Za volanom: novi volkswagen polo GTI

Za volanom

Slovenski avto leta 2018 v svoji uglajeno ostri, a najhitrejši različici (VIDEO)


Z dvolitrskim turbo štirivaljnikom in odličnim podvozjem je novi VW polo GTI dobil oster, a hkrati uglajen značaj. Bo tudi v najostrejši različici stopil iz sence golfa?

 

Zanimivosti in dejstva:

38 let tradicije: polo GT je bil predstavljen leta 1979, kratico GTI je prvič dobil v 3. generaciji leta 1998.

 

Polo GTI 6. generacije ima značilne oblikovne elemente, kot so aerodinamični dodatki (usmerjevalnik nad zadnjimi vrati in difuzor), dvojna izpušna cev, rdeča črta, ki se z maske motorja nadaljuje v oba prednja žarometa in serijska 17-palčna platišča ter v rdeče zavorne čeljusti. V notranjosti so športni sedeži z značilnim karirastim vzorcem.

 

Večina tekmecev ima 1,6-litrske prisilno polnjene motorje. Polo GTI je namesto 1,8-litrskega TSI (141 kW) dobil sodoben dvolitrski turbo motor (3. generacija uveljavljenega EA888) s kombiniranim vbrizgom (posredni in neposredni): 1984 cm3, 147 kW med 4400 in 6000 vrt./min in 320 Nm med 1500 in 4400 vrt./min. Moč in navor se na prednja kolesa prenašata preko 6-stopenjskega avtomatiziranega DSG menjalnika z dvema sklopkama. Ročni 6-stopenjski menjalnik bo na voljo pozneje.

 

Športno podvozje: 15 mm nižje, čvrstejše in krajše vzmeti, čvrsteje nastavljeni blažilniki z opcijskim prilagodljivim blaženjem sport select in na novo zasnovano poltogo zadnjo premo z vgrajenim stabilizatorjem. Sistem DCC v polu, za razliko od golfa, ponuja samo dva vozna programa: običajnega in športnega.

Oprijem na prednji osi pomaga vzdrževati elektronska zapora diferenciala XDS+ brez pomoči mehanske zapore. Krmiljenje je natančno, navor dobro usmerjen in ne trga volana iz rok.

Odlične zavore in izjemno uravnoteženo podvozje. Zelo dober kompromis med vsakdanjo uporabo in športno vožnjo tudi na dirkališču.

 

Razmerje med močjo in maso: 6,78 kg/0,73 kW (1 KM)

Zmogljivosti: najvišja hitrost: 237 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 6,7 s.

 

Prilagodljivi 11,7-palčni digitalni merilniki in sodoben komunikacijski vmesnik vključno s spletnimi storitvami.

Na voznikove ukaze se odziva brez oklevanja

Prvi polo GTI je imel leta 1998 motor z 88 kW - 20 let pozneje jih ima njegov 2-litrski turbo štirivaljnik 147. Motor je sicer tesen sorodnik tistega, ki se vrti v golfu GTI, ni pa popolna kopija; z višjim kompresijskim razmerjem (11,65:1) in Millerjevim ciklom ni samo zmogljiv, pač pa tudi energetsko učinkovit. Štirivaljnik s 147 kilovatov in predvsem 320 Nm se na vsak voznikov ukaz odziva brez oklevanja, zvezno in odločno. 1300-kilogramski polo GTI do stotice rabi le 6,7 sekunde, celoten navor pa je na voljo že pri 1500 vrt./min. A ta GTI ima tudi bolj umirjeno plat; v vsakdanji vožnji lepo brzda mišice, s tem pa tudi žejo po gorivu: potovalni računalnik je pri vožnji po podeželskih cesta pokazal zmerno porabo 7,4 litre goriva na 100 km. 

Sedaj na voljo zgolj kot kombilimuzina s petimi vrati. Polo GTI je prvič prerasel mejo štirih metrov. Po prostoru se lahko kosa z golfom 4. generacije.

V GTI tehnični vsebini izstopajo zavore, ki tudi po celodnevnem delu na dirkališču niso opešale alu popustile. Levji delež k uglajenosti ob dinamični vožnji doda podvozje, ki prepričljivo združuje udobje, varnost in veliko dinamike. Polo GTI je eden tistih avtov, ki tudi povprečnemu vozniku vlije veliko samozavesti; zna odpustiti tudi kakšno napako in dovoljuje zaviranje globoko v ovinek - tudi zaradi odličnega opcijskega prilagodljivega blaženja, na novo zasnovane zadnje poltoge preme in elektronske zapore diferenciala XDS+. Polo s sistemom DCC na izbiro ponuja športni in običajni vozni program; razlika med obema je očitna, predvsem na slabših cestah.
Zapriseženi vozniški uživači, ki radi lovijo oprijem na meji zdrsa in želijo vsak ovinek obdelati s kirurško natančnostjo, bodo morda polu GTI očitali preveč sterilnosti, saj ne ponuja pobalinskega divjanja in vožnje po treh ali celo po dveh kolesih. Volkswagen je pri svojih GTI modelih pač potegnil ločnico: poroka športnosti in vsakdanje uporabnosti ima svoje zahteve. Dinamična vožnja brez stresa pomeni manj užitkov in več nadzora. Polo GTI ni dolgočasen, je hiter na varen način. Za večino običajnih voznikov bo še vedno dovolj razburljiv in zanimiv. Fiesta ST in clio RS trophy sta bolj prvinska in v pravih rokah verjetno hitrejša, a hkrati vsakdanje manj prepričljiva.
Polo GTI je prvič prerasel mejo štirih metrov. Po prostoru se lahko kosa z golfom 4. generacije. K temu pa dodajte še 237 km/h, pa hiter 6-stopenjski DSG menjalnik, napredno digitalizacijo pri komunikacijah in storitvah ter prepričljive sisteme za pomoč vozniku. Pod črto to pomeni 22.474 evrov, kar še dodatno krči golfovo senco.

Video: Na stezi dirkališča Circuit Mallorca ...

Pod črto …

- zelo lahkotna in obvladljiva dinamična vožnja
- značilna GTI podoba z dvojno izpušno cevjo
- prožen dvolitrski bencinski motor: 147 kW in 320 Nm
- 237 km/h, 6,7 s do 100 km/h in prepričljiv zvok
- brez mehanske zapore diferenciala
- cena: od 20.789 (6-stopenjski ročni menjalnik) oziroma od 22.474 evrov (DSG),
- že naprodaj v Sloveniji

Volkswagen je pri svojih GTI modelih pač potegnil ločnico. Poroka športnosti in vsakdanje uporabnosti ima svoje zahteve. Dinamična vožnja brez stresa pomeni manj užitkov in več nadzora. Polo GTI ni dolgočasen, je hiter na varen način. Za večino običajnih voznikov bo še vedno dovolj razburljiv in zanimiv. Fiesta ST in clio RS trophy sta bolj prvinska in v pravih rokah verjetno hitrejša, a hkrati vsakdanje manj prepričljiva.

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Nazaj