Test: Ford ecosport 1.0 ecoboost titanium

Test

Globalist 2.0 - Kompaktni trendovski križanca z željo po globalnem "ljudskem" dosegu.


Ford je z novim ecosportom iz preprostega in poceni avtomobila za slabe ceste želel narediti kompaktnega trendovskega križanca z globalnim dosegom. Jim je v drugem poskusu uspelo?

oblika in prostornost 2/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 3/5 zvezdic
varnost in oprema 2/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 2/5 zvezdic

 Selitev v Evropo

Vrnitev Ecosport je v osnovi nastal kot preprost, poceni avtomobil za slabe ceste Indije, Azije in Južne Amerike, a je ob rastočem razredu malih cestnih terencev moral hitro vskočiti tudi na evropske ceste. Že na pogled je bila razlika med njim in tekmeci (pre)velika. Novi ecosport se je iz indijske tovarne preselil v Romunijo. Vidi se - pa čuti tudi -, da so se Fordovi inženirji na vse pretege trudili temeljito spremeniti njegovo osnovo in na evropske ceste postaviti konkurenčnega tekmeca. A takšno tehnično križanje ima svoje meje, sicer hitro pride do kakšne neželene mutacije.

Na prtljažnih vratih ni več rezervnega kolesa.

Fordovi evropski geni še vedno niso dominantni 

Fordovi evropski geni - fiesta, b-max in kuge - v ecosportu niso postali dominantni. Avto je v primerjavi s prejšnjo generacijo naredil velik korak naprej, a še se občuti, da je v osnovi bil namenjen drugačnim kupcem in cestam. Oblika še vedno deluje nekoliko neskladno. Z voznimi lastnostmi, predvsem pri dinamični vožnji, pušča mešane občutke. Ne pelje se tako suvereno, kot smo v Evropi od fordov navajeni. V hitreje odpeljanih ovinkih ne more skriti visokega težišča, na avtocesti mu do živega pride učinek bočnega vetra, podvozje pa na trenutke deluje malce zmedeno. Lega je sicer dobra, a vozniku preprosto ne daje takega občutka. Zlasti pri zaviranju postane nekoliko nemiren. Podobno je z blaženjem: na trenutke deluje zelo udobno, malce (pre)mehko, a pri večjih neravninah zna kolo na trdo udariti cesto. Nezahtevnim in umirjenim voznikom bo ponudil dovolj, a dinamično vožnjo in udobje pa tekmeci obvladajo bolje.

Avto je v primerjavi s prejšnjo generacijo naredil velik korak naprej, a še se občuti, da je v osnovi bil namenjen drugačnim kupcem in cestam.

Dostop v kabino je zaradi 19-centimetrske oddaljenosti od v tal udoben. Sedežni položaj je visok. Pričakovali bi odlično preglednost, a zajetna A stebrička opazno posežeta v vidno polje in s svojo obliko celo zmanjšujeta površino vetrobranskega stekla. Prednja sedeža sta prostorna, a bočno slabo primeta telo. Na zadnji klopi je malo prostora za kolena - celo manj kot v fiesti, čeprav ima med osema ecosport dobra 2 cm več. Čisto povprečen, kratek in visok je tudi prtljažnik, katerega vrata se odpirajo vstran in ne navzgor. Čvrsta polica dvojnega dna v najvišjem položaju ne ponudi več ravne površine. Prtljaga prav nepraktično visi proti vratom. 

Avto je videti zelo visok in kratek, celo malce neokreten, čeprav je v resnici dobro vodljiv in dovolj okreten. Pri tem mu precej pomaga lahkoten in odziven volan.

Motor pusti dober vtis

Največjo kritiko si zasluži za nepopolno vsebino aktivne varnosti. Avto za 20 tisočakov ponuja le najnujnejše: ABS, ESC, pomočnika za speljevanje v klanec in sistem proti prevračanju. Sistema proti naletu ni niti na seznamu dodatne opreme, za nadzor mrtvih kotov pa je treba doplačati 410 evrov.

Najbolj prepričljiv je ecosport s svojim pogonom. Litrski bencinski trivaljnik je dovolj močan, prožen in se brez oklevanja zavrti v visoke vrtljaje. Na testu je v povprečju zahteval 6,5 litra goriva na 100 km. Skupaj z razmeroma natančnim 6-stopenjskim ročnim menjalnikom pusti dober, evropski vtis.

Ne spreglejte ...

Vozniška olimpijada zrelosti: najboljši za volanom se je domov odpeljal v novi ford fiesti 
Armaturna plošča je dovolj sodobna in pregledna. Za 8-palčni, na dotik občutljiv zaslon komunikacijskega sistema sync3 je treba doplačati 570 evrov. Ločljivost in odzivnost zaslona je dobra, zmotita pa neodzivnost in nenatančnost navigacijske naprave, ki ima malce težav tudi z iskanjem  krajev.

Pod črto ...

Ecosport nezahtevnemu kupcu, ki išče majhnega, okretnega in preprostega križanca z visokim sedežnim položajem, zna ponuditi bistvo. A tak kupec pričakuje poceni avto, kar pa ecosport ni …

Všeč nam je +

prožen in iskriv motor, sodobnejša notranjost, oddaljenost od tal

Ni nam všeč -

premalo prostora na zadnji klopi, slaba preglednost, odpiranje prtljažnika vstran, nepopolna varnostna oprema

Tehnični podatki

 Ford ecosport 1.0 ecoboost titanium

Motor in prenos moči: bencinski, trivaljni, prostornina: 998  cm3, največja moč: 92  kW (125  KM) pri 6000 vrt./min, največji navor: 170  Nm pri 1400 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, ročni 6-stopenjski menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 409,6 cm, širina: 181,6 cm, višina: 171,3cm, medosna razdalja: 251,9 cm, masa praznega vozila: 1348 kg, dovoljena skupna masa: 1730 kg, prtljažnik: 356 – 1238 l, posoda za gorivo: 52 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 180 km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 12,7 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 4,6/6,2/5,2 l/100 km, izpust CO2: 119  g/km, poraba na testu: 6,5 l/100 km.
Cena: Summit motors: 20.200 EUR

 

Brez štirikolesnega pogona, a …

Ford pri ecosportu štirikolesni pogon ponuja le pri dizelskem motorju. Tudi brez njega pa se testni ecosport z 19-centimetrsko oddaljenostjo od tal zmore prebiti čez kakšen kolovoz ali manjši jarek. Pristopni (21 stopinj) in izstopni (33,3 stopinje) ter prevojni (23,3 stopinje) kot mu dajejo nekaj poguma iz cest tretjega sveta, za katere je bil v osnovi ustvarjen. Poleg tega pa ima še sistem proti prevračanju. Ravno tako se lahko pohvali, da zmore vleči 670 kg težko prikolico brez naletne zavore, kar je za avto njegovih dimenzij kar dobro.

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Nazaj