Kratek test: Citroen C4 cactus shine puretech 130

Test

Originalno poseben. Kot pravi kaktus: na zunaj malce robat, znotraj pa sočen in poln življenja.


Pri Citroenu so ob prenovi C4 cactusa sklenili, da ne bo več križanec, pač pa “le” kombilimuzina.

oblika in prostornost 3/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 3/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 4/5 zvezdic

Zasnove niso dosti spreminjali: sneli so strešna nosilca, bočne mehurčke (airbumps) pa zmanjšali in prestavili nižje. Je to korak nazaj? Ne, saj je avto še vedno precej originalno poseben in na cesti presenetljivo udoben ter poskočen.

Retrosodoben pristop po znanem "ljudskem" receptu

C4 cactus z retrosodobnim pristopom oživlja “ljudsko” drznost znamke. Ta se najbolj očitno pa se to odraža v potniški kabini. Na vratih držalo v slogu kovčka iz 70. let prejšnjega stoletja, zadnja stekla se le priprejo in ne odprejo, na drugi strani pa pred voznikom ni niti enega klasičnega merilnika in v slogu časa tudi ne stikal ali gumbov. Potniški prostor je sicer udoben in vstopanje enostavno.
Na cesti je cactus čisto pravi citroen, prav po francosko udoben. Blaži zelo dobro; vzmeti in blažilniki imajo še po dva hidravlična dročnika – enega za raztezanje in drugega za stiskanje. Poceni približek za vse, ki pogrešajo lebdenje nekdanjega hidro-pnevmatskega originala, njegovega vzdrževanja pa ne. Zadeva deluje, saj se razliko občuti takoj. Cactus se v dinamično odpeljanih ovinkih sicer kar pošteno nagiba, a dovolj suvereno drži smer. Občutek kot da bi imel “spaček” športno podvozje.

Živahen in varčen motorček

Vozne lastnosti odlično dopolni živahni 1,2-litrski turbo trivaljnik. Z njim je cactus prijetno poskočen in s porabo 6,3 l na 100km povsem zmeren. 348-litrski prtljažnik je dovolj prostoren za družinsko mobilnost Za dodatnih 3000 evrov je avto dobro varnostno opremljen, za nujne stvari, denimo sistem proti naletu v paketu z drugimi asistenčnimi sistemi, pa je tudi v najvišji stopnji opreme potrebno dodati 550 evrov.

Pod črto ...

Posodobljeni C4 cactus vseeno pusti dober vtis: na zunaj malce robat, znotraj pa sočen in poln življenja – in vozniško zelo užiten.

Všeč nam je:

zanima in praktična kabina, udobno vzmetenje, prožen in zmogljiv motor

Ni nam všeč:

doplačilo varnostnih sistemov, visok rob prtljažnika, skopi merilniki brez podatka o vrtljajih

Tehnični podatki

Citroen C4 cactus shine puretech 130 S&S BVM6

Motor in prenos moči: bencinski, trivaljni, turbo, prostornina: 1199  cm3, največja moč: 96kW (130 KM) pri 5500 vrt./min, največji navor: 230 Nm pri 1750 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, ročni 6-stopenjski menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 417cm, širina: 171,4 cm, višina: 148 cm, medosna razdalja: 259,5 cm, masa praznega vozila: 1110 kg, dovoljena skupna masa: 1580kg, prostornina prtljažnika: 348 – 1170l, posoda za gorivo: 50 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 193 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 9,1 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 4,1/6,1/4,8 l/100 km, izpust CO2: 110 g/km, poraba na testu: 6,3 l/100 km.
Cena: C Automobil Import d.o.o.: 17.300 EUR

 

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Nazaj