Za volanom: Mercedes EQC 400

Za volanom

Izenačevalec - Mercedesov novi EQC lahko štejemo za prvi pravi električni mercedes nove dobe električne mobilnosti.


Mercedesov novi EQC lahko štejemo za prvi pravi električni mercedes nove dobe električne mobilnosti. Ob vsej dognani tehnologiji najbolj navduši zato, ker tudi z električnima motorjema pod pločevino ostaja - pravi mercedes.

Zanimivosti in dejstva: ima enega od najbolj izpopolnjenih sistemov rekuperacije zavorne energije

Mercedes EQC ima enega od najbolj izpopolnjenih sistemov rekuperacije zavorne energije. Obvolanski ročici, prek katerih upravljamo z močjo rekuperacije, sicer nista nič novega in ju najdemo v kar nekaj električnih avtih (z ročico + povečamo moč rekuperacije, z ročico - jo zmanjšamo), a ena od nastavitev (D auto) upravljanje z rekuperacijo prepušča računalniku. Ta z adaptivno logiko na primer sledi konfiguraciji ceste in samodejno poveča moč rekuperacije pri spustih. Prav tako prek radarja zgolj z rekuperacijo prilagaja hitrost spredaj vozečim vozilom - ali pa jo povsem izklopi pri enakomernih križarjenjih.
Litij-ionski sklop akumulatorjev z zmogljivostjo 80 kWh je izdelek Daimlerjeve družbe Accumotive iz saškega Kamenza. Nominalna zmogljivost akumulatorjev je 210 Ah, največja napetost pa 408 V. Prek izmeničnega polnilnika, ki zmore le 7,4 kW, akumulatorski sklop od 10 do 100 odstotkov lahko napolnimo v 11 urah, precej hitreje pa gre prek enosmernega polnilnika: na 110 kW polnilnici lahko akumulatorje od 10 do 80 odstotkov napolnimo v 40 minutah.
Na Ionityjevi ultrahitri polnilnici v okolici Osla smo avto polnili z nekaj več kot 100 kW.
Mercedes EQC vozniku ponuja kar nekaj voznih programov - od športnega do terenskega. Med njimi je tudi ekološki vozni program, ki med drugim upravlja tudi s pedalom za pospeševanje (“pedalom za plin”). Ta v eko programu postane drugače odziven kot sicer: računalnik ustvari posebno umetno stopnjo, na kateri se ustavi voznikova desna noga in ki zagotavlja energetsko najučinkovitejše pospeševanje.
EQC ni superšportnik, a pospeševanje z mesta nedvomno vzame sapo potnikom - do 100 km/h EQC zelo linearno pospeši v le 5,1 sekunde. Največja hitrost je omejena na 180 km/h.

Veliki načrti električne mobilnosti 

Mercedes ima z električno mobilnostjo velike načrte; v prihodnjih letih načrtujejo številne nove električne avtomobile v vseh razredih, a v električno dobo najprej vstopajo z novim EQC, električnim cestnim terencem, ki si platformo, del tehnike in oblikovno zasnovo deli s klasično motoriziranim cestno-terenskim GLC. A obeh enako velikih avtomobilov - EQC je zaradi drugačnih odbijačev sicer malce daljši - na cesti vendarle ne moremo zamenjati; EQC krasijo nekatere nove oblikovne podrobnosti, podrobno oko pa bo opazilo tudi številne aerodinamične posebnosti. V primerjavi z GLC EQC precej bolj učinkovito reže zrak - njegov aerodinamični količnik je 0,27 (GLC: 0,36), veliko pa k temu pripomore povsem zaprto in ravno dno karoserije.

Tudi notranjost EQC zelo dosledno sledi Mercedesovi filozofiji in odlično združuje prestiž in digitalizacijo - s kakovostnimi materiali, natančno izdelanimi detajli in široko digitalno armaturno ploščo z dognanim uporabniškim vmesnikom MBUX. Tudi sedenje in počutje v EQC je seveda prvovrstno - še toliko bolj zato, ker je v potniški kabini med vožnjo izjemno tiho in mirno.

Na armaturni plošči EQC ima osrednjo vlogo že znana Mercedesova ploščata kombinacija visokoločljivih zaslonov z dognanim in pametnih uporabniškim vmesnikom MBUX. A Mercedesovi oblikovalci so se potrudili tudi s kakovostnimi oblikovalskimi podrobnostmi iz lesa, aluminija in umetnih materialov. Kabina je odlično zvočno izolirana.

Najboljše kar "na elektriko" ta hip zmore avtomobilska industrija

Osnovne tehnične značilnosti mercedesa EQC predstavljajo najboljše, kar pri električni pogonski tehnologiji ta hip zmore avtomobilska industrija. Litij-ionski akumulatorski sklop, ki je kot integralni del karoserije nameščen v avtomobilsko dno, ima zmogljivost 80 kWh in je izdelek Mercedesove hčerinske družbe iz nemškega Kamenza. Zmogljivost je seveda tako velika, da polnjenje iz navadne domače vtičnice traja vsaj 40 ur - tudi zato, ker avtomobilski polnilnik iz vtičnice z izmeničnim tokom lahko polni le z največjo močjo 7,4 kW. Precej hitreje gre seveda polnjenje z enosmernim tokom na hitrih polnilnicah, kjer lahko akumulatorje polnimo z največ 150 kW, kar smo v okolici Osla tudi preskusili, ko smo avto priključili ne eno od Ionityjevih hitrih polnilnic.

Avto poganjata dva električna motorja, po eden nad vsako osjo, kar omogoča učinkovit in odziven štirikolesni pogon. Sistemska pogonska moč 300 kW in kar 760 Nm navora zagotavljata odlične pospeške - do 100 km/h EQC pospeši v skoraj že dirkaških 5,1 sekunde. Največja hitrost je omejena na 180 km/h. Kljub masi 2,5 tone je EQC v vožnji prijetno lahkoten avto, le pri hitrih menjavah smeri se občluti njegova velika masa - četudi ima zaradi nizko vgrajenega akumulatorskega sklopa zelo nizko težišče.

Realnih 350 kilometrov brez težav ...

S polnim akumulatorskim sklopom lahko EQC prevozi 390 km, merjeno v ciklu WLTC. V realnem prometu je doseg seveda nekaj manjši, saj je tudi poraba energije malce večja od tovarniških 19,7 kWh/100 km. Na testni vožnji v okolici norveškega Osla se je poraba energije gibala med 15 in 30 kWh/100 km, kar bi zadostovalo za približno 350 km dosega. Novi EQC ponuja vrsto možnosti za pametno upravljanje z energijo. Umetna inteligenca prek navigacije pozorno spremlja slog vožnje, ponuja možnosti polnjenja in pomaga vozniku, pedal za pospeševanje v eko voznem programu ponuja haptični odziv, obvolanski ročici pa upravljata s sistemom rekuperacije zavorne energije - v najvišji stopnji skoraj ni treba več uporabljati klasičnih zavor. K nam naj bi avto zapeljal junija prihodnje leto, cena pa še ni znana - v Nemčiji se cene začnejo pri 71.281 evrih.

EQC se lahko pohvali s temeljitim naborom najsodobnejših asistenčnih sistemov - od sistema prediktivne polavtonomne vožnje do natančnih radarjev in ostalih tipal.

Pod črto ...

Mercedes EQC je vzorčni primer tehnološko izpopolnjenega prestižnega električnega avtomobila, ki ne zahteva veliko kompromisov in lahko predstavlja odlično vstopnico v osebno električno mobilnost. A zaradi svoje cene bo vselej le butični avto za tiste srečneže, ki si ga lahko privoščijo - podobno kot njegovi glavni tekmeci audi e-tron quattro, jaguar i-pace ali tesla X.


električni cestni terenec
dve električna motorja, štirikolesni pogon
akumulatorski sklop zmogljivosti 80 kWh
skoraj 400 km dosega
odlične zmogljivosti
udobna in tiha vožnja
naprodaj junija prihodnje leto
cena še ni znana

Precej hitreje gre seveda polnjenje z enosmernim tokom na hitrih polnilnicah, kjer lahko akumulatorje polnimo z največ 150 kW, kar smo v okolici Osla tudi preskusili, ko smo avto priključili ne eno od Ionityjevih hitrih polnilnic.

Vaše mnenje ...

Vaše mnenje nam je pomembno.

Katerega med sodobnimi "električarji" višjega razreda bi najraje videli v svoji garaži?

Na testni vožnji v okolici norveškega Osla se je poraba energije gibala med 15 in 30 kWh/100 km, kar bi zadostovalo za približno 350 km dosega.

 

 

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Nazaj