Za volanom: Novi volkswagen touareg

Za volanom

Ambicioznost - visokotehnološki zastavonoša znamke


Touareg tretje generacije ni samo Volkswagnov največji cestni terenec, pač pa največji, najudobnejši in najdražji avto iz Wolfsburga. Kako se Volkswagnov zastavonoša obnese na cesti?

Slovenske cene

Največji, najudobnejši in najdražji Volkswagnov avto je že v Sloveniji. Avto pa ima toliko vsebina, da gredo prodajalci na posebno šolanje za učinkovito in jasno razlago vseh tehnologij kupcem. Zaenkrat se pri nas prodaja le touareg z V6 TDI z 210 kW. Jeseni na voljo šibkejši V6 TDI s 170 kW. Prihodnjo pomlad pa še V8 TDI s 310 kW.

Cene se začnejo pri 63.265 evrih za paket opreme “touareg”
Z opremo Elegance in Atmosphere stane 69.389 evrov.
Z opremo R-Line stane 73.389 evrov
Na voljo bo tudi bencinski V6 z 250 kW, najprej na Kitajskem in šele potem v Evropi pa še priključni hibrid s sistemsko močjo 270 kW.

Velik in prostoren bo všeč tudi Kitajcem

Pri Volkswagnu so novega touarega na pot pospremili z besedami, da “gre za visokotehnološko zastavonošo znamke, ki se ne ozira le za kupci cestnih terencev”. Da bo kupce agresivno iskal tudi (ali predvsem) na velikem kitajskem avtomobilskem trgu, kjer so novega touarega prvič razkrili svetovni javnosti, na evropski predstavitvi niso poudarjali, a z malce domišljije se to vidi že iz touaregove oblike, v kateri ni težko prepoznati globalnih prodajnih ambicij.

Touareg naredi vtis z zajetno kromirano masko hladilnika, predvsem pa s svojimi merami; 488 cm karoserijske dolžine je sicer 17 cm manj od Audijevega velikana Q7, je pa touareg malenkost širši – na cesti po širini zasede le za las manj kot 2 metra. S takšnimi velikostnimi razmerji ni težko uganiti, da touareg v notranjosti ponuja limuzinsko prostornost in udobje; ob izdatnih centimetrih za kolena potnikov zadaj navduši predvsem razkošna notranja širina. Tudi ob prostornost prtljažnika – vanj gre 810 litrov prtljage – se verjetno ne bo nihče obregnil …

Razkošje digitalnih zaslonov

Vsej prostornosti navkljub pa touaregova notranjost vendarle najbolj preseneti z digitalno armaturno ploščo – ob že znanem zaslonu digitalnih merilnikov, ki v touaregu po diagonali meri 12 palcev, ima touareg kar 15-palčni zaslon multimedijske naprave, kar je velikost zaslona srednjevelikega prenosnega računalnika. Za grafično najrazkošnejši multimedijski sistem bo treba seveda dodatno seči v žep.

Serijsko je manjši zaslon multimedijske naprave in analogni merilniki; povsem digitalen kokpit Innovision stane 4041 evrov.

Tudi na teren: veliko navora in serijski 4motion pogon

Marsikateri cestni terenec je “terenski” le po videzu, touareg pa se z brezpotji spopade tudi s pogonsko tehniko. 3-litrski dizelski šestvaljnik z 210 kW in 600 Nm navora – to bo sprva edini motor v touaregu – prek 8-stopenjskega samodejnega menjalnika vseskozi poganja vsa štiri kolesa; navor med oba kolesna para prilagodljivo deli sredinski torsen diferencial, za doplačilo pa karoserija sloni na prilagodljivem zračnem vzmetenju, ki omogoča različne nastavitve – tudi terensko, pri kateri z dvignjeno karoserijo lahko brede po vodi globine 57 cm. Za vse tiste, ki bodo touarega vpregli pred prikolico, ne bo odveč podatek, da avto lahko vleče priklopnik mase 3500 kg.

Touareg v vožnji pusti zelo suveren vtis – tudi na asfaltu: za doplačilo je namreč lahko opremljen s štirikolesnim krmilnim sistemom, ki pri počasni vožnji občutno zmanjša obračalni krog, pri večjih hitrostih pa natančneje sledi voznikovim ukazom.

Če je avto opremljen še z elektromehanskima prilagodljivima stabilizatorjema, ki skoraj povsem izničita karoserijske nagibe, izza volana ni težko prepoznati limuzinskega značaja tega cestnega terenca. Kot se spodobi za zastavnonošo znamke, je touareg lahko opremljen z bogatim paketom naprednih asistenčnih sistemov. Omeniti velja sistem za samostojno vožnjo v zastojih, ki se zna sam spopasti tudi z ozkimi voznimi pasovi mimo avtocestnih gradbišč, aktivni tempomat, ki sledi hitrostnim omejitvam ob cesti in konfiguraciji ceste pred avtom, sistem za manevriranje prikolice, tudi učinkovita matrična LED žarometa in infrardečo kamero za vožnjo ponoči. 

LED žarometa sta serijska, za matrično tehnologijo IQ light je treba odšteti 2158 evrov.

Pod črto ...

Zanimivo bo opazovati, če bodo touaregove ambicije prepoznali tudi slovenski kupci: ko osnovni ceni med 63.300 in 73.400 evrov (odvisno od paketa opreme) prištejemo še doplačila za številne tehnološke bombončke, touareg zapelje na spolzek teren prestižnih cestnih terencev, kjer so pravila drugačna kot v bolj “ljudskih” avtomobilskih razredih.

- prostorna kabina
- digitalna armaturna plošča
- 3-litrski TDI z 210 kW
- štirikolesni pogon in štirikolesno krmiljenje
- popoln paket asistenčnih sistemov (tudi za zastoje, križišča, precrash …) - 1122 evrov.
- naprodaj junija za najmanj 63.300 evrov

 

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Nazaj