Kratek test: Kia ceed sw 1,6 CRDi DCT GT-line

Test

Viceprvak - še en dokaz, da je kia ceed zasluženo osvojil naslov podprvaka na letošnjem izboru Slovenski avto leta.


Karavanska različica kie ceed z najmočnejšim dizelskim motorjem pod pokrovom, športnim videzom in najbogatejšim paketom opreme ter zares velikim prtljažnikom potrjuje ceedov naslov podprvaka na letošnjem izboru Slovenski avto leta.

oblika in prostornost 5/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 4/5 zvezdic

S prtljažnikom "poseka" vse tekmece

V dveh dosedanjih testih petvratne različice tega korejskega Evropejca smo že ugotovili, da ponuja vsebinsko in tehnično vzorno interpretacijo družinske mobilnosti. Z največjim in zgledno opremljenim 625-litrskim prtljažnikom za seboj pušča oba glavna evropska tekmeca - golfa in focusa -, s prostornino prtljažnika pa za 15 litrov “poseka” celo prostorskega prvaka razreda, Škodino octavio combi. Prtljažnik je zelo lepo obdelan, saj se pod dnom tridelne ploščadi skriva kar 7 različno velikih predalov, v katerih se poleg prostora za komplet prve pomoči in obvezno opremo najde tudi namensko odmerjen prostor za shranjevanje prekrivnega roloja. Ob polaganju v razmerju 60:40 deljive zadnje klopi nad povsem ravnim dnom nastane skoraj 1,7 kubičnega metra prostora, prtljažna vrata se brez težav zapro tudi pri 1,8 metra dolgih predmetih.

Atletska obutev s 17-palčnimi platišči in večji nosilnosti prilagojeno vzmetenje ceeda GT-line naredijo nekoliko manj udobnega na slabših cestah. Avto je sicer odlično vodljiv, stikalo programa sport pa se najbolj pozna pri delovanju 7-stopenjskega avtomatiziranega menjalnika. Ta sicer dobro sodeluje s 100-kilovatnim dizelskim motorjem, kar se pozna tudi pri porabi: testno povprečje je bilo 5,7 litra na 100 kilometrov. Menjalnik ni najhitrejši, je pa zlasti pri milimetrskih pomikih na parkiriščih bolj uglajen in manj nervozen od Volkswagnovega DSG-ja. Oprema GT-line poleg zelo všečnega videza zunanjosti in notranjosti ponuja tudi izdatno varnostno opremo vključno s sistemom proti naletu s prepoznavanjem pešcev in radarskim temomatom, ki zna v gneči tudi ustaviti in ponovno speljati.

Ob polaganju zadnje klopi, deljive v razmerju  (60:40), v ceedu sw nad povsem ravnim dnom nastane za skoraj 1,7 kubičnega metra prostora, prtljažna vrata se brez težav zapro tudi pri 1,8 metra dolgih predmetih. Preverjeno. Kljub dinamičnim voznim lastnostim in nizkopresečnim pnevmatikam na 17-palčnih platiščih lahko v tega karavan naložite skoraj pol tone tovora. Prav “atletska obutev” in večji nosilnosti prilagojeno ter dinamični vožnji prilagojeno vzmetenje pa ceeda GT-line naredijo nekoliko manj udobnega na slabših cestah. Ceed se je v dobrem desetletju dobro uveljavil na evropskih cestah. Od leta 2006 so naredili več kot 1,3 milijona avtov.

 

Pod črto ...

Po videzu in vsebini atraktiven korejski golf z največjim prtljažnikom v razredu z upoštevanjem popustov na financiranje (3000 eur) stane dobrih 25 tisočakov. Najdražji ceed je torej še vedno nekaj tisočakov cenejši od primerljivih tekmecev in tudi zato eden najboljših družinskih karavanov ta hip. 

Všeč nam je +

velik in dobro urejen prtljažnik, prožen in varčen motor, všečna oblika, vozne lastnosti, bogata oprema

Ni nam vešč -

hrup in tresljaji motorja, (pre)čvrsto podvozje

Ergonomsko je ceed precej napredoval. Pohvaliti velja zelo dober volanski obroč, ki lepo sede v roke. Dobra kakovost izdelave in odlično razmerje med digitalnimi ukazi na dotik in klasičnimi stikali, na katerih so vse ključne bližnjice za upravljanje z varnostnimi sistemi in klimatizacijo. 8-palčni osrednji zaslon je dobro odziven, le slika z vzvratne kamere bi lahko bila boljše kakovosti.

Tehnični podatki

Kia ceed sw 1,6 CRDi DCT GT-line

Motor in prenos moči: dizelski, štirivaljni, turbo, prostornina 1598 cm3, največja moč: 100  kW (136 KM) pri 4000 vrt./min, največji navor: 280 Nm pri 1500 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, sedemstopenjski avtomatiziran menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 460  cm, širina: 180 cm, višina: 146,5  cm, medosna razdalja: 265  cm, masa praznega vozila: 1470  kg, dovoljena skupna masa: 1940  kg, prtljažnik: 625 - 1694  l, posoda za gorivo: 50 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 200 km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 8,9 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano (NEDC): 4,1/4,6/4,3 l/100  km, izpust CO2 (NEDC): 111  g/km, poraba na testu: 5,7  l/100 km.
Cena: KMAG: 28.090 EUR
Med doplačili, ki bi jih v tem avtu kljub najvišji stopnji opreme še bili pripravljeni doplačati so LED žarometi za 490 evrov. Pomična steklena panoramska streha s senčnikom, LED osvetlitvijo in sistemom proti priprtju stane 990.

 

 

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Nazaj