Test: Peugeot 5008 1.6 blueHDi

Test

Podaljšek uspeha po znanem receptu: nekoč enoprostorneži, danes cestni terenci in križanci


 

Nekoč enoprostorneži, danes cestni terenci in križanci; dogajanje na avtomobilskem trgu krojijo okusi kupcev. Tudi pri Peugeotu, kjer so enoprostornega 5008 prve generacije nadomestili s cestno-terenskim naslednikom. A novi 5008 premore kar nekaj talentov – tudi prevozne in tovorne. Test.

Zanimivosti in dejstva:

Velika in zelo prostorna kabina s tremi ločenimi sedeži v 2. vrsti. 830 evrov doplačila za 6. in 7. sedež.
Skoraj 20 cm daljši od peugeota 3008.
Digitalni merilniki in prepričljiv paket opreme z udobju in videzu namenjenih dodatkov.
Dobre vozne lastnosti, a brez možnosti štirikolesnega pogona.
Prepričljiva preobrazba modela, ki se je iz velikega enoprostorneža prelevil v zelo sodoben cestni-terenec s praktičnimi enoprostornimi talenti.

Večja in prostornejša različica prvaka Slovenije in Evrope

S 3008 pri Peugeotu odločno sledijo tržnim trendom: pogumno so začrtali nekaj novih avtomobilskih smernic, mimogrede osvojili naslova slovenskega in evropskega avta leta ter našli veliko kupcev. Nič čudnega, da so 5008 zasnovali tako, da so peugeotu 3008 za 16,5 cm raztegnili medosno razdaljo, karoserijo podaljšali za skoraj 20 cm, hkrati pa z oblikovnimi triki spretno prikrili dolžinski narastek. A 5008 je vseeno precej prostornejši; dodatni centimetri med osema prinesejo veliko prostora za kolena potnikov zadaj, pa tudi precej daljši in zato prostornejši 780-litrski prtljažnik – kamor gresta lahko – če zanju doplačate 830 evrov – še dodatna sedeža v tretji vrsti. Zadnjo klop sestavljajo trije ločeni sedeži, ki jih lahko posamično vzdolžno premikamo in jim nastavljamo naklon naslonjal – podobno kot pri enoprostornem predhodniku.

Na prednjih sedežih je počutje povsem enako kot v manjšem 3008, enaka je tudi inovativna zasnova z majhnim volanskim obročem, nadstreškom (digitalnih) merilnikov nad volanom in širokim sredinskim grebenom. Pri Peugeotu so poslušali kritike (tudi naše) in nekaj najpomembnejšim funkcijam namenili tudi fizična stikala, ne samo virtualna na zaslonu multimedijske naprave.

Armaturna plošča: inovativna zasnova z majhnim volanskim obročem, nadstreškom (digitalnih) merilnikov nad volanom in širokim sredinskim grebenom

Zadovoljiva vsota moči in navora

Preskusni 5008 je poganjal 1,6-litrski štirivaljni HDi z 88 kW in 300 Nm navora – nič kaj izjemne zmogljivosti se v praksi izkažejo za zadovoljive in svoje omejitve pokažejo le pri polni obremenjenosti, na strmih klancih ali pri ambicioznejših prehitevanjih. Bolj kot z vozno in zmogljivostno dinamiko takšen 5008 prepriča z udobno vožnjo, za katero lahko nekaj zaslug pripišemo tudi udobno nastavljenemu, ne prav odločnemu 6-stopenjskemu samodejnemu menjalniku, svoje pa k udobju doda tudi dobra zvočna izolacija potniške kabine. Na papirju majhna poraba goriva v resnici ni dosegljiva – avto vendarle tehta 1,6 tone.

Peugeot 5008 je velik in zanimivo oblikovan avtomobil. Se pa udobje prostora pozna na tehtnici, ki pokaže 1,6 tone. 

Francoz pač mora biti udoben

Podobno kot za motor velja tudi za vozne lastnosti 5008; poudarek je na udobju, športno dinamiko in odzive pa v tem avtu iščemo zaman. Tudi pri parkiranju in manevriranju na tesnem avto potrebuje kar veliko prostora. Uravnoteženo vzmetenje dobro blaži karoserijske nagibe, le na ostrih grbinah glasno strese notranjost, nakup sistema izbire voznega programa (grip control) pa lahko mirno spustite.

Paket opreme allure spada v sredino ponudbe, za sodobno varnost pa je treba dodatno seči v žep; šele z nakupom katerega od varnostnih paketov (paket “varnost plus” stane 740 evrov) avto pridobi tudi sistem za zaviranje v sili in druge varnostne pripomočke. Prav tako je treba na primer doplačati za pametna LED žarometa, kamero za vzvratno vožnjo in podobno.

Z osnovne cene 29.734 evrov tako ob dokupu dodatkov hitro pridemo na 32.000 evrov ali še več. Če vrednost avta merimo zgolj v centimetrih in litrih, za ta denar dobimo veliko. A na koncu se velja vprašati: ali res rabimo toliko prostora? Če smo zadovoljni z nekaj manj prostora, bo 3008, ki je z enakim motorjem in opremo natanko 2000 evrov cenejši, boljša izbira. 

Zadrege zaradi prtljage v tem avtomobilu ne bo. Uporabnega prostora je več kot dovolj (780 l v osnovni postavitvi) in tudi potovanje v 2. sedežni vrsti je zelo udobno.

Tehnični podatki: Peugeot 5008 1.6 blueHDI 120 EAT6 allure

Motor in prenos moči: dizelski, štirivaljni, prostornina: 1560 cm3, največja moč: 88 kW (120 KM) pri 3500 vrt./min, največji navor: 300 Nm pri 1750 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, šeststopenjski samodejni menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 464,1 cm, širina: 184,4 cm, višina: 164,6 cm, medosna razd.: 284 cm, masa praznega vozila: 1589 kg, dov. skupna masa: 2200 kg, prtljažnik: 780 – 1060 l, posoda za gorivo: 53 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 184 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 11,9 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 4,0/4,9/4,3 l/100 km, izpust CO2: 112 g/km, poraba na testu: 6,9 l/100 km.
Cena: P Automobil Import: 29.734 EUR

Pod črto ...

oblika in prostornost 5/5
+ všečen videz
+ prostornost na zadnji klopi
+ zelo prostoren prtljažnik
+ zanimiva armaturna plošča
zmogljivost in poraba 3/5
+ prožen motor
+ dobra zvočna zdušenost
– skromne zmogljivosti
– neodločen menjalnik
vozne lastnosti in udobje 4/5
+ uravnoteženo vzmetenje
+ natančna vodljivost
varnost in oprema 3/5
+ paket opreme z udobju in videzu namenjenih dodatkov
+ zmerna cena za dodatno opremo
– varnostni pripomočki le za doplačilo
vrednost glede na ceno 3/5
+ sodoben cestni-terenec z enoprostornimi talenti
+ zmerna osnovna cena
– dolg seznam doplačil

 

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Nazaj