Test: Dacia duster 1.5 dCi 110 4WD prestige

Test

Prijetno presenečenje avtomobilskega letnika 2018


Duster je oblikovno postal sodoben in zanimiv avto, hkrati pa ohranil svojo preverjeno tehniko in značilno terensko robustnost. Bo ostal “ljudski kralj” med cestnimi terenci s štirikolesnim pogonom?

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 3/5 zvezdic
varnost in oprema 2/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 4/5 zvezdic

Vse kar kupec v tem avtu dobi za manj kot 20 tisočakov in predvsem z očitnim napredkom v primerjavi s prejšnjo generacijo, brez slabe vesti lahko zapišemo, da je duster eno najbolj prijetnih presenečenj letnika 2018. Ponuja dobro razmerje med opremo, tehniko in uporabnostjo.
Predvsem veseli dejstvo, da je duster obdržal svojo bit: robustnost in neobčutljivost, ko je s cesta treba zaviti v blato, globok sneg ali pa peljati preko lukenj. Predvsem na res slabih podlagah blaži zelo vzorno, na asfaltu pa je bolj natančen, kot je bil in ovinke za seboj pušča bolj prepričljivo kot prej. Manj je nagibanja, karoserija je čvrstejša in kolesa odločneje držijo smer. Avto je zvočno bolje zatesnjen, hrupa pa je manj tudi na avtocesti. Zračne tokove reže lahkotneje tudi zaradi položnejšega kota vetrobranskega stekla. Hvalimo še izboljšano smerno stabilnost in odzivnejši ter natančnejši volan. Ta je s 3,3 zavrtljaja sicer še vedno malce preveč posreden in ne prav “zgovoren” o tem, kaj se dogaja pod kolesi.

Rili smo po globokem snegu ...

Terenske vozne lastnosti: priklopljiv in prilagodljiv štirikolesni pogon s sredinsko zaporo, 21 cm oddaljenosti od tal, 30 stopinj vstopnega kota, 33 stopinj izstopnega kota, sistem za nadzor hitrosti pri spustu po strmini, pomočnik za speljevanje v klanec, 4 kamere za nadzor okolice in sklop merilnikov terenske vožnje (kot volana, bočnega nagiba in kompas.)

Z 21-centimetrsko oddaljenostjo od tal in zanesljivim štirikolesnim pogonom se zna duster zapeljati na vozno podlago z malo oprijema. Z njim smo brez težav rili po nespluženi gozdni cesti, na kateri je bilo 35 cm svežega snega. Za najtežje razmere kot so blato, sneg in pesek pa je mogoče vklopiti še sredinsko zaporo, ki navor med prednja in zadnja kolesa razdeli v razmerju 50:50. Ob vklopljeni funkcij lock in skrajšani 1. in 2. prestavi, ki malce nadomeščata reduktor, se duster še vedno zelo pogumno loti brezpotja. Pri tem je vozniku med koreninami in kamenjem precej v pomoč 400 evrov vreden sistem kamer, ki omogoča pogled na vse štiri strani vozila.

Elektronsko nadzorovan štirikolesni pogon voznik vklopi in krmili preko vrtljivega stikala. V položaju auto se navor brez zamud samodejno prenaša med obe osi glede na stopnjo oprijema oziroma zdrsa. Funkcija lock vklopi sredinsko zaporo in navor med osema zaklene v razmerju 50:50.

Sodobnejša kabina

Precej boljši vtis kot predhodnik duster pušča tudi v kabini. Plastika je še vedno trda, a razmeroma odporna na zob časa in obrabo. Bolj razveseli ergonomski napredek, saj razgibana armaturna plošča s precej odlagalnimi površinami ne daje več vtisa Renaultove reciklaže. Napredek je očiten pri kakovosti izdelave. Merilniki so pregledni, grafika sodobnejša. Zaslon na dotik je hitro odziven, meniji pa uporabniško celo bolj prijazni kot pri Renaultovem R-linku. Vstopanje je enostavno, kabina je prostornejša, ker je širša. Spredaj in zadaj se sedi dobro.

Povprečno velik 376-litrski prtljažnik je plitek, a uporabno dolg in v dnu ima - kot se za terenca spodobi - pravo rezervno kolo. Preverjeni 1,5-litrski dCi dizel je predvsem zaradi ugodne porabe - testno povprečje 6,3 l na 100 km - in 260 Nm navora še vedno najboljša izbira za vse, ki bodo dusterja vozili tudi onstran robnikov.

Duster ohranja svojo samozavestno, skoraj mišičasto podobo s poudarjenimi blatniki in visokimi rameni. Široka prednja maska ima žarometa z dnevnimi LED svetlobnim trakom postavljena bolj v vogala, avto izgleda širši in tudi robustnejši kot predhodnik. Zadnje luči malce spominjajo na jeepa. Atraktiven videz poudarja nova atacama oranžna barva.

O tekmecih, “ljudski” ceni in varčevanju

Dacia duster ob vsej ponudbi različnih tekmecev - križancev in cestnih terencev - v bistvu nima prav veliko povsem neposrednih tekmecev, predvsem kar se tiče terenskih lastnosti. Na naših cestah je med najbolje prodajanimi avtomobili s štirikolesnim pogonom, saj se je kar 68 odstotkov kupcev odločilo za 4x4 pogon. Najbolj neposreden tekmec po vsebini, ceni in pogonu je nekoliko manjša suzuki vitara. Ta denimo za slabih 20 tisočakov ponuja več opreme za aktivno varnost. Testni duster s ceno 19.700 evrov v neposredni primerjavi prej omenjenega tekmeca v resnici ni več tako ugoden nakup zlasti, ker za ta denar denimo ne ponuja nekaterih najbolj pomembnih varnostnih asistenčnih sistemov kot je aktivni pomočnik za preprečevanje naleta. Duster je na varnostnih testnih Euro NCAP osvojil le tri zvezdice. Med varčevalnimi ukrepi, s katerim so pri Daciji “lovili” ugoden cenik, so med drugim tudi bobnaste zavore zadaj. Cenovno najbolj konkurenčen duster je v kombinaciji z osnovnim in srednjim nivojem opreme, a brez ključnega aduta - štirikolesnega pogona. Ta v kombinaciji z bencinskim oziroma dizelskim motorjem stane 2000 oziroma 3000 evrov. Dacia ima 3-letno garancijo z omejenim številom kilometrov (100.000 km), v oči pa pade tudi zgolj 2 leti garancije na barvo oziroma 6 let na prerjavenje karoserije.

434 cm dolg avto je postavljen na enako zasnovano podvozje kot njegov predhodnik, tudi potniška kabina ponuja približno enako prostornost, je pa malce širša.

Pod črto ...

Dacia duster je praktičen, všečno oblikovan, terensko zmogljiv in tehnično korekten avto za številne naloge. Dostopna cena varčuje tudi na račun naprav za zagotavljanje aktivne varnosti.

Všeč nam je + atraktivna oblika, prožen in varčen motor sodobnejša notranjost, terenske lastnosti
Ni nam všeč - 3 zvezdice Euro NCAP, bobnaste zavore zadaj, brez večine varnostnih pripomočkov

Elektronsko nadzorovan štirikolesni pogon voznik vklopi in krmili preko vrtljivega stikala. V položaju auto se navor brez zamud samodejno prenaša med obe osi glede na stopnjo oprijema oziroma zdrsa. Funkcija lock vklopi sredinsko zaporo in navor med osema zaklene v razmerju 50:50.

Tehnični podatki

Motor in prenos moči: turbodizelski, štirivaljni, prostornina: 1461 cm3, največja moč: 80kW (110 KM) pri 4000 vrt./min, največji navor: 260 Nm pri 1750 vrt./min. Prednji pogon in priklopljiv štirikolesni pogon s sredinsko zaporo, ročni 6-stopenjski menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 434,1cm, širina: 180,4 cm, višina: 168,2 cm, medosna razdalja: 267,6 cm, masa praznega vozila: 1320 kg, dovoljena skupna masa: 1899 kg, prtljažnik: 376 – 1409 l, posoda za gorivo: 50 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 169 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 12,4 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 4,7/4,7/4,8 l/100 km, izpust CO2: 123 g/km, poraba na testu: 6,3l/100 km.
Cena: Renault-Nissan Slovenija: 19.700 EUR

 

Je avto za nešteto nalog; od aktivnega družinskega življenja do resnega službovanja pri terensko zahtevnih poklicih … Ima 579 kg nosilnosti in vleče lahko do 1,5 tone težko prikolico. Klance, tudi drseče, dobro obvladuje z zanesljivo delujočim sistem za spust po strmini.

 

Pri zasnovi armaturne plošče so oblikovalci dobili več svobode in se takoj odmaknili od reciklaže Renaultovih stikal. Sredinska konzola z vrtljivimi stikali samodejne klime je veliko bolj sodobna. Med dobrodošle novosti sodi po višini in globini nastavljiv volan ter lažje dostopna sidrišča isofix za pritrjevanje otroških sedežev.

Prtljažnik je pri 4x4 pogonu manjši za 69 litrov. Je pa treba prtljago dvigniti precej visoko. Zadnja klop je deljiva v razmerju 1/3 : 2/3. Zadaj prav pride tudi 12-voltna električna vtičnica.

Dacia duster je pomembno vplival na uspeh znamke, saj so jih doslej naredili več kot 1,1 milijona.

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Nazaj