Test: Toyota landcruiser 2,8D-4D AWD premium

Test

Terenski prvak - vsemogočnež svetovnih brezpotij


Landcruiser je terenski vsemogočnež svetovnih brezpotij. Kako se v najrazkošnejši in najdražji različici obnese na slovenskih stezah, poteh – in cestah?

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

 

 

Neustavljiv terenski stroj

Ljubitelji prave terenske vožnje – ki je seveda vse kaj drugega od zasneženih parkirišč ali visokih pločnikov – imajo kljub poplavi takšnih in drugačnih cestnih terencev vse manj izbire. A Toyotin landcruiser k sreči ostaja; s svojimi odličnimi terenskimi zmogljivostmi še vedno ponuja neustavljiv terenski vozni stroj.

Landcruiserjeva 4,8 metra dolga petvratna karoserija tradicionalno sloni na robustni jekleni šasiji, kar ob nastavljivem zračnem vzmetenju kolesom zagotavlja uporabno dolge hode koles in veliko prostora med tlemi in avtomobilskim dnom. Na asfaltnih cestah je landcruiser mehko vzmeten, kar prija udobju, a odvrača od športnih vozniških ambicij.

Tudi 2,8-litrski dizelski štirivaljnik je ustvarjen bolj za prožnostne kot športne izzive; do 100 km/h landcruiser rabi skoraj 13 sekund, je pa z robustnim šeststopenjskim samodejnim menjalnikom lahko presenetljivo udoben potovalni avto.

Toyota land cruiser obstaja že več kot 65 let. Njeni začetki segajo v leto 1951, ko so Japonci naredili model toyota jeep BJ. Prvi land cruiserji so v blato in prah zapeljali leta 1954. Od tedaj so jih naredili več kot 3 milijone in jih danes prodajajo v 190 državah po vsem svetu.

Suvereno gladi luknje pod kolesi

Landcruiser udobno, suvereno in učinkovito gladi makadamske luknje. V tej različici si voznik lahko pomaga z bogatim naborom specializiranih terenskih pomagal, ki nadzirajo odličen štirikolesni pogon s sredinskim torsen diferencialom in mehanskim zadnjim diferencialom z zaporama; različni vozni programi in sistem za samodejno nadzorovano plazenje ponujajo odgovor tudi za najtežje terene – če so na kolesih seveda bolj grobe kot od cesti namenjenih pnevmatik na testnem avtu. V tej različici je avto namenjen sedmim potnikom – zadnja dva morata sedeti na prostorsko skromnih, električno postavljivih sedežih v tretji vrsti, zaradi katerih je prtljažnik skoraj neuporaben. Ko sta sedeža zložena v prtljažno dno, je prostora več – od 621 litrov do skoraj dveh kubikov.

Ko sta sedeža zložena v prtljažno dno, je prostora več – od 621 litrov do skoraj dveh kubikov.

Precej udobneje je na zadnji klopi ali prednjih sedežih; prostora je dovolj tako za noge in komolce kot za glave. Voznik bo vesel sodobne multimedijske naprave, z usnjem na sedežih in zelo bogato opremo zna avto popihati tudi na dušo bolj nečimrnih kupcev. S paketom asisstenčnih sistemov (Toyota Safety Sense) landcruiser sam zavira, ohranja smer vožnje in vzdržuje varnostno razdaljo. Vse skupaj ni poceni – takšen landcruiser vas bo olajšal za skoraj 90.000 evrov. A če se odrečete nekaj kosom opreme – žal pa tudi nekaterim terenskim tehničnim dodatkom, ki so namenjeni le najbogatejši različici – lahko petvratnega landcruiserja dobite skoraj 40.000 evrov ceneje. 

Prav preseneti z odličnim sodelovanjem elektronskih sistemov s prvinsko mehaniko. Ključno pa je, da so vsi sistemi enostavni za uporabo, dosegljivi preko dveh stikal in vrtljivega gumba. Izboljšan je sistem MTS za terensko vožnjo.

Pod črto ...

Kupiti landcruiserja za avtocestna potovanja je (drag) nesmisel; avto zares zaživi tam, kjer se cesta neha. Kdor teh lastnosti ne rabi, naj se ozre po drugih avtih.

Terenske lastnosti: 31 stopinjski vstopni kot, 25 stopinjski izstopni kot in 22 stopinj prehodnega kota. Vzpenjanje po 45-stopinjskem naklonu in premagovanje 42 stopinjskega bočnega naklona ter bredenje po 70 cm globoki vodi.

 

Všeč nam je +

prostornost, prožen motor, terenske zmogljivosti, udobje na vseh voznih podlagah

Ni nam všeč -

okoren in težak avto, prostor v 3. sedežni vrsti, visoka cena za to različico

Prilagajanje oddaljenosti dna avta od tal: od 21,5 do 28,4 cm.

Tehnični podatki 

Toyota landcruiser 2,8D-4D AWD

Motor in prenos moči: dizelski, štirivaljni, turbo, prostornina: 2755  cm3, največja moč: 130 kW (177 KM) pri 3400 vrt./min, največji navor: 450 Nm pri 1600 vrt./min. Stalni štirikolesni pogon, samodejni 6-stopenjski menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 484  cm, širina: 185,5 cm, višina: 183,5  cm, medosna razdalja: 279 cm, masa praznega vozila: 2500 kg, dovoljena skupna masa: 1990, kg, prtljažnik: 107 – 621 – 1934 l, posoda za gorivo: 87 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 175 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 12,7 s, normna poraba goriva kombinirano: 7,4 l/100 km, izpust CO2: 194 g/km, poraba na testu: 9,4 l/100 km.
Cena: Toyota Adria: 87.950 EUR
Veliki terenci so postali tudi statusni simbol v mestnih četrtih, zato je Toyota land cruiserja prilagodila tudi nastopačem, ki bodo z njim v mestu vozili prek robnikov. Kabina je iz boljših materialovi. Avto v potniški kabini zagotavlja vtis visokega razreda.

Kupec se lahko odloči, kako zmogljivega land cruiserja bo imel

Na zadnji osi si je mogoče izbrati tri različne diferenciale: z mehansko zaporo (do 100 odstotkov), odprtega brez zapore ali pa torsen z omejenim zdrsom. Pogon je stalen štirikolesni. Razdelitev navora med prednjo in zadnjo osjo nadzira sredinski diferencial (samozaporni torsen), ki je zmožen navor deliti v razmerju od 50:50 do 30:70. Od tal je avto oddaljen 21,5 cm. Z nadzorom višine podvozja ga je mogoče dvigniti na skoraj 30 cm. Brede lahko po 70 cm globoki vodi.
Avto je odlično prilagojen dvojnemu življenju. Sistem aktivnega kinetičnega nadzora vzmetenja občutno izboljša cestno in terensko vožnjo. Na slabi podlagi zares blesti, blaži za čisto petico. V ovinkih je manj nagibanja, na terenu pa kolesa dobijo večji hod, saj sistem nadzira stabilizatorje in vzmeti. Impresivno je, kako suverno zna ta avto prestopiti skalo. Prav preseneti z odličnim sodelovanjem elektronskih sistemov s prvinsko mehaniko. Ključno pa je, da so vsi sistemi enostavni za uporabo, dosegljivi preko dveh stikal in vrtljivega gumba. Izboljšan je sistem MTS za terensko vožnjo. Ima 5 programov, ki pokrivajo vse od vožnje po blatu do plezanja preko skal. Za najbolj ekstremni avto-alpinizem ima voznik ob reduktorju na voljo še sistem za plazenje (crawl) s petimi različnimi hitrostmi. 

Kar težko je verjeti - dokler ne preizkusiš - kaj vse je sposoben premagati skoraj 2,4 tone težak terenec. Impresivno, kako tankočutno zanjo kolesa najti in obdržati oprijem.

 

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Nazaj