Kratek test: Fiat 500X 1,6 multijet 16V TCT cross

Test

Zanjo in zanj - križanec, ki ponuja zelo trendovsko podobo in značilen italijanski modni šarm.


Prenovljeni fiat 500X z malce pustolovskim okrasjem karoserije in dopolnjenimi varnostnimi sistemi še vedno najbolj zanimiv tistim, ki pri avtih stavijo na podobo.

oblika in prostornost 3/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 3/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

Bolj šarmer kot pustolovec

Na pogled se fiat 500x ni bistveno spremenil, a z novimi lučmi, ki so zadaj dobile tudi stilske lakirane vstavke, in dodatno izpiljenimi podrobnostmi še vedno deluje sveže. Oznaka cross pomeni malce višjo oddaljenost od tal in še nekoliko bolj možat nastop. Za še malce bolj pustolovsko držo pa poskrbijo velika, dodatnih 220 evrov vredna 18-palčna palčna platišča in na jih pnevmatike z letno-zimskim profilom. Vozne lastnosti seveda niso prav nič terenske, je pa nekoliko bolj čvrsto vzmetenje dobro pripravljeno na kakšen slabši makadam do skrite plaže. Vožnja je tudi ob pomoči 6-stopenjskega samodejnega menjalnika - ta ne mara dinamičnega priganjanja - razmeroma udobna.

Vstopanje in izstopanje je udobno, kabina pregledna in zračna. Za veliko panoramsko streho, ki se odpira skoraj čez polovico kabine, je treba pripraviti dodatnega tisočaka. Po prostoru v prtljažniku se 500X približa bratu 500L, razlike je le 50 litrov.

Aktivni tempomat za 330 evrov pa je nameščen sočasno z navadnim tempomatom, ki ne zna zavirati sam. Celo stikala obeh so na volanu, kar ni najbolj pametna poteza. Če vklopiš napačno stikalo, avto ne bo sam ohranjal varnostne razdalje čeprav si prepričan da jo. Previdno.


1,6-litrski štirivaljni dizelski motor z 88  kW in 320  Nm navora je prožen in živahen, pa tudi zmerno žejen in še vedno malce robat. Za čiščenje izpušnih plinov je dobil SRC katalizator in 13 litrsko posodo za adblue tekočino. Poleg okoljsko osveženega motorja je bistvo prenove 500X tudi dopolnitev aktivne varnostne opreme. Mestni pustolovec je bolj dosleden pri nadzoru ceste, a s posegi sistema za nadzor smeri in aktivnega tempomata malce preveč nervozen. Zmoti še dejstvo, da je treba za sistem proti naletu in nadzor mrtvih kotov pri 25 tisočakih osnovne cene dodati še 570 evrov.

Dejstvo je, da Fiatova družina 500 danes predstavlja jedro avtomobilskega dela znamke iz Torina. Obuditev mestne ikone fiata 500, pa v svetu avtomobilskih križancev ni dovolj, če želiš ostati v stiku s širšim krogom kupcev. Mali 500 je enostavno moral dobiti brata, ki bo tudi impozanten, še vedno prikupen in moderen ter hkrati bolj možakarsko robusten.

Pod črto ...

Ponuja zelo trendovsko podobo in značilen italijanski modni šarm - ni pa prav poceni. V segmentu kompaktnih križancev res ni prav veliko avtomobilov, ki so zmožni na precej eleganten način skleniti kompromis in samo z obliko premostiti razliko med spoloma ter ponuditi rešitev zanjo in zanj.

Všeč nam je +

prepoznavna podoba, prožen motor, bogata oprema, nezahtevna in udobna vožnja

Ni nam všeč -

dva tempomata, čvrsto vzmetneje, (pre)visoka cena

Da gre za avto, ki veliko stavi na imidž se opazi tudi v kabini. Ergonomsko povprečnost je spretno skrita, ker pozornost pritegne dvobarvna armaturna plošča. Kljub ne ravno izdatno odmerjenim odlagalnim površinam pa velja pohvaliti dvojni predal pred sovoznikom. Vstopanje in izstopanje je udobno, kabina pregledna in zračna. Za veliko panoramsko streho, ki se odpira skoraj čez polovico kabine je treba pripraviti dodatnega tisočaka. A k stilu avta ta dodatek odlično paše.

Tehnični podatki

Motor in prenos moči: dizelski, štirivaljni, turbo, prostornina: 1598  cm3, največja moč: 88  kW (120  KM) pri 3750 vrt./min, največji navor: 320  Nm pri 1750 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, šeststopenjski samodejni menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 426,9  cm, širina: 179,6  cm, višina: 159,5  cm, medosna razdalja: 257  cm, masa praznega vozila: 1320  kg, dovoljena skupna masa: , prostornina prtljažnika: 350 - 1000 l, posoda za gorivo: 55 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 186  km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 10,7 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 4,5/5,5/4,9 l/100 km, izpust CO2: 134  g/km, poraba na testu: 6,2  l/100 km.
Cena: Avto Triglav: 24.990 EUR
Multijet z 320 Nm navora poskrbi za suverenost v vožnji, a predvsem na dolgi relacijski avtocestni vožnji bi pričakovali vsaj pol litra nižjo porabo, sploh, ker potovalna hitrost zaradi gostega prometa ni bila prav visoka. 6,2 litra goriva na 100 km ni ravno super dosežek za tak motor.

 

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Nazaj