Za volanom: Audi e-tron 55 quattro

Za volanom

Brez kompromisov - izjemno učinkovita električna pogonska tehnika


Po prvih prevoženih kilometrih novi audi e-tron quattro navduši z izjemno učinkovito električno pogonsko tehniko, ki ne zahteva vozniškega prilagajanja in “električnih” kompromisov: e-tron quattro je značilen audi visokega razreda in šele potem električni avto.

Zanimivosti in dejstva: dva elektromotorja, dve vtičnici in 8 sekund udara moči in navora

E-tron quattro ima dva asinhrona električna motorja. Prednji ima moč 125 kW in skrbi za enakomerno vožnjo ter rekuperacijo zavorne energije, tisti zadaj je s 140 kW močnejši in prevzame vodilno vlogo pri pospeševanju.
V športnem programu S je skupna moč obeh motorjev za kratek čas 8 sekund 300 kW, navor pa 664 Nm, kar omogoča pospešek do 100 km/h v 5,7 sekunde. V običajnem voznem programu (D) je skupna motorna moč 265 kW. A tudi v tem programu lahko pedalko za “plin” tiščiš do konca le 60 sekund - potem se moč postopoma zmanjša, saj se morata motorja ohladiti.
 Elektromotorje za e-tron quattro Audi izdeluje v svoji tovarni v madžarskem Győru.
 Audi ima lahko dve polnilni vtičnici - vsako na enem boku. Tista na desnem boku je na voljo za doplačilo in je namenjena voznikom, ki imajo v domači garaži domačo vtičnico bližje desnemu boku parkiranega avta. Vratica do priključkov odpre elektrika s pritiskom na gumb.
 E-tron quattro pri zmanjševanju hitrosti od 100 km/h navzdol lahko generira do 220 kW električne energije.
Zračno vzmetenje omogoča samodejno ali ročno prilagajanje višine avta od tal. V osnovni nastavitvi je avto od tal oddaljen 17,2 cm. V terenskem voznem programu se avto dvigne za 3,5 cm, v ročno vklopljenem najvišjem položaju pa še za 1,5 cm.

Najprej audi, potem električni avto

Audi e-tron quattro je prvi Audijev povsem (in zgolj) električni avto, pa tudi eden prvih povsem električnih avtov velikih avtomobilskih izdelovalcev (če ne štejemo Teslinih avtomobilov). Čeprav je postavljen na močno prilagojeno platformo audija Q5 in čeprav ima prepoznavno podobo Audijeve cestno-terenske serije Q, je bil že od začetka zasnovan kot električni avto; njegov 95 kWh sklop litij-ionskih akumulatorskih celic je kot debela plošča vgrajen v karoserijsko dno. Na tehtnico takšen akumulatorski sklop doda zajetnih 600 kilogramov, a hkrati omogoča do 417 kilometrov dosega z enim polnjenjem (merjeno v merilnem ciklu WLTC). Polnilni sistem e-trona omogoča polnjenje z izmeničnim in enosmernim tokom vse do 150 kW moči polnilne postaje, kar omogoča napreden termalni nadzor akumulatorskega sklopa. Jasno, iz domače 220-voltne vtičnice se akumulator polni zelo dolgo, iz najmočnejše polnilne postaje, ki smo jo lahko tudi sami preskusili, pa svoje akumulatorje do 80 odstotkov napolnjenosti napolni v pičle pol ure.

E-tron quattro poganjata dva asinhrona električna motorja; motor spredaj, ki poganja prednji kolesi, ima 125 kW moči, zadnji - za pogon zadnjih koles - pa 140 kW. Za kratek čas - ob polni obremenitvi v športnem voznem programu - se združena izhodna moč obeh motorjev poveča z 265 na 300 kW. Moči - ne glede na vklopljen vozni program - je dovolj za odlične zmogljivosti: največja hitrost je omejena na 200 km/h, do 100 km/h pa e-tron quattro pospeši v 6,6 oziroma v 5,7 sekunde (v voznem progamu sport). Pri Audiju navajajo uradno porabo energije (WLTC) med 22,5 in 26,2 kWh/100 km, kar je za avto z dvema motorjema in 2,5 tone mase dober podatek - in ob zmogljivem akumulatorskem sklopu tudi zagotovilo za velik doseg.

Malce netipično za Audi novi e-tron quattro že v serijski opremi ponuja popoln nabor najsodobnejših varnostnih in voznih pripomočkov.

Vožnja: tevtonsko učinkovit in suveren

Vožnja z e-tronom quattrom navduši; avto je izza volana zelo tih, saj odlična zvočna izolacija kabine zadrži tudi večino voznega hrupa izpod koles. Ostali vozni občutki so značilni za zmogljive električne avtomobile: e-tron zvezno pospešuje do največje hitrosti, pri zaviranju si lahko pomagamo z nastavljivo močjo zavorne regeneracije (moč izbiramo z obvolanskima ročicama), večino cestnih izzivov pa e-tron quattro opravi s tevtonsko učinkovitostjo in suverenostjo.
E-tron quattro je serijsko opremljen z zračnim vzmetenjem in prilagodljivim podvozjem, kar koristi tako aerodinamiki in udobju kot z dvigom oddaljenosti od tal tudi vožnji po lažjem terenu - električni štirikolesni pogon brez mehanske povezave med obema kolesnima paroma se na cestne razmere odziva hipno, odločno in prilagodljivo. Ob tako dobrih zmogljivostih bi bil lahko e-tron quattro športnik, a tudi učinkovito podvozje in nizko težišče med ostrimi ovinki ne moreta skriti dodatnih kilogramov; takšne električne avte med ovinke pač ne moremo zapoditi tako odločno kot klasične (lažje) avte. Malce netipično za Audi novi e-tron quattro že v serijski opremi ponuja popoln nabor najsodobnejših varnostnih in voznih pripomočkov. Med temi je edina novost, ki vzbuja dvome v smiselnost: dve kameri namesto zunanjih vzvratnih ogledal. Slika s kamer, ki se prikazuje na prenizko postavljenih zaslonih v prednjih vratih, ne omogoča prave globinske slike klasičnih ogledal in se je tudi po celodnevni vožnji nismo mogli navaditi.

Ne spregljete: #Doživetje - Elektrika, nafta in pesek? Z električnim avtom po puščavi in avenijah Abu Dhabija ...

Sicer pa je izza volana e-tron quattro pravi audi: brezhibno izdelan iz kakovostnih materialov, popolnoma digitalen (vključno z merilniki, dodatnimi zasloni in povezljivostjo), udoben in ergonomsko odličen. Ob dolgi medosni razdalji - in kljub rahlo kupejevsko položnem zadku - ponuja veliko prostora na zadnji klopi in v 660-litrskem prtljažniku ter tudi pri vsakdanji uporabnosti ne zahteva nobenih (električnih) kompromisov.

Dve kameri namesto zunanjih vzvratnih ogledal. Slika s kamer, ki se prikazuje na prenizko postavljenih zaslonih v prednjih vratih, ne omogoča prave globinske slike klasičnih ogledal.

Pod črto

Prvi povsem električni audi bo k nam zapeljal marca - s ceno blizu 80.000 evrom. Zaradi cene to vsekakor ne bo avto, ki bo Slovence spodbodel k množični električni mobilnosti, ponuja pa odličen vpogled v avtomobilsko prihodnost.

povsem električen cestni terenec visokega razreda
dva električna motorja, štirikolesni pogon
več kot 400 km dosega
odlične vozne lastnosti in udobje
na slovenskih cestah marca

 

Vaše mnenje

Vaše mnenje nam je pomembno.

Kateri izmed avtomobilskih izdelovalcev visokega razreda bo po vašem mnenju ponudil najbolj prepričljiv električni avto?

 

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Nazaj