Za volanom: Subaru XV

Za volanom

Klen značaj: novi XV druge generacije je pravi subaru in vse prej kot običajen trendovski križanec.


Z večino sodobnih križancev se praviloma ni pametno zapeljati v globoke blatne kolesnice. Obstajajo pa izjeme. Subaruju XV je vseeno, če pod kolesi zmanjka asfalta.

Video: Z novim subarujem XV po terenu

Nova filozofija znamke: varnost na prvem mestu

Znamka se ločuje od svoje slavne športne preteklostjo in se usmerja v varnost. Na tem področju so naredili res veliko. To potrjuje preskus Euro NCAP po katerem so se z dvema novima avtomobiloma - imprezo in XV - uvrstili na seznam najvarnejših avtomobilov v letu 2017. Kljub novi filozofiji, pa pri Subaruju ostajajo načelni glede stalnega štirikolesnega pogona: vsak njihov avto ima pogon na vsa štiri kolesa.
Lani so po vsem svetu prodali dober milijon avtomobilov. Zanimivo je, da kar 96 odstotkov kupcev subaruja vozi več kot 10 let. To pove veliko. Na prvo mesto vozniki postavljajo njegov štirikolesni pogon in zanesljivost.

Novi subaru XV je tako kot nova impreza zagrajen na čvrstejši, novi platformi. Ta omogoča za 70 do 100 odstotkov bolj togo karoserijo z naprednimi območji za preusmeritev energije trka stran od potniške kabine. Avto je tišji, natančneje vodljiv in udobnejši. Odlična aktivna in pasivna varnost. Na varnostnih testih Euro NCAP osvojil vseh 5 zvezdic in uvrstil med 7 najvarnejših avtomobilov leta 2017 kot najbolj varen kompakten družinski avto. Vsi modeli serijsko opremljeni z novo generacijo varnostnega sistema eyesight, ki združuje sistem proti naletu z zavorno asistenco, aktivni radarski tempomat in sistem za nadzor smeri znotraj voznega pasu. Na voljo je tudi sistem za prečni nadzor prometa za vozilom. Zanimiva je tudi funkcija, ki voznika s piskom v kabini opozori, da je vozilo pred njim speljalo.

Stalen štirikolesni pogon: delitev navora v razmerju  60 (spredaj) : 40 (zadaj). X-mode sistem za pomoč pri vožnji po terenu: nadzor spusta po strmini (prilagodljiva hitrosti), pomočnik za speljevanje na klancu in aktivno usmerjanje navora na kolo z več oprijema. 

Čvrst in pogonsko robusten avto

XV druge generacije je pravi subaru in vse prej kot običajen trendovski križanec. Ostaja čvrst, pogonsko robusten in vozniško zabaven avtomobil na vseh podlagah. Če tekmeci do popolnosti obvladujejo predvsem asfalt in se z avanturo spogledujejo zgolj s karoserijskim okrasjem, XV spleza hudimano daleč. Ni mu mar, če pod kolesa dobi sneg, blato, korenine ali grušč.
Od tal je oddaljen kar 22 cm. Zmore 18 stopinj vstopnega in zglednih 29 stopinj izstopnega kota. S stalnim štirikolesnim pogonom, ki navor med prednjo in zadnjo osjo deli v razmerju 60:40 ter sistemom X-mode z aktivnimi nadzorom navora premaguje zelo zahtevne poti. Pognali smo ga v globoke blatne kolesnice, z njim plezali - navzdol in navzgor - po strmem in spolzkem grebenu, pa nam ni niti enkrat nakazal, da bi utegnil zaiti v težave. Suvereno nadzira strme spuste in zanesljivo poišče oprijem. Za klenost si zasluži čisto petico, saj zmore v zadrego spraviti tudi kakšnega veliko bolj resnega terenca in upa več kot lastnikovo srce.

Med prednjo in zadnjo osjo je 266,5-centimetrska razdalja. Tri centimetre več kot prej. Dovolj za prostorno kabino s povprečnim prtljažnikom (380 - 1310 l).

Hm, navor ...?

Manj prepričljiv je z vsebino pod motornim pokrovom. Na voljo sta le dva štirivaljna bencinska motorja bokserske zasnove brez turbine: 1,6-litrski in 2-litrski s 84 ali 115 kW. Glede na zmogljivost pogona bi si želeli predvsem več navora oziroma prožnosti in bolj zmerno porabo (pod 8,5 l na 100 km). 150 ali 196 Nm za avto takega značaja in 1,4 tone vlečne zmogljivosti ni veliko. Sploh, ker se navor na kolesa prenaša preko serijskega samodejnega brezstopenjskega CVT menjalnika. Ta sicer prinaša več voznega udobja v mestu, a manj veselja med ovinki in odzivnosti na terenu. Na sredinski konzoli ni več ročice reduktorja. Škoda. Poleg ročnega menjalnika, Subaru v tem modelu upokojuje še svoj dizelski bokser motor.

Bolj kot mesto ležijo dogodivščine na stranpoteh

Subaru XV je nedvomno zanimiv križanec, ki mu bolj kot mesto ležijo dogodivščine na stranpoteh, kar je njegova ključna prednost. Je varen, z osnovno ceno dostopen in že v osnovi dobro opremljen z vsemi ključnimi vozniškimi asistenti. Ni oblikovni presežek, a s 4,465 metra dolžine ponuja dovolj prostorno, pregledno, digitalno sodobno in kakovostno izdelano kabino ter povprečno velik, a lahko dostopen 380-litrski prtljažnik. S čvrstejšo zasnovo karoserije, zmogljivim podvozjem in štirikolesnim pogonom ponuja odličen kompromis cestno-terenskih voznih lastnosti. Nagiba se malo, blaži učinkovito in z nizkim težiščem ohranja odlično lego. Ostaja možat avto za poznavalce, ki so mu zaradi vseh dobrih lastnosti pripravljeni oprostiti tudi pri porabi in motorizaciji stare šole. Pregovorna zanesljivost v njem živi naprej in (skoraj) vedno najde pot.

Pod črto ...

- serijski AWD pogon, CVT menjalnik in sistem proti naletu
- bencinska bokserska motorja: 1,6 (84 kW) in 2,0 (115 kW)
- čvrstejša karoserija, 22 cm oddaljenosti od tal
- zelo dobre terenske vozne lastnosti
- že naprodaj: od 22.990 do 32.990 evrov

Oblikovno XV ne prinaša revolucije. So pa predvsem z na novo oblikovanimi zadnjimi lučmi in terensko zaščito karoserije poskrbeli za nekoliko bolj atraktiven videz.

Zanimivosti in dejstva:

Subaru je od leta 2011 prodal 700.000 XV-jev. V Evropi okoli 70.000.
Izboljšane vozne lastnosti: manj nagibanja zaradi novega vpetja stabilizatorjev, natančnejši in bolj odziven volan.
22 cm je oddaljen od tal. Udobno sedanje v avto, a sedežni položaj bolj spominja na kombilimuzino kot na cestnega terenca. Dobra preglednost.

 

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Nazaj