Supertest: Hyundai ioniq 1,6 GDI PHEV premium in njegovi varnostni ter vozniški pripomočki

Test

Zanesljivo tretje oko


Po več kot 8000 prevoženih kilometrih ugotavljamo, da aktivni varnostni vozniški pomočniki v ioniqu vlivajo veliko zaupanja in razbremenijo voznika, kar pripomore k varnosti in udobju.

Izjemno pomembna postavka vsakega sodobnega avtomobila je varnost. Pri tem sta ključni dve stvari: kako uspešno avto zaščiti potnike, če pride do nesreče in kako je s svojo umetno inteligenco sposoben vozniku pomagati preprečiti prometno nesrečo. Naš supertestni priključni hyundai ioniq je dobro založen z aktivnimi varnostnimi vozniškimi pomočniki. Hitro smo se jih navadili uporabljati – predvsem zato, ker so uporabniško enostavni in ker delujejo zanesljivo ter uglajeno.

Elektronski varnostni ščit v paketu premium obsega: aktivni radarski tempomat, sistem proti naletu s samodejnim zaviranjem in prepoznavanjem pešcev ter sistem za pomoč pri ohranjanju smeri vožnje na voznem pasu. Za dodatnih 680 evrov pa sta k aktivnemu ščitu dodana še sistema za nadzor mrtvih kotov in predvsem v urbanem prometu izjemno uporaben nadzor prečnega prometa za avtom – ta na parkirišču zagotavlja, da nas od zadaj ne preseneti ne avto, ne motorist in tudi ne kolesar. Ioniq hitro opozori, iz katere strani se bliža nevarnost.

Kot priključni hibrid je ioniq zmožen voziti skoraj neslišno, zato ima vgrajen umetni generator zvoka. To je pomembno za varnost pešcev in kolesarjev; sistem vklopimo s stikalom “vess” na levi strani armaturen plošče. Naš supertestni hyundai izpolnjuje pogoje za 2. stopnjo avtonomne vožnje. Aktivna pomoč deluje v širokem območju hitrosti (od 8 do 180 km/h). Na poligonu AMZS centra varne vožnje smo na dnevu Hyundaijevih varnostnih tehnologiji izvedli več kot 100 zaviranj v sili in sistema nikoli nismo ujeli na “levi” nogi.

Njegova umetna inteligenca ob pomoči radarja zanesljivo vzdržuje v treh stopnjah nastavljivo varnostno razdaljo. Ioniq glede na hitrost spredaj vozečega zavira in pospešuje zelo uglajeno, predvsem pa pravočasno in prav nič panično. Aktivni tempomat seveda sodeluje s sistemom proti naletu, ki smo ga nehote lahko preskusili; pred nas je pri hitrosti 130 km/h zapeljal nepozoren voznik, avto je sprožil opozorilo pred naletom, hkrati pa je zelo zanesljivo zaviral. Očitno so vgrajene zelo kakovostne komponente radarskega sistema in kamere, saj je vse skupaj brez javljanja napak delovalo tudi v precej hudem nalivu. Zanimivo bo učinkovitost sistema spremljati tudi v snegu in megli.

Pri hitrostih več kot 60 km/h zna ioniq z aktivnimi popravki volana nadzirati smer vožnje. Kamera spremlja talne oznake in vozniku z dvema zelenima črtama ob bokih izrisanega avtomobila na zaslonu instrumentne plošče sporoči, da je pomočnik aktiven. Na avtocesti, ob spuščenem volanu, zanesljivo drži smer in se ne “odbija” od črte do črte. Sposoben je samodejno speljati tudi ovinek, če hitrost ni prevelika oziroma radij preoster. Vozi zanesljivo, dokler so oznake jasno vidne. V tem primeru avto ne bo “ušel” preko voznega pasut. Bo pa v 10 sekundah voznika opozoril, da je treba prijeti za volanski obroč. Na regionalnih in lokalnih cestah ter v ostrejših zavojih ioniq ne zna popravljati smeri tako dobro, da bi mu popolnoma zaupali volan. A voznika vselej zanesljivo opozori, da je meja voznega pasu blizu in s popravkom na volanu pomaga pri reakciji v pravo smer.

Umetna inteligenca ioniqa torej zanesljivo razbremeni voznika in vožnjo dela udobnejšo in varnejšo. Slednje so pokazali tudi testi Euro NCAP, na katerih je pri oceni asistenčnih sistemov ioniq osvojil 82 odstotkov možnih točk in se s petimi zvezdicami uvrstil v izbor najbolj varnih avtomobilov.

Kako učinkovito ioniq preprečuje nesrečo s pešci?

 Meritve Euro NCAP

Sistem proti naletu – test AEB pešec:

  • do hitrosti 40 km/h preprečil nalet, ko je odrasel pešec pritekel na cesto
  • do hitrosti 60 km/h preprečil nalet, ko je odrasel pešec stopil na oziroma prečkal cesto
  • do hitrosti 30 km/h preprečil nalet, ko je otrok na cesto pritekel izza parkiranih avtomobilov

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Nazaj