Test: Subaru impreza 1.6 lineartronic AWD style navi

Test

(Ne)običajna kombinacija


Subaru impreza je v več pogledih posebnež med avtomobili nižjega srednjega razreda. Je torej le za tiste, ki želijo nekaj posebnega ali tudi za običajne zahteve?

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 2/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 5/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 2/5 zvezdic

Impreza izstopa že s svojo obliko. Ta se v novi generaciji impreze ni prav veliko spremenila, je pa avto dobil nekaj poudarjenih karoserijskih linij. S 4,46 metra dolžine je impreza daljša kot večina tekmecev, a potniška kabina ni prostornejša, prav tako pa ne 385-litrski prtljažni prostor, ki je povečljiv s prevračanjem naslona zadnje klopi. Voznik brez težav najde dober položaj za volanom, njegovo delovno okolje pa je nekoliko nenavadno, saj je ob osrednjem zaslonu na sredini armaturne plošče nad njim še en zaslon za prikaz podatkov o vožnji, a je kar nekaj teh podatkov na voljo tudi na instrumentni plošči za volanom. Voznik se mora privaditi na razporeditev stikal in gumbov na volanu.

Le 1,6-litrski atmosferski bencinski bokser motor

Subaru slovenskim kupcem ponuja imprezo le z 1,6-litrskim bencinskim motorjem bokserske zasnove – na voljo je sicer tudi 2-litrski – s 84 kW. Prenos moči je zgolj prek brezstopenjskega samodejnega menjalnika z vnaprej navidezno določenimi prestavnimi razmerji, vendar voznik nima možnosti ročnega prestavljanja. Menjalnik deluje zelo glasno in ob pospeševanju priganja motor v visoke vrtljaje – še zlasti je glasen pri neogretem motorju –, vse skupaj pa razen ropota ne prinese pravega učinka. Če se voznik želi izogniti visokim vrtljajem, mora biti zelo nežen s pedalom za plin, to pa seveda vpliva na počasno odzivanje motorja. Ta že tako ne izžareva ne pretirane moči, niti navora. Vse skupaj pripomore k visoki porabi goriva – pri umirjeni vožnji dobrih 8 litrov, pri malce odločnejših pospeševanjih do 2 litra več. Vse impreze so serijsko opremljene s stalnim štirikolesnim pogonom, ki zagotavlja odličen prenos moči na cesto in zelo zanesljivo lego na cesti, avto pa se ne ustraši zahtevnih zasneženih klancev – upoštevati velja le, da je odmaknjenost dna avta od tal le 13 cm. Nekdanji športni geni se še najbolj poznajo pri volanskem mehanizmu, ki je natančen, odziven in daje dovolj informacij o dogajanju z avtom.

Z opremo style je impreza zelo dobro opremljena tudi z varnostnim napravami – tudi radarskim tempomatom, ki deluje do zaustavitve in zapiska, ko se sprosti pot pred avtom, s sistemi za samodejno zaviranje, samodejno parkiranje, samodejni preklopom svetlobnega snopa, opozarjanje na vozilo v mrtvem kotu…

Impreza ne izstopa le s svojo tehniko in velikostjo, temveč je tudi s ceno 26.000 evrov povsem v vrhu ponudbe – tudi zato je ne bomo prav pogosto srečevali na slovenskih cestah.

Pod črto ...

Impreza je tehnično napredna: ima stalen štirikolesni pogon in brezstopenjski samodejni menjalnik, a delovanje menjalnika je (pre)glasno, poraba goriva velika, cena premalo privlačna.

Všeč nam je + sodobna notranjost, popolna varnostna oprema, učinkovit štirikolesni pogon
Ni nam všeč - skromne zmogljivosti, neudoben brezstopenjski menjalnik , visoka cena testnega modela

Tehnični podatki

MOTOR IN PRENOS MOČI: bencinski, štirivaljni bokser, prostornina: 1600 cm³, največja moč: 84 kW (114 KM) pri 6200 vrt./min, največji navor: 150 Nm pri 3600 vrt./min. Stalen štirikolesni pogon na brezstopenjski samodejni menjalnik.
MERE IN MASA: dolžina: 446 cm, širina: 177,5 cm, višina: 150 cm, medosna razd.: 267 cm, masa praznega vozila: 1376 kg, dov. sk. masa: 1870 kg, prtljažnik: 385 – 1290 l, posoda za gorivo: 50 l.
ZMOGLJIVOSTI: največja hitrost: 180 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 11,8 s, normna poraba goriva: zunaj mesta/mesto/kombinirano: 5,5/8/6,4 l na 100 km, izpust CO2: 145 g/km, poraba na testu: 9,5 l/100 km.
CENA: Subaru Italija: 26.490 EUR

 

Nazaj