Za volanom: novi mercedes razred A

Za volanom

Digitalizacija: Ne zgodi se pogosto, da notranjost novega avtomobila zasenči vse ostale lastnosti ...


Prostornejši, učinkovitejši, zmogljivejši – novi razred A je v vseh pogledih boljši od predhodnika. A na vse te lastnosti kar pozabiš, ko v svoji digitalni raznolikosti prvič zažari armaturna plošča …

Zanimivosti in dejstva

S količnikom zračnega upora 0,25 je novi mercedes razred A najbolj aerodinamičen avto v svojem razredu - tudi zaradi aktivne lopute dovajanja zraka na hladilnik.
Ne samo 3 cm daljša medosna razdalja in več prostora v notranjosti - novi razred A ima tudi tanjša prednja in zadnja karoserijska stebrička in zato boljšo vidljivost iz avta.
Oprema iz večjih mercedesov: voznikov in sovoznikov sedež za doplačilo grejeta, hladita in masirata.
Tri različice digitalne armaturne plošče oziroma uporabniškega vmesnika - najbolj seveda navduši najboljša (in najdražja), ki ni le vizualno najprepričljivejša, ampak ponuja tudi največ funkcij.
Mercedes razred A je prvi avto z lastnim digitalnim asistentom, kakršne poznamo iz sveta računalništva. Na klic “Hej, Mercedes” se odzove z umetno inteligenco podprt glasovni vmesnik, ki nam odgovarja na vprašanja, svetuje in pomaga. Digitalni pomočnik seveda ne govori slovensko - in še dolgo ne bo, če bo sploh kdaj -, zato je treba za dialog z njim obvladati enega od bolj uporabljanih oziroma bolj svetovnih jezikov, kot je slovenščina.
Po začetnem navdušenju nad digitalno podobo avta mercedes A navduši tudi v vožnji; ustrezno čvrst in odlično sestavljen ter narejen avto razveseli z vodljivostjo in visoko postavljenimi mejami zdrsa. Športnega značaja ne prikriva niti z najšibkejšim motorjem pod pokrovom motornega prostora.

V notranjosti ni niti enega klasičnega merilnika

Ne zgodi se pogosto, da notranjost novega avtomobila zasenči vse ostale lastnosti, a pri novem razredu A so Mercedesovi inženirji naredili tako dolg korak naprej pri digitalizaciji vozniške izkušnje, da je navdušenje povsem opravičljivo. Z visokoločljivimi zasloni – v notranjosti ni niti enega klasičnega merilnika –, dodelanim uporabniškim vmesnikom, umetno-inteligentnim digitalnim asistentom in nenehno povezanostjo s svetom je novi mercedes A najbolj digitalen avto ta hip.

A novi razred A vendarle ni zgolj digitalno čudo; s 442 cm dolžine je 12 cm daljši od predhodnika, ima 3 cm večjo medosno razdaljo in več prostora v notranjosti. Več ga je za kolena potnikov zadaj in v prtljažniku, ki je s 370 litri prostornine (povečljivo na največ 1210 litrov) za 30 litrov prostornejši kot prej. Novi mercedes A je ohranil kompaktno-športno zasnovo in obliko – zaradi ozkih bočnih stekel je notranjost manj zračna in svetla kot pri nekaterih tekmecih, je pa zato sedenje – in tudi počutje za volanom – brezhibno.

Po vzoru na nekatere tekmece je tudi novi razred A zdaj na voljo z dvema različicama podvozja oziroma zadnje preme; manj zmogljive različice imajo zadaj poltogo premo, zmogljivejše pa premo z več vodili. Slednja se na cesti obnese odlično in razred A zna ugajati tudi športno zelo ambicioznim voznikom.

Z dodelanim uporabniškim vmesnikom, umetno-inteligentnim digitalnim asistentom in nenehno povezanostjo s svetom je novi mercedes A najbolj digitalen avto ta hip.

Na začetku dva bencinska in en dizelski motor

Ob začetku prodaje v mesecu maju bo novi razred A na voljo z dvema bencinskima in enim dizelskim motorjem. Povsem nov je najmanjši bencinski motor z 1,33 litra prostornine in turbinskim polnilnikom, ki so ga pri Mercedesu razvili skupaj z Renaultom; v različici A 200, ki smo jo lahko preskusili, motor zmore 120 kW in ima 250 Nm navora; majhno prostornino motor v vožnji zelo dobro skriva, za kar ima veliko zaslug tudi 7-stopenjski avtomatizirani menjalnik DCT. 2-litrski bencinski turbo motor s 165 kW v različici A 250 suvereno odigra vlogo športnika (pospešek do 100 km/h le 6,2 sekunde), 1,5-litrski dizelski štirivaljnik (Renaultovega porekla) s 85 kW pa je namenjen varčnim voznikom.

Novi A si varnostne pripomočke deli z najboljšimi mercedesi

Digitalni značaj novega razreda A ne izraža le njegova notranjost, pač pa tudi varnostni in vozni pripomočki. Varnostne pripomočke si razred A deli z najboljšimi mercedesi; radarski tempomat se samodejno prilagaja omejitvam na cestah, avto zna sam zamenjati pas na avtocesti in še veliko drugega – tudi pri varnosti je razred A letvico postavil zelo visoko. Od številnih voznih pripomočkov velja omeniti navigacijsko napravo, ki v naseljih vozniku pomaga tudi z živo sliko na zaslonu, obogateno z navidezno resničnostjo, ki na sliki prikazuje napotke in ulične oznake. Slednje je mogoče zaradi zmogljivega vgrajenega grafičnega procesorja iz igralnih konzol.

Novi razred A bo na naše ceste zapeljal v začetku maja s ceno 29.340 evrov za različico A 200; A 180 d bo stal 29.850 evrov, športni A 250 pa 35.290 evrov. K tem cenam velja seveda prišteti še doplačila za različno opremo, tudi za povsem digitalno notranjost. Armaturna plošča je sicer vselej digitalna, a kdor jo želi v vsej svoji digitalni veličini (kot na sliki), po moral zanjo z nakupi modulov odšteti še najmanj tisočaka. Oktobra bo na voljo tudi vstopna različica A 160 za 24.990 evrov

S količnikom zračnega upora 0,25 je novi mercedes razred A najbolj aerodinamičen avto v svojem razredu - tudi zaradi aktivne lopute dovajanja zraka na hladilnik.

Pod črto ...

Novi razred A bi bil tudi s klasično notranjostjo med najboljšimi v svojem razredu, a njegov digitalni značaj ga naredi za daleč najbolj naprednega – pa ne samo v svojem razredu. Zanimivo bo opazovati, kako se bodo v njem znašli vozniki vseh tistih generacij, ki jim že upravljanje pametnih mobilnikov dela težave …

- četrta generacija najmanjšega mercedesa
- napreden uporabniški vmesnik
- najprej dva bencinska in en dizelski motor
- zelo suverene vozne lastnosti
- naprodaj v začetku maja za najmanj 29.340 evrov

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Nazaj