Kratek test: Volkswagen golf R-line 1,5 TSI ACT

Test

Nasvidenje dizel!


Prenovljeni golf z novim 1,5-litrskim bencinskim motorjem postaja resna alternativa svojim dizelskim bratom. Je zelo uglajen, izjemno prožen in dovolj varčen. Je to motor, ki bo uspel obrniti razmerje moči med energenti? Njegovo sporočilo je jasno: “Nasvidenje dizel!”

Oblika in prostornost 4/5

Z opremo R-line golfova podoba s preprostimi, ostrimi linijami, ki dobro kljubuje času, dobi nekaj več čustvenega naboja. Z videzom se zgleduje Prenova je v kabino prinesla izdatno digitalizacijo. S prilagodljivimi digitalnimi merilniki, velikim 9,2-palčnim sredinskim zaslonom visoke ločljivosti, ki se odziva tudi na geste, z jasno sliko vzvratne kamere in Car-net storitvami golf postavlja merila tekmecem. Manj prepričljiv je s 380-litrskim prtljažnikom.

Zmogljivosti in gospodarnost 4/5

Novi 1,5-litrski bencinski motor s funkcijo izklopa dveh valjev za varčevanje z gorivom – ki deluje neopazno in brez tresljajev – v golfa prinaša jasno sporočilo: “Nasvidenje dizel!” Z njim je golf vozniško izjemno lahkoten, uglajen, dovolj varčen in odločen. Mrzli zagon je pravo nasprotje dizla, miren tek in zelo tiho delovanje. Motor ima dva energijska značaja: skrajno varčnega in potratnega. Pri umirjeni vožnji in avtocestnemu križarjenju s tempomatom nastavljenim na 130 km/h se poraba spusti pod 6 litrov. Dinamična vožnja zahteva okoli 8,6 litra goriva na 100 km. Na testu smo v 2 tisoč kilometrih zabeležili povprečno porabo 7 l na 100 km. Med novimi bencinskimi motorji se ta hip z njim lahko kosa le odličen Hondin 1,5-litrski turbo bencinar.

Vozne lastnosti in udobje 4/5

Po zmogljivostih – 216 km/h in 8,3 sekunde do 100 km/h – se tak golf brez težav kosa s svojim dvolitrskim TDI bratom. Je 72 kg lažji, kar se v ostreje odpeljanih ovinkih izkaže kot prednost, sploh pri oprijemu prednjih koles. Vožnja je zelo natančna. Avtomobil je odlično vodljiv in zanesljivo vztraja v začrtani smeri.

Varnost in oprema 5/5

Pri aktivni vozniški pomoči – sploh v kombinaciji s 7-stopenjskim DSG menjalnikom – je golf med boljšimi. Z aktivnim radarskim tempomatom (394 evrov doplačila) zanesljivo drži varnostno razdaljo in zna sam zavirati tudi do popolne zaustavitve. Dobrega tisočaka vreden paket R-line plus podčrta dinamični značaj.

Vrednost glede na ceno 4/5

Golf 1,5 TSI je dobra izbira za vse, ki cenijo dinamične vozne lastnosti in razumejo vse – predvsem ekološke – prednosti sodobnega bencinskega motorja. Kdor na leto ne naredi več kot 30 tisoč kilometrov, naj pozabi na 1.797 evrov dražji 2,0 TDI motor. Ta bencinski motor je enako zmogljiv in učinkovit.

Z led lučmi, poudarjeno aerodinamiko in modro barvo se malce spogleduje s stilom najmočnejšega golfa R.

Tehnični podatki

MOTOR IN PRENOS MOČI: bencinski štirivaljni, turbo, prostornina: 1498 cm3, največja moč: 110 kW (150 KM) pri 5000 vrt./min, največji navor: 250 Nm pri 1500 vrt/min. Pogon na prednji kolesi, 7-stopenjski avtomatiziran DSG menjalnik.
MERE IN MASA: dolžina: 425,8 cm, širina: 179 cm, višina: 149,2 cm, medosna razdalja: 262 cm, masa praznega vozila: 1371 kg, nosilnost: 439 kg dov. skupna masa: 1810 kg, prtljažnik: 380 l, posoda za gorivo: 50 l.
ZMOGLJIVOSTI: dolžina: 425,8 cm, širina: 179 cm, višina: 149,2 cm, medosna razdalja: 262 cm, masa praznega vozila: 1371 kg, nosilnost: 439 kg dov. skupna masa: 1810 kg, prtljažnik: 380 l, posoda za gorivo: 50 l.
CENA: Porsche Slovenija: 28.281 EUR

#NeSpreglejte 

Kaj se dogaja z dizelsko motorno tehnologijo?

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Nazaj