Za volanom: Toyota RAV4 hybrid

Za volanom

Naelektritev korenin - RAV4 se vrača v slogu: drzen, zmogljiv in z elektriko podčrtan cestni terenec, ki zre v prihodnost.


Toyotin RAV4 se v novi generaciji na ceste vrača v slogu, ki pritiče utemeljitelju razreda: kot drzen, zmogljiv in z elektriko podčrtan cestni terenec, ki zre v zeleno prihodnost.

Zanimivosti in dejstva: električni štirikolesni pogon AWD-i in kasneje še priključni kabel

Z električnim štirikolesnim pogonom AWD-i in terenskim programom trailmode se zna novi RAV4 kar odločno boriti za oprijem. Natančno podajanje električnega navor pri nizkih hitrostih pri tem dobro sodeluje z nadzorno enoto, ki na zdrse odgovarja še z elektronskimi zaporami. Te s pomočjo ABS zavor in sistema za nadzor zdrsa s svojimi posegi navor preusmerjajo na kolo z več oprijema.
Inženirji so vozne lastnosti izdatno nadgradili z zasnovo oziroma učinkovitostjo električno samooskrbnega hibridnega pogona in prenosom bencinsko-električnih kilovatov ter navora na podlago. Konec leta 2020 pa bo RAV4 dobil tudi priključni kabel in z njim seveda še ugodnejši stroškovnik energije ter nižji ogljični odtis.
Hibrid lahko vleče do 1,65 tone težko prikolico, kar je precejšen napredek v primerjavi s prvimi Toyotnimi hibridi, ki sploh niso bili namenjeni vleki. Bencinski RAV4 z ročnim menjalnikom in mehanskim štirikolesnim pogonom pa ima vlečno dovoljenje za 2 toni težko prikolico.
Avto je od tal oddaljen 19 cm, zato mu slabši kolovozi ne delajo težav. Vstopni kot znaša 17,5 stopinj, izstopni pa 20 stopinj. RAV4 seveda ni toyota land cruiser, a snega in makadamskih poti se ne boji.

Je bolj možat, ne boji se slabe ceste in hkrati suvereno obvlada asfalt 

Že z obliko želi RAV4 povedati, da se ne boji ne slabe ceste ne tekmecev: znova je postal bolj možat in robusten - spredaj je nekoliko podoben v ZDA priljubljenem poltovornjaku tacomi. Bolj pomembno je, da z novo modularno platformo ponuja občutno boljše vozne lastnosti, več udobja in več prostora. Karoserija je kar za 57 odstotkov bolj toga kot pri predhodniku, izboljšali so razporeditev mase (59:41) in se temeljito posvetili natančnosti in komunikativnosti volana. RAV4 se pelje vzorno: natančno in suvereno drži smer, navduši z lahkotnostjo, zvočnim udobjem in odzivnostjo volana ter podvozja. Ta hip ni prav veliko tekmecev, ki bi stik s cesto, kljub 19-centimetrski oddaljenosti od nje, držali tako zavzeto.

Prostoren družinski avto

4,6-metrski cestni terenec sicer ostaja v dimenzijskih okvirih predhodnika, a je z novo arhitekturo pridobil nekaj centimetrov v notranjosti. Za 3 centimetre daljša medosna razdalja (269 cm) se najbolj pozna na zadnji klopi, saj je prostora za kolena več kot dovolj. Premik baterijskega sklopa hibridnega pogona v dno avta poleg znižanja težišča pomeni tudi za 79 litrov večji prtljažnik, ki v osnovi ponuja prepričljivih 580 litrov prostornine.

Zadnja klop je deljiva v razmerju 60:40. Ob položenih naslonjalih dno ni čisto ravno, je pa prostor dolg več kot 180 cm. Dovolj, da se brez demontaže prednjega kolesa vanj položi gorsko kolo z 29-palčnimi platišči. Pohvaliti velja dejstvo, da je ob terenskih ambicijah pogona na voljo tudi rezervno kolo.


Sodoben voznikov prostor je ob izdatni digitalizaciji obdržal najnujnejša stikala, ki so dovolj velika, da jih otipamo tudi s prsti v rokavicah. Zanimivo je vzvratno ogledalo, na katerem je mogoče dogajanje za avtomobilom v digitalnem širokokotnem pogledu spremljati tudi skozi objektiv kamere, nameščene na prtljažna vrata.
Hibridni RAV4 je dobil nov 2,5-litrski bencinski motor z boljšim termičnim nadzorom in učinkovitejšim zgorevanjem v Atkinsonovem ciklu. Elektrika je še bolj vpeta v energijske pogonske tokove, saj je avto dobil tudi električni stalni štirikolesni pogon AWD-i. Poleg elektromotorja (88 kW), ki deluje v navezi z bencinskim motorjem - skupaj na prednja kolesa pošljeta kar 218 “konjev” sistemske moči - , je avto na zadnji osi dobil še dodatni 40-kilovatni elektromotor. Ta je zadolžen izključno za pogon zadnjih koles, med osema pa ni več mehanske povezave. Glede na stopnjo oprijema je električni štirikolesni pogon sposoben spreminjati razmerje navora med osema od 100:0 pa vse do 20:80. To pomeni, da v najtežjih razmerah kolesa zadaj dobijo do 30 odstotkov več navora kot pri predhodniku.

Toyotin unikatni brezstopenjski menjalnik s planetnim zobniškim vmesnikom je manj hrupen in pametnejši, saj omogoča električno jadranje do hitrosti 130 km/h. V ročnem načinu s prednastavljenimi hitrostnimi območji ponuja boljšo odzivnost. Do stotice se RAV4 požene v 8,1 sekunde. Nov hibridni pogon je vozniško bolj prepričljiv in bo z lahkoto nadomestil dizelsko različico, ki je ni več v ponudbi.
V zaledju Barcelone smo si privoščili ovinke, vklopili tudi program sport in terenski trailmode način. Dodatni elektromotor zadaj znižuje zahteve po ognju v valjih in doda navor. Sunek ni dizelski, a ne zaostaja več toliko kot nekoč. Poraba? Od 6,2 do 7,2 litra na 100 kilometrov je pokazal računalnik. Avto je sicer na voljo tudi z 2-litrskim bencinskim motorjem (129 kW/208 Nm) in klasičnim mehanskim štirikolesnim pogonom.

RAV4 seveda ni toyota land cruiser, a snega in makadamskih poti se ne boji. Ko pride na test, jo bomo odpeljali tudi med ovire terenskega poligona AMZS centra varne vožnje na Vranskem, da bomo preverili ali je res doma na vseh cestah. Delovanje električnega štirikolesnega pogona ni odvisna od zaloge energije v nikelj-metal hidridnega akumulatorja. Elektriko za pogon po potrebi zagotovi bencinski motor. Zato ni strahu, da bi sredi zasneženega klanca ostali brez odriva na zadnji osi.


Novi RAV4 je že v slovenskih prodajnih salonih. Približno 36 tisočakov je potrebno pripraviti za dobro opremljenega hibrida z večino pomembnih in dobro delujočih vozniških pomočnikov.

Pod črto …

Toyota RAV4 se brez pomoči dizelskega navora odločno postavlja na stran zahtevnih voznikov. Je varen, prostoren in konkurenčen avto - po ceni in zmogljivosti. Med tekmeci ga ne bo mogoče prezreti.

hibrid: 2,5-litrski bencinski motor in elektromotor 88 kW
sistemska moč: 160 kW (FWD) ali 163 kW (AWD-i)
električni štirikolesni pogon (AWD-i)
prostornejša kabina in 580-litrski prtljažnik
zelo dobre vozne lastnosti
več aktivnih varnostnih pripomočkov
že naprodaj v Sloveniji: od 33.300 evrov (hibrid)
od 28.900 evrov (2-litrski bencinskim motor)

 

RAV4 gre seveda komunikacijsko v korak s časom. 20,3-centimetrski zaslon vmesnika Toyota touch je center preko katerega je mogoče ob uporabi pametnega telefona opraviti tudi vse več storitev na daljavo.

Pionir avtomobilskega križanja odločno: Nasvidenje dizel …

Pisalo se je leto 1994, ko je Toyota predstavila svojo idejo križanja klenega terenca in kombilimuzine, ki je ponudila svojevrsten kompromis in začela nadvse uspešno zgodbo o vzponu cestnih terencev. Gre torej za avtomobil s katerim je največji avtomobilski izdelovalec na svetu pomembno vplival in spremenil ustaljene prakse avtomobilskih razredov. Več kot 8,5 milijona kupcev na vseh celinah je doslej prepričal ta cestni terenec, ki pa ima danes veliko zelo uglednih tekmecev. Bo brez dizelskega motorja pod pokrovom ostal najbolj prodajan cestni terenec na svetu? Časi so mu naklonjeni, bolj kot dizelskim tekmecem. Eden največjih svetovni avtomobilski izdelovalec na svetu trdi, da je bila hibridna strategija za znamko tako pomembna kot zgodovinska odločitev, da namesto industrijskih tkalnih strojev začne Toyota izdelovati avtomobile. Lani so v Evropi prodali skoraj milijon avtomobilov (959.242). Bolj kot na 5 odstotno skupno rast prodaje na stari celini pa izpostavljajo 435.119 lani prodanih hibridov, kar je 21 odstotkov več kot leto poprej. Pri Toyoti so z razvojem nove arhitekture, platforme TNGA - slednjo poleg uvedbe hibridnih pogonov predstavljajo med svoje ključne inovacije - kupcem dali smelo obljubo, da nikoli več ne bodo naredili oblikovno in vozniško dolgočasnega avtomobila. Glede na prve občutke izza volana novega RAV4 lahko potrdimo, da vsekakor ne gre za dolgočasen avto - ne po vsebini in po voznih lastnostih ter občutkih tudi ne.

Kabina je dobro pregledna in dovolj široka.

V Slovenijo le hibridi?

Slovenski zastopnik načrtuje, da bo letos prodal okoli 425 avtomobilov. Prav vsi pri nas prodani RAV4 naj bi bili hibridi, razmerje štirikolesnega pogona v primerjavi s pogonom na prednji kolesi pa je do sedaj bilo v razmerju 52:48. Povprečna cena v Sloveniji prodanega RAV4 je doslej bila 36. 075 evrov, za enako vsoto bo kupec v 5. generaciji odpeljal solidno opremljenega hibrida z več varnostne opreme. Na voljo je tudi 1.500 evrov Toyotine hibridne subvencije. Po zadnjih informacijah je pri nas tudi kar nekaj zanimanja za različico z dvolitrskim bencinskim motorjem (129 kW), ki stane najmanj 28.900 evrov.

Na digitalno vzvratno ogledalo se je treba navaditi. Je pa vidno polje preko kamere precej širše. Kamera je nameščena za šipo prtljažnih vrat (zgornji rob) in zato je uporabna tudi v slabem vremenu ob vklopljenem zadnjem brisalniku. Zaslon je mogoče izklopiti in dogajanje za avtomobil spremljati preko običajnega ogledala.

Vidi dlje in posreduje odločneje

Na avtocestnih odsekih testne trase smo se prepričali, da nabor varnostnih pripomočkov 2. generacije tehnologija Toyota safety sense deluje občutno bolj odločno in natančno. Sistem proti naletu je pozoren vse do končne hitrosti 180 km/h, v območju med 10 in 80 km/h pa je po zagotovilih inženirjev sposoben v dnevni svetlobi prepoznati tudi pešca in kolesarja ter preprečiti nalet. Precej bolj natančen je tudi sistem za ohranjanje smeri znotraj meja voznega pasu, ki je aktiven nad hitrostjo 50 km/h. Radarski tempomat po novem deluje prediktivno in se glede na sporočila sistema za prepoznavanje prometnih znakov aktivno prilagaja hitrostnim omejitvam, tudi v primeru cestnih del. V gneči pri nizkih hitrostih zna RAV4 samodejno slediti tempu spredaj vozečega vozila, vključujoč zaustavitve in delne popravke smeri. Za doplačilo oziroma od ravni opreme style naprej so na voljo tudi bi-LED projektorske luči. V osnovi opremi vseh različic pa je celovit nabor varnostih sistemov Toyota safety sense.

 

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Nazaj