Kratek test: Honda civic 1.0 vtec turbo elegance

Test

Iskrivi trije


oblika in prostornost 5/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 3/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 5/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 4/5 zvezdic

 

Honda civic je brez sence dvoma ta hip eden najbolj prepričljivih avtomobilov “golfovega razreda”. Izstopa predvsem z odličnimi voznimi lastnostmi, natančnim volanom, prostorno kabino (ima najdaljšo medosno razdaljo v razredu) in velikim ter lahko dostopnim 478-litrskim prtljažnikom. Po podobi je nezamenljivo drugačna, z obliko pa ne sodi med klasične petvratne kombilimuzine. Je nekakšen oblikovni hibrid med kupejem in karavanom. To je dober in cenovno dostopen avto, ki brez težav opravlja vse naloge družinske mobilnosti 4-članske družine in govori slovensko (meniji).

Iskriv, odziven in lahko tudi precej žejen

Rek “manj je več”, pa v celoti ne drži za manjšega od obeh bencinskih motorjev s prisilnim polnjenjem in tehnologijo prilagodljivega krmiljeni ventilov VTEC. Litrski trivaljnik je z majhno, a učinkovito turbino sicer zelo iskriv in odziven. Brez oklevanja se v manirah nekdanjih Hondinih visokovrtečih atmosferskih motorjev zavrti do rdečega polja vrtljajev. S 95 kW in 200 Nm navora brez težav 1348 kg težkega civica požene celo do dvestotice. Kljub vsemu pa ni tako učinkovit kot njegov večji bencinski brat - 1,5-litrski štirivaljnik. To se najbolj izrazito pokaže predvsem pri porabi. Zgolj ob umirjeni vožnji v eko programu se povprečje da obdržati pod sedmimi litri. Vsak dinamično odpeljan kilometer pa porabo hitro poveča. Ob uživanju med ovinki morate računati z vsaj 8 litri na 100 km. Ob odličnem podvozju, kirurško natančnima volanom in 6-stopenjskim ročnim menjalnikom pa se je težko odpovedati užitkom. Test smo končali s povprečno porabo 7,1 l na 100 km - samo 3 decilitre manj kot večji 1,5-litrski štirivaljnik s 182 “konji” na prvem testu civica. 1.5 turbo je lažje voziti varčno in razpon porabe je manj dramatičen.
Z opremo elegance civic za dostopnih 20 tisočakov ponuja izdaten paket varnosti in udobja v katerem ne manjka praktično ničesar, kar sodoben družinski avto mora imeti.

Tudi zaradi svoje nove oblike, ki stavi na prostornost, civic 10. generacije ni več na voljo kot tourer.

Pod črto ...

Honda civic je avto z dolgo in pestro zgodovino, saj je na cesti že vse od leta 1973, leto dlje od golfa. V svoji 10. generaciji so odlične vozne lastnosti nadgrajene z varnostjo in prostornostjo. V korak s časom gre ta letošnji finalist izbora za Slovenski avto leta tudi z novim litrskim turbo bencinskim trivaljnikom. Motor je prožen in iz litra prostornine ponudi veliko zadovoljstva. Njegova pomanjkljivost pa je precej dramatičen energijski odziv na voznikove zahteve, razpon porabe je res velik: od 6 pa vse do 8,5 litra na 100 km.

Všeč nam je + prostorna kabina in prtljažnik , odlična lega in vodljivost, natančen volan in menjalnik, bogat serijski paket varnostne opreme
Ni nam všeč -  nemiren tek (hladen zagon), velika poraba ob dinamični vožnji

Pripombo si zasluži še vedno malce uporabniško neprijazen menijski vmesnik osrednjega na dotik občutljivega in 7 palcev velikega zaslona. Hkrati pa hvalimo glasovna navodila v slovenskem jeziku: “Pripnite varnostni pas, sprostite ročno zavorno …”

Tehnični podatki 

Motor in prenos moči: turbo bencinski, trivaljni, prostornina: 988 cm3, največja moč: 95 kW (129 KM) pri 5500 vrt./min, največji navor: 200 Nm pri 2250 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, ročni 6-stopenjski menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 451,8 cm, širina: 179,9 cm, višina: 143,4 cm, medosna razdalja: 269,7 cm, masa praznega vozila: 1348 kg, dovoljena skupna masa: 1775 kg, prostornina prtljažnika 552 – 1686 l, posoda za gorivo: 46 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 203 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 10,9 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 4,4/6,4/5,1l/100 km, izpust CO2: 117 g/km, poraba na testu: 7,1 l/100 km.
Cena: AC Mobil: 20.290 EUR

Ob hladnem zagonu je motor malce nemiren, kot bi želel čim prej dokazati, da je vreden službe v dinamičnem civicu. Oglaša se z rezko, a z značilnim trivaljnim tonom.

 

Temeljita vozniška asistenca serijsko

Civic je z vidika aktivnih varnostnih sistemov zagotovo eden najbolje serijsko opremljenih avtomobilov v razredu. Skupek varnostnih tehnologij Honda sensing v vsakem civicu ponuja: sistem proti naletu z opozorilnikom in zavornim pomočnikom za ublažitev naleta, opozorilo oziroma nadzor nad nenamerno zapustitvijo voznega pasu, sistem sledenja voznega pasu, omejevalnik hitrosti, aktivni tempomat, sistem za branje prometnih znakov in pomočnik za speljevanje na klancu.

 

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Nazaj