Za volanom: Suzuki swift sport

Za volanom

Gimnastik


Suzuki swift sport je eden najzabavnejših malih športnih avtov. Postal je lažji, zmogljivejši, hitrejši in varnostno bolje opremljen kot kadarkoli doslej. Bo ostal tudi najcenejši športni avto?

 

Glavni razvojni inženir Masao Kobori, ki je bil zadolžen za razvoj tretje generacije Suzukijevega malega športnika, swifta sport, pravi, da se zavedajo dejstva, da vozniki pri takih avtomobilih na prvo mesto postavljajo dinamično vozniško izkušnjo. Po njegovem je bolj kot vse drugo pomembno, da swift sport sproži in ponudi popolno vozniško vznemirjenje. Pa ga? O, ja. Že s podobo! V živo rumeni barvi, z aerodinamični dodatki, 17-palčnimi platišči, dvema izpušnima cevema, imitacijo karbona na odbijačih … kar kliče potem, da voznik kot osa “piči” vrh ovinka. Najbolj razveseli dejstvo, da podobi sledi tehnika. Avto tehta le 975 kg, je najlažji med tekmeci. Izgubil je kar 80 kg, postal čvrstejši in bolj natančen. Pelje se zelo dobro. Ponuja natančno krmiljenje, zanesljivo lego in je smerno prepričljiv tudi pri visoki hitrostih. V prid boljši legi in nadzoru so mu za 2 cm podaljšali medosno razdaljo (na 245 cm), ga za 1,5 cm približali cesti in za 4 centimetre razširili. Vse to se v ovinkih pozna. Ne razočara. Je lahkotno in natančno vodljiv ne glede na radij zavoja. Med robniki mu je dovolj 10.2 metra za polkrožni obrat. Je pravi avto za varen vstop v svet dinamične vožnje. Ni dolgočasen, ni premočan, a dovolj oster in zabaven. Le na pevske vaje bo moral. Po zvoku ne sodi med klasične GTI tenorje.

140 "konjev" in 230 Nm

Pod motornim pokrovom je dober Suzukijev 1,4-litrski bencinski štirivaljnik, znan že iz vitare S in S-crossa. Motor je odziven, čeprav največji navor 230 Nm doseže pri relativno visokih vrtljajih (2500). Ni divji, ne trga volana, a swiftu sport da športne zmogljivosti. Ročni 6-stopenjski menjalnik ponuja natančne, a nekoliko (pre)dolge gibe ročice.

V notranjosti so z rdečimi dodatki - del oblog in šivi na volanu ter prestavni ročici - poudarili športnost. Vozniški položaj je dober in športna sedeža dovolj velika. Piko na i - videzu in občutkom - dodajajo še neposreden volan in merilniki z bogato grafiko ter zaslonom, ki prikazuje tudi moč, navor, mrežo gibanja G sile … Ker mora biti dober športni avto najprej varen, ima swift vse ključne varnostne vozniške pripomočke. V serijski opremi so: sistem proti naletu, aktivni tempomat, sistem za nadzor smeri znotraj voznega pasu, aktivno krmiljenje svetlobnega snopa … Najhitrejši swift se bo med slovenske ovinke zapodil predvidoma junija, pri uvozniku pa pričakujejo, da bo cena krepko pod 20 tisočaki. Če bo to res, bo swift sport eden najbolj dostopnih, a hkrati prepričljivih paketov vozniških užitkov.

Suzuki swift sport pod črto …

- natančna in lahkotna dinamična vožnja
- atraktivna podoba z dvojno izpušno cevjo
- prožen bencinski motor: 103 kW in 230 Nm
- 210  km/h, 8,7 s do 100 km/h
- masa samo 975 kg
- prepričljivi paket varnostnih pripomočkov
- naprodaj predvidoma junija

Swift sport je po videzu ravno prav oster. Izstopa zadek z dvema ločenima izpušnima cevema, ki ju povezuje zadnji odbijač z imitacijo karbona in atraktivnim difuzorjem.

Glavni inženir: Rekli boste wow!

Nad razvojem športnega swifta je bedel inženir Masao Kobori, ki obljublja, da so v celoti sledili zasnovi prvovrstne vozniške vznemirjenosti. Izpostavlja tudi razmerje med težo in navorom, ki znaša 4,2 kg/Nm. Pravi, da so imeli izjemne temelje na katerih so gradili 3. generacijo tega malega športnika: “Karoserija je izredno lahka in čvrsta. Avto smo znižali in razširili ter oplemenitili s tehnologijo lahke gradnje in varnosti. Je lažji, ostrejši in hitrejši. je bolj agresiven in bolj čustven. Mislili smo tudi na vsakodnevno vožnjo, kar pomeni, da smo poskrbeli za prave občutke na sklopki, uglajenost pretikanja prestav, udobnost sedežev in občutek na volanu, torej na vse, kar voznika postavlja v center, v srce vozniške izkušnje. Trdim, da bo vsak, ki se bo z njim peljal, rekel wow!” 
Glavni inženir Kobori torej obljublja, da so naredili avto, ki združuje vsakdanjo praktično uporabnost male 5-vratne kombilimuzine s športnimi zmogljivostmi.

Razširjeni koloteki, ostrejši robovi sprednjega dela in črno satovje maske motorja ob živorumeni barvi spominjajo na opozorilne barve narave. Swift sport kot osa samozavestno sporoča tekmecem, da zna pičiti ego. Suzuki swift je z 975 kilogrami za 26 kg lažji tudi od Renaultovega twinga GT, a ima 30 “konjev” in 60 Nm več.

Ena od ključnih prednosti swifta sport je lahkotnost gibanja - na mestih ulicah in na zavitih magistralkah. To je avto za vse, ki so zaljubljeni v vožnjo. 3,8 metra dolg avto iskrivega značaja ponuja dovolj prostorno potniško kabino. Swift sport je vsakdanje uporaben avtomobil. Blaži čvrsteje, a ni pretrd in ima uporabno velik prtljažnik s prostornino 265 litrov.

Ne spreglejte:

#Test: Suzuki swift

 

#Doživetja: Suzuki jimny - na gozdnih cestah

 

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Nazaj