Kratek test: Renault zoe limited Z.E. R110 BL

Test

Električni veteran, ki se mu leta najbolj poznajo predvsem pri porabi energije


Ko je Renault leta 2010 začel s prodajo električnih vozil, je bil zoe kot eden prvih namensko razvitih električnih avtomobilov brez pravih tekmecev.

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 3/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 3/5 zvezdic
varnost in oprema 3/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 2/5 zvezdic
Vožnja v njem pa je še vedno prijetna. Močnejši elektromotor ga naredi še bolj poskočnega, avto je dobro vodljiv, pregleden in prostorsko uporaben.

Leta ga izdajo pri porabi in tudi pri podrobnostih

Danes pa se navkljub prenovi, ki je prinesla zmogljivejši akumulatorski sklop (41 kWh) in močnejši električni motor (80 kW), veteranu sodobne elektromobilnosti leta poznajo predvsem pri porabi energije in pomanjkljivi varnostni opremi. Pri nižjih, a ne zares zimsko nizkih temperaturah ob vključenem gretju kabine s porabo nikakor nismo prišli pod 20 kWh na 100 kilometrov. Prav visoka poraba energije je tisto dejstvo, zaradi katerega je zoe v primerjavi z najsodobnejšimi tekmeci najmanj konkurenčen. Leta ga izdajo tudi pri podrobnostih; cesto osvetljuje z energijsko potratnimi halogenskimi žarometi, zadaj ima bobnaste zavore, voznik pa ne more nastavljati stopnje rekuperacije zavorne energije. Pri njegovi ceni oziroma ekonomiji elektromobilnosti je treba upoštevati dejstvo, da je ugodna cena 21.609 evrov (upoštevajoč eko subvencijo) pogojena z mesečnim najemom akumulatorskega sklopa. Ta znaša od 69 do 119 evrov na mesec, odvisno od zakupljene letne kilometrine. Brez najema električne shrambe pa zoe za ponujeno - predvsem v luči aktivne varnostne opreme - ni več poceni avto.


Vožnja v njem pa je še vedno prijetna. Močnejši elektromotor ga naredi še bolj poskočnega, avto je dobro vodljiv, pregleden in prostorsko uporaben. Sedežni položaj je visok in udoben, zadaj se sedi bolje kot v cliu, 338-litrskemu prtljažniku pa glede na dimenzije avta ni kaj očitati. Multimedijski vmesnik R-link ima slovenske izbrnike in navigacijo, ki ima vnesene javne polnilnice v Sloveniji. Večji 305-kilogramski akumulatorski sklop je z 41 kilovatnimi urami tako kot pri tekmecih izziv za domačo vtičnico. Če ga domov pripeljete s povsem prazno baterijo in priklopite na navadno vtičnico, bo treba akumulatorje do polnega polniti več kot cel dan - 25 ali 26 ur. Pri uporabi trifazne polnilnice je zmožen polniti z 22 kilovati, kar pomeni dobro uro za 100 km vožnje.

Na seznamu varnostne opreme ni praktično nobenega sodobnega varnostnega vozniškega pomočnika, kot so sistem proti naletu, radarski tempomat, nadzor mrtvih kotov … Za vzvratno kamero je potrebno doplačati 290 evrov. Na seznamu doplačil je tudi polnilni kabel za domačo vtičnico (99 evrov).

Pod črto ...

Kdor ima natančno izračunane postavke svoje poslovne ali osebne mobilnosti, mu bo ta veteran lahko ponudil zanimivo alternativo, za povprečno družinsko uporabo pa je prilagajanj še vedno preveč, da bi zoe konkuriral cliu kot edini avto v garaži.

Všeč nam je +

všečna oblika, odzivnost pogona, slovenski vmesnik

Ni nam všeč -

velika poraba, nepopolna varnostna oprema, cena z nakupom akumulatorja

Letni najem baterije lahko stane več kot bi voznik kakšnega novejšega tekmeca plačal za električno energijo iz domače vtičnice za okoli 20 tisoč prevoženih kilometrov.

Tehnični podatki

Motor in prenos moči: sinhronski električni motor, največja moč: 80kW (108KM) pri 3395  vrt./min, največji navor: 225  Nm pri 1500 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, samodejni menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 404,8  cm, širina: 173  cm, višina: 142,6 cm, medosna razdalja: 258,8  cm, masa praznega vozila: 1480  kg, dovoljena skupna masa: 1996 kg, prtljažnik: 338 – 1225  l, kapaciteta akumulatorja: 41 kWh.
Zmogljivosti in doseg: najv. hitrost: 135  km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 11,4  s, največji doseg po NEDC: 403 km, povprečni doseg v realnem prometu: 200 km (zimske temperature) ali 300 km (višje temperature), v izpust CO2: 0  g/km, največji doseg na testu: 196 km, poraba na testu: 20,7 kWh /100 km.
Cena:  Renault Nissan Slovenija: 28.490 EUR (najem akumulatorjev) ali 36.990 (nakup akumulatorjev)
Vtikač je tako kot pri najnovejšem Nissanovem leafu ali Hyundaijevi koni postavljen na prednji del avtomobila za velik Renaultov romb.

 

 

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Nazaj