Za volanom: novi lexus RX450hL

Za volanom

XL udobje in svojevrsten oblikovni pristop zunaj ter znotraj.


Lexus RX je bil pred 20 leti eden prvih cestnih terenec visoke družbe in pozeneje še prvi hibrid. Danes ima veliko tekmecev. Bo dodatnih 11 cm in 7 sedežev oznake L dovolj za XL pričakovanja kupcev?

Zanimivosti in dejstva: Lexsu je japonski unikat visokega razreda

Lexus RX ima tako kot znamka, ki ji pripada, kratko, a hkrati precej pestro zgodovino inovacij in drznih pristopov. Bil je prvi cestni terenec visoke družbe in prvi hibrid v svojem razredu.
Lexus RX450hL postal prvi evropski 7-sedežnik te japonske znamke visokega razreda.
Lexus RX450hL ima CVT menjalnik (planetno gonilo) in prilagodljiv električni štirikolesni pogon. Za pogon koles zadaj skrbi dodatni elektromotor nameščen ob gredi, ki opravlja tudi funkcijo generatorja ob zaviranju in takrat, ko nadzorna enota pogona ne zahteva pomoči električnega navora na zadnjih kolesih.
V primerjavi s tekmeci ima razmeroma nizko največjo hitrost 180 km/h in čisto povprečen pospešek 8 s do 100 km/h. Na dolgih avtocestnih etapah ne bo blestel z visokim potovalnim tempom, bo pa vožnja izjemno mirna.
Odličen avdio sistem Mark Levinson s 15 zvočniki.
Aktivno prilagodljivo vzmetenje.
Z boka se hitro opazi dodatnih 11 cm dolžine predvsem zaradi zajetnega C stebrička v katerem je tudi dodatno steklo. Zadnje luči imajo tri L svetlobne LED kanale.

 V dvajsetih letih obstoja je RX postal prodajno najuspešnejši Lexusov avto. Po vsem svetu je bilo prodanih več kot 2,7 milijona teh velikih cestnih terencev, kar dovolj pove o njegovi vlogi pri utrjevanju ugleda znamke. Leta 2005 se je proslavil še kot prvi veliki cestni terenec visokega razreda, ki je dobil pogonski hibridni sistem. 

Glede prilagodljivosti bolj kot s 6. in 7. sedežem prepriča s prtljažnikom

V razredu, kamor spada RX, je tekmecev vedno več in vsi v ospredje poleg naprednih tehnologij, zmogljivosti in voznih lastnosti postavljajo prilagodljivost življenjskemu slogu. To pomeni široko območje uporabe z veliko prostora in z njim povezanega udobja. V RX-u so zato razširili tloris kabine. Oznaka L v primerjavi s 5-sedežno različico pomeni 11 cm daljšo karoserijo, električno krmiljena 6. in 7. sedež ter prilagodljiv prtljažnik s prostornino od 176 do 1656 litrov.
V zvočno odlično zatesnjeni in zelo kakovostno izdelani kabini bi pričakovali več prostora. L oznaka pride do izraza šele ob položenih sedežih v tretji vrsti, ki jih elektrika povsem “potopi” v dno zadnjega dela. Prostora za kolena in ramena je v drugi vrsti precej, v prtljažniku pa v oči pade več kot meter dolga ravna ploščad, nad katero je 652 litrov prostora za prtljago. Sedeži druge vrste se delijo v razmerju 40:20:40 in v so prid vstopanju v zadnji del vzdolžno pomični za 15 cm. Ko elektrika dvigne šesti in sedmi sedež, pa 5 metrov dolg in markantno oblikovan avto izgubi kar nekaj prostorskega udobja. Zadnja sedeža udobje nudita le otrokom; povprečno velik odrasel potnik zadaj ne bo občutil Lexusovega gostoljubja, za katerega je sicer odlično poskrbljeno z ločenim nadzorom klime, ozvočenjem, dodatnim steklom in usnjem.

Lexus ima svojevrsten oblikovni pristop zunaj in znotraj. V notranjosti izstopa širok sredinski del z integriranim zrcalcem, touchpad drsno ploščico in v navtičnem slogu oblikovano leseno oblogo visokega sijaja.

Dodatnih 125 kg in 3000 evrov

Daljši RX450hL je 125 kg težji in 3000 evrov dražji od 5-sedežnega RX. O njem je vredno razmisliti predvsem zaradi povečanja udobja za 5 potnikov, ki jim ostane velik prtljažnik. Z navtično oblikovanim oknom C stebrička in nekoliko višjo strešno linijo so avto oblikovno lepo raztegnili. Z vseh kotov ostaja značilni lexus - nezamenljiv in še malce bolj mogočen. Z rokodelskim pristopom k izdelavi, tradicijo in hibridno ekološko poslanico v težki kategoriji je nedvomno zanimiva in cenejša, a nikakor cenena alternativa močnim dizelskim cestnim terencem.


Preverjeni in električno samooskrbni hibridni pogono

Lexus RX450hL s svojim električno samooskrbnim hibridnim pogonom - 3,5-litrskim V6 bencinskim motorjem, dvema elektromotorjema (123 in 50 kW) in nikelj-metal hidridnim akumulatorskim sklopom (288 V) - zmore 230 kW sistemske moči. Ni najhitrejši, ni najbolj prožen, a navduši z energijsko učinkovitostjo. Te se ne meri v električnem dosegu, a kljub temu elektrika pomaga v vseh segmentih vožnje - od zagotavljanja štirikolesnega pogona naprej. To pomeni, da smo po podeželju med Zurichom in Luzernom z velikim 2,2 t težkim velikanom križarili s povprečno porabo 9,2 litra goriva na 100 km in 42 odstotkov prevoženih kilometrov naredili na elektriko. Lexus RXL je pač drugačen avto - zanimiv za tiste, ki ga znajo in zmorejo razumeti.

Pod črto ...

Novi RX450hL kot sedemsedežnik ne bo pokazal tistega kar obljublja črka L, kot petsedežnik pa ponuja XL udobje visokega razreda. Je opremljen s številnimi sistemi v službi varnosti in udobja, pregovorno zanesljiv in diskretno glamurozen.

- že naprodaj za najmanj 82.000
- hibridni pogon z 230 kW sistemske moči
- 7 sedežev ali 652-litrski prtljažnik
- zanimivo oblikovanje
- celovito nabor varnostno-asistenčnih sistemov
- električni štirikolesni pogon

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Nazaj