Kratek test: Škoda kodiaq RS 2.0 TDI 4x4 DSG

Test

Športno podčrtano - različica kodiaqa z 240 “konji”, štirikolesnim pogonom, avtomatiziranim menjalnikom in agresivnim videzom ...


Kodiaqa, Škodino veliko cestno-terensko tržno uspešnico, lahko dobite že za manj kot 23.000 evrov, kar je odlična cena za tako raznolik, prostoren in uporaben avto.

oblika in prostornost 5/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic 

Kljub športnosti ni izgubil svoje primarne vloge

Na drugem koncu cenika - in zmogljivostnega spektra - je s 46.000 evri kodiaq RS, športno podčrtana različica kodiaqa z 240 “konji”, štirikolesnim pogonom, avtomatiziranim menjalnikom, agresivnim videzom, umetno ustvarjenim športnim zvokom in zabeležko rekordnega časa kroga (v svojem razredu) na severni pentlji dirkališča Nürburgring.

2-litrski štirivaljni TDI z dvema turbinskima polnilnikoma (ki ga poznamo iz zmogljivih volkswagnov in audijev) zmore 176 kW in ima 500 Nm navora: odlično se ujame s 7-stopenjskim DSG menjalnikom in odzivnim štirikolesnim pogonom. A z velikimi 20-palčnimi kolesi in nizkopresečnimi pnevmatikami kodiaq RS že na asfaltu preveč dosledno prenaša cestne neravnine v potniško kabino, zato je - kljub terenskemu voznemu programu - vožnja po brezpotju precej neudobna. Se pa kodiaq RS zato toliko bolj živahno in lahkotno znajde med asfaltnimi ovinki in ravninami; dokler se voznik zaveda, da kroti skoraj 1,9 tone težak avto in da kodiaq RS ni dirkalnik, je vožnja vselej uživaška. Resonančna posoda z aktivnim zvočnikom v izpušnem sistemu, ki ustvarja umetno (in lažno) športno zvočno kuliso, se zdi nepotrebna in odveč.

Kodiaq RS se ponaša tudi z virtualnimi prilagodljivimi merilniki na armaturni plošči

 

Racionalne razloge za nakup tako ekscesnega avta je težko najti, a komur se ni težko ločiti od 50 evrskih tisočakov, v kodiaqu RS najde izjemno prostornega cestnega terenca z dokazanimi in tržno odlično sprejetimi talenti osnovne različice, ki so mu Škodini inženirji dodali agresivnejši videz, odlična prednja športna sedeža, dobre zmogljivosti, najboljše zavore in najostrejše vozne lastnosti med kodiaqi. Oznaka RS pomeni tudi sorazmerno bogat paket opreme, ki pa vseeno ni popoln: doplačati je na primer treba za pametna žarometa, radarski tempomat, navigacijski sistem ali električno odpiranje prtljažnih vrat.

Pod črto ...

Kodiaq RS je eden tistih avtov, ki ga v resnici nihče ne rabi, a kdor si ga bo privoščil, ga bo ves čas vozil z nasmeškom na ustih.

Racionalne razloge za nakup tako ekscesnega avta je težko najti, a komur se ni težko ločiti od 50 evrskih tisočakov, v kodiaqu RS najde izjemno prostornega cestnega terenca z dokazanimi in tržno odlično sprejetimi talenti osnovne različice

  

Všeč nam je +

zelo prostorna kabina, dobre zmogljivosti, natančna vodljivost

Ni nam všeč -

nepopolna varnostna oprema, (pre)čvrsto vzmetenje

Škodini inženirji so dodali agresivnejši videz, odlična prednja športna sedeža, dobre zmogljivosti, najboljše zavore in najostrejše vozne lastnosti med kodiaqi.

Tehnični podatki

Motor in prenos moči: dizelski, štirivaljni, turbo, prostornina: 1968 cm³, največja moč: 176 kW (240 KM) pri 4000 vrt./min, največji navor: 500 Nm pri 1750 vrt./min. Stalni štirikolesni pogon, avtomatiziran 7-stopenjski menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 469,9 cm, širina: 188,2 cm, višina: 166,4 cm, medosna razdalja: 279 cm, masa praznega vozila: 1880 kg, dovoljena skupna masa: 2421 kg, prtljažnik: 560 - 1950 l, posoda za gorivo: 60 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 220 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 7 s, normna poraba goriva: zunaj mesta/mesto/kombinirano: 5,8/7,4/6,4 l na 100 km, izpust CO2: 167 g/km, poraba na testu: 8,1 l/100 km.
Cena:  Porsche Slovenija: 45.615 EUR

 

 

 

 

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Nazaj