Test: Kia stinger 2.2 TCI GT line

Test

Plenilec kilometrov - pelje se tako, kot se do sedaj ni peljala še nobena korejska limuzina.


V današnjih časih šokirati zahtevnega evropskega ali slovenskega kupca ni lahko, sploh, če avto ne nosi logotipa nemške avtoelite. Kia stinger zna pritegniti pozornost, ampak - je to dovolj?

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 5/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 5/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

Kia je na evropske ceste poslala avtomobil, ob katerem bodo tudi največji dvomljivci morali priznati, da mu izvirnosti in stila ne manjka. Še več, kia stinger je original, izstopa in ni ga mogoče zamenjati ali v njem prepoznati kakšnega drugega limuzinskega GT (gran turismo) kupeja uveljavljenih evropskih tekmecev. Še nikoli nobena kia na testu ni sprožila toliko zanimanja mimoidočih na parkiriščih. Ustavljali so se in avto fotografirali s telefoni. Šok je oblikovalcem uspel. Vprašanje pa je, če do te mere, da bodo tradicionalisti pripravljeni odšteti 50 tisočakov za športno-elegantno GT kio namesto za audija, BMW-ja, mercedesa, lexusa …

Tigrov pogled

Upamo si trditi, da če bi prelepili logotipe na karoseriji, bi marsikdo rekel, da ta avto nikakor ne prihaja iz Daljnega vzhoda. Res pa je, da je v njem veliko evropskega znanja in vpliva. Samo poglejte linije, sploh pogled zadaj z malce domišljije stingerja lahko predstavi tudi kot korejskega maseratija. Karoserijska razmerja avto naredijo izredno všečen. Dolg pokrov motorja, nizek in širok sprednji dela ter elegantna kupe strešna linija stingerja postavljajo ob bok klasičnimi GT potovalnim kupejem. Originalnost, o kateri govorimo, pa se izrazi predvsem v podrobnostih azijskega okrasja, ki eleganci doda pravo mero eksotike. Samo poglejte obliko svetlobnih teles, pa aerodinamičnih dodatkov in zračnih kanalov na bokih. Tudi Kijin znameniti element tigrovega nosu, ki naj bi krasil prednji del vseh modelov te znamke, je pri stingerju po našem mnenju najbolj izražen, čeprav še vedno rabiš malce domišljije, da ga vidiš. Ekipa oblikovalcev pod vodstvom evropskega guruja Petra Schreyerja, ki je preporodil Kio, je naredila veliko delo in temu avtomobilu morda dala ključen pečat, ki ga znamka v Evropi potrebuje, da govorimo o ugledu. Avto šokira in obrača glave.

Kia stinger je eden izmed bolj fotogeničnih avtomobilov. Oblikovalci so fantastično združili konzervativnost evropskih linij klasičnih kupejev z azijsko domišljijo. Originalnosti mu ne gre očitati.

V ovinkih dinamika sledi podobi 

Stinger z vožnjo uspešno dopolnjuje svojo skoraj epsko podobo. Pelje se odlično. Lega je izjemno zanesljiva in smerna stabilnost neomajna tudi pri visokih hitrostih v dolgih avtocestnih ovinkih. Tu do izraza pride kar 2,9 metra dolga razdalja med osema, nizko težišče in odlično uravnoteženo podvozje. Stinger je pravi GT potovalnik, ki z lahkoto pleni kilometre odprtih cest. Blaži zelo dobro in se s petimi voznimi programi učinkovito prilagodi tempu voznika in kakovosti asfalta. V voznih lastnostih prav nič ne zaostaja za Volkswagnovim arteonom ali mercedesom E kupejem. Do ostrine Audijevih in BMW velikih kupejev pa mu še vedno malce zmanjka; predvsem zaradi manj natančnega volana ter filigranskih nastavitev podvozja, ki fiziko in kilograme držijo pod nadzorom vse do skrajnih meja oprijema. Pri hitri zaporedni menjavi smeri se stingerju pozna skoraj 1,8 tone mase. Ni moteče, a kilograme se čuti, še najbolj pri ostrem zaviranju ob vstopu v zaprt ovinek. Takrat avto postane nemiren in malce okoren.
Prostorna kabina je izdelana zelo kakovostno. Strop in stebrički so odeti v mehak črn semiš. Zelo šik. Štirje odrasli bodo potovali zelo udobno. Sredino zadnje klopi zaznamuje visok greben, ki petemu potniku jemlje prostor za noge.

Testni stinger je imel pogon speljan na zadnji kolesni par.

GT slog

Voznikov položaj je izdatno nastavljiv. Armaturna plošča ne daje tako elegantnega ali visokotehnološkega vtisa kot pri nekaterih tekmecih, a je ergonomsko prepričljiva. Spisek serijske opreme v službi udobja in varnosti pa je bolj bogat in popoln kot pri večini tekmecev zvenečih imen. Sistemi za pomoč vozniku delujejo zelo zanesljivo in uglajeno.
Izbira 2,2-litrskega dizelskega motorja pod dolgim pokrovom je glas racionalnosti v avtu, ki stavi na čustva. Temu primerni so vozni občutki. Stinger na krilih dizelskih 440 Nm navora še vedno pospešuje zvezno, odločno in doseže 230 km/h, a teatralnosti bencinskega šestvaljnika ne more pričarati. Umetni napev ne pomaga. Kot bi tiger, ujet v kletki, zarjovel na playback. Z motorjem odlično sodeluje 8-stopenjski samodejni menjalnik, ki poskrbi za udobje in s prestavnimi razmerji pomaga do ugodne porabe: 7,8-litra na 100 km.

Stinger je digitalno v koraku s časom. 8-plačni zaslon je dovolj odziven, kamere pokrivajo 360-stopinjski vidni kot, radio podpira tudi digitalni protokol DAB, potovalni računalnik je podatkovno bogat, povezava s telefonom enostavna in v ceno je vključena tudi 7-letna posodobitev digitalnih zemljevidov TomTom navigacije. Vse ključne vozniške parametre stinger preko projekcijskega zaslona pošilja v višino voznikovih oči na vetrobransko steklo.

Zanimivo: Skozi ovinke po evropski liniji

Evropski voznik precej drugače dojemamo vozniško dinamiko kot vozniki v ZDA ali na Kitajskem - dveh največjih trgih - kjer so veliki limuzinski kupeji s pogonom na zadnja kolesa tudi precej bolj zastopani kot na naših cestah. Stinger stoji na osnovi genesisa, Hyundaijevega avta visokega razreda, korejske različice Lexusa.

Za tehnično preobrazbo podvozja in celotnega pogonskega sklopa stingerja je s svojo ekipo poskrbel Albert Biermann, nekdanji prvi mož BMW M oddelka, podpisan tudi pod prejšnji generaciji BMW M3 in M5. Izkušeni inženir sedaj v korejskem velikanu vodi oddelek za preizkušanje in razvoj visokozmogljivih vozil. Biermann dobro ve kaj pomeni ovinek peljati po idealni evropski liniji, ve, kaj od podvozja, volana, zavor in motorja ter menjalnika želijo in zahtevajo dinamični evropski vozniki. To je v novi vlogi dokazal kot tehnični oče športnega prvorojenca znamke Hyundai, modela i30 N. Stingerja je naučil vozniške fizike in ga dobro pripravil na ovinke.
Karoserija je zelo čvrsta, pod dolgim motornim pokrovom so zajetni stabilizatorji, saj so podvozje nastavljali v nešteto testnih kilometrih na znamenitem dirkališču Nürburgring. Zato se stinger pelje tako, kot se do sedaj ni peljala še nobena korejska limuzina. Nobenega drhtenja, nagibanja, zvijanja … tudi, ko pnevmatike pojejo cvilečo žalostinko, stinger ostaja čvrst in odločen obdržati smer. Stinger misli resno, ko beseda nanese na dinamiko. Pravi izziv pa bo ugled. Ta bo nujen za preboj med elito.

Dolg motorni prostor krepita dva zajetna stabilizatorja, kolesa pa se gibajo pod nadzorom dinamičnega vzmetenja s petimi programi delovanja.

Pod črto ...

Kia stinger je za vse, ki si drznejo stopiti iz povprečja in imajo pogum odšteti 50 tisočakov brez predsodkov, zgolj na čustva. Vozili bodo atraktiven in zelo dober avto, ki pa (še) nima pravega ugleda.

Všeč nam je + (pre)drzna oblika,  vozne lastnosti, prostorna kabina, bogata serijska oprema
Ni nam všeč - ugled med tekmeci, padec vrednosti, povprečen prtljažnik

Tehnični podatki 

Motor in prenos moči: turbo dizelski, štirivaljni, prostornina: 2199  cm3, največja moč: 147  kW (200 KM) pri 3800 vrt./min, največji navor: 440  Nm pri 1750 vrt./min. Pogon na zadnji kolesi, samodejni 8-stopenjski menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 483  cm, širina: 187 cm, višina: 142  cm, medosna razdalja: 290,5  cm, masa praznega vozila: 1778  kg, dovoljena skupna masa: 2325  kg, prtljažnik: 406 - 1114  l, posoda za gorivo: 60  l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 230  km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 7,6 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 4,9/6,6/5,6  l/100 km, izpust CO2: 147  g/km, poraba na testu: 7,8 l/100 km.
Cena: KMAG: 49.990 EUR

 

Pri 130 km/h se motor vrti z manj kot 2000 vrtljaji. Prestavna razmerja 8-stopenjskega samodejnega menjalnika so izračunana premišljeno in pomagajo do zmerne porabe. Menjalnik dobro sodeluje z dizelskim štirivaljnikom in brez oklevanja pretika hitro ter udobno.

Prostora je tudi na zadnjih sedežih dovolj za dolga avtocestna potovanja. Ogrevana in prezračevana sprednja sedeža sta dovolj velika, le več bočne opore bil lahko nudila glede na športno opremo GT line.

 

406-litrski prtljažnik je povprečno velik oziroma glede na skupno dolžino avtomobila in na prtljažne prostornine tekmecev (preko 500 l) skoraj malce razočara. Je pa lahko dostopen zaradi velikih prtljažnih vrat, ki se odprejo zelo na široko.

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Nazaj