deluje volanski mehanizem, ki ne ponuja povratnih informacij, kar je še zlasti opaz­no na zasneženi ali spolzki cesti. Dodatna težava na snegu je slab prenos moči na prednji kolesi. Še najbolje se niro počuti pri nezahtevnem premagovanju večjih razdaljj, pa čeprav je vzmetenje pretrdo in predvsem na kratkih grbinah neudobno strese notranjost.

S paketom opreme champion je niro serijsko dobro opremljen z opremo za varnost in udobje – tudi z navigacijo, kamero za vzvratno vožnjo in klasičnim tempomatom, dokupiti pa je treba na primer sistem za preprečevanje naleta ali sistem za ohranjanje smeri na voznem pasu. 

Pod črto ...

Kia niro ponuja veliko prostora, dobre vozne zmogljivosti in zmerno porabo goriva, a ob okrnjeni dinamiki v vožnji. S ceno 26 evrskih tisočakov ni edina izbira v tem razredu ...

Všeč nam je + prostorna potniška kabina, prednosti višjega sedenja, dobre vozne zmogljivosti
Ni nam všeč - sintetičen občutek na volanu in zavorah, varnost za doplačilo

Tehnični podatki:

MOTOR IN PRENOS MOČI: hibridni pogon s skupno močjo 104 kW (141 KM) pri 5750 vrt./min, največji navor: 265 Nm pri 1000 vrt./min: bencinski, štirivaljni, prostornina: 1580 cm³, največja moč: 77 kW (105 KM) pri 5700 vrt./min, največji navor: 147 Nm pri 4000 vrt./min in elektro motor: največja moč: 32 kW (44 KM), največji navor: 170 Nm. Pogon na prednji kolesi, 6-stopenjski avtomatizirani menjalnik z dvojno sklopko.
MERE IN MASA: dolžina: 435,5 cm, širina: 180,5 cm, višina: 154,5 cm, medosna razdalja: 270 cm, masa praznega vozila: 1521 kg, dovoljena skupna masa: 1930 kg, prtljažnik: 373 – 1371 l, posoda za gorivo: 45 l.
ZMOGLJIVOSTI: največja hitrost: 162 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 11,5 s, normna poraba goriva: zunaj mesta/mesto/kombinirano: 4,5/4,4/4,4 l na 100 km, izpust CO2: 101 g/km, poraba na testu: 6,4 l/100 km.
CENA: KMAG: 26.490 EUR

Za pogon nira skrbi vzporedni hibridni sistem skupne sistemske moči 104 kilovate. Poleg 1,6-litrskega bencinskega motorja GDi s 77 kilovati pogon sestavljajo še 32-kilovatni elektromotor s stalnim magnetom in litij-ionska polimerna baterija (1,56 kWh) ter samodejni šeststopenjski DCT-menjalnik z dvema sklopkama.

Zanimivo

Kia niro ima v širšem evropskem kontekstu pomembnejšo vlogo kot na naših cestah. To je eden od prvih "zelenih" modelov te znamke, ki naj bi pomagal uresničiti vizijo 2020, po kateri si želi Kia na čelu s svojim evropskim strategom Petrom Schreyerjem prodajo povečati za kar 30 odstotkov. Letos nameravajo na trgih zahodne Evrope prodati pol milijona avtomobilov. Na globalni ravni pa bi do leta 2020 radi na evropske ceste poslali že štiri milijone avtomobilov na leto.

Nazaj