Prvi pogled: Mazda 3

Prvi pogled

(Pre)drznost - nova mazda 3 vsekakor ni povsem običajna kombilimuzina ...


Mazda z novo trojko znova močno zavija onstran ustaljenih oblik, praks in pogonske tehnologije, ki veljajo v “golfovem razredu” družinskih kombilimuzin. Se bo mazdi 3 drznost obrestovala?

Za nekoga narobe svet, za drugega pa inženirska drznost

Mazda je v aktualni dobi elektrifikacije pogonov in zmanjševanja prostornin motorjev z notranjim izgorevanjem zavila na svojo pot in se v prihodnost podala brez turbo bencinskih motorjev ali hibridnih pogonov. Na pragu samovozečih tehnologij v ospredje še vedno postavljajo voznika oziroma njegove občutke. Za nekoga narobe svet, za drugega pa inženirska drznost. Resnica je nekje vmes. Nova mazda 3 vsekakor ni povsem običajna kombilimuzina, ki bi se ob bok postavila najbolj uveljavljenim tekmecem svojega razreda kot so golf, megane, focus, i30, ceed … Japonci so od leta 2003, ko je bila predstavljena prva generacija mazde 3, na ceste poslali več kot 6 milijonov trojk, kar avto postavlja med velikoserijske tekmece. Sedaj se zdi, da želi mazda 3 postati nekakšen tehnični in oblikovni predikat nižjega srednjega razreda. Že na prvi pogled s podobo sporoča, da je izrazito vozniški avto, kjer je vse podrejeno voznikovim željam. Že znani Kodo oblikovalski pristop so še izbrusili po filozofiji japonske estetike. Oblikovne drznosti novi mazdi 3 ne moremo oporekati, saj bodo poznavalci v njej prepoznali tudi poteze obeh prototipov, ki sta jo napovedovala - RX vision v letu 2015 in vision coupe v letu 2017. Je skrivnostno lepa in s svojimi dinamičnimi linijami, ki se elegantno stečejo v kupejevski zadek z zares zajetnim C stebričkom, zbudi željo spraviti avto v gibanje. Karoserija je dobila 30 odstotkov več elementov iz ultra-trdih jekel, kar pomeni, da je s čvrstejšo gradnjo povečali pasivno varnost in izboljšali vozne lastnosti. Inženirji obljubljajo zelo dinamično, ki naj bi po odzivnosti in lahkotnosti voznika spominjala na naravno gibanje.

Pri obliki izstopa zadek in kupejevska strešna linija, ki sloni na zajetnem C stebričku.

Več elegance, manj praktičnosti

Elegance trojki ne manjka, ne zunaj ne znotraj. S kakovostjo izdelave in izbranimi materiali naredi nadpovprečen prvi vtis. Manj prepričljivi so občutki, ko se iz voznikovega sedeža presedeš na zadnjo klop. Dolga medosna razdalja, ki z 272,5 cm presega vse tekmece v razredu, v teoriji obljublja prostorski presežek v kabini. Praksa je precej drugačna. Nizek prednji in zadnji del avta omejita uporabnost prostora. Mazda 3 je po prostornosti potniške kabine povsem povprečna. Zadaj bodo višjerasli potniki (nad 175 cm) sedeli precej zasilno, saj nad glavami hitro zmanjka prostora. Zaradi velike površine C stebrička brez dodatnega okna je zadaj nekoliko utesnjen, prav nič družini prijazen občutek. V primerjavi s tekmeci razočara prtljažnik: do višine police ponuja 327 litrov oziroma 351 l do višine naslonjal.

Glede na dejstvo, da nova mazda 3 v ospredje postavlja voznika, vozno dinamiko in trende začinjene s kančkom prestiža, na trg ne prihaja kot klasična družinska kombilimuzina oziroma limuzina. Bolj želi biti avto uživačev kot očetov. V limuzinski različici, ki jo tokrat nismo videli v živo stavi še na limuzinsko eleganco. Izrazito družinske voznike, bo trojka preusmerila k novi, večji mazdi CX-3, ki bo v novi generaciji postala čisto pravi družinski križanec.

Bo avto za kupce, ki želijo več. Ima trojka že dovolj ugleda?

Revolucija: motor, ki združuje najboljše iz dveh svetov

Že v uvodu smo omenili drznost pogonske tehnologije. Mazda 3 bo prva mazda, ki bo imela vgrajen novi tehnološko napreden dvolitrski bencinski motor tehnologije skyactiv-X SPCCI s 132 kilovati. Ta motor združuje glavne značilnosti bencinskega in dizelskega motorja. To pomeni več prožnosti (30 odstotkov več navora) brez pomoči turbine in za tretjino manjšo porabo goriva. Mazda 3 v Slovenijo pride v marcu, ko bodo znane tudi cene. Avto bo v serijski opremi ponujal zelo bogat paket vključno s sistemom proti naletu s prepoznavanjem pešcev in kolesarjev, radarskim tempomatom, LED lučmi, projekcijskim zaslonom, varnostnim mehom za kolena …

Poleg izboljšav na podvozju, krmiljenju in blaženju so se inženirji lotili tudi štirikolesnega pogona. Ob natančnejšem vektoriranju navora naj bi pri novi generaciji pogona i-Activ AWD kar za 60 odstotkov v primerjavi s prejšnjim modelom zmanjšali mehanske izgube. To se bo najočitneje poznalo pri manjši porabi goriva.

Pod črto …

Nova mazda 3 je tehnično in oblikovno zelo drzen, za tradicionalne kupce “golfovega” razreda morda celo predrzen avtomobil. Tehnična posebnost je nov motor.

5-vratna in 4-vratna limuzinska različica
dolžina: 445,9 cm ali 466,2 cm
nov skyactiv-X motor 132 kW
obstoječi motorji: bencinski 1,5- in 2-litra, dizelski 1,8-litra
nov skyactiv-X motor 132 kW
celovita varnostna oprema
tudi štirikolesni pogon
6-stopenjski ročni ali samodejni menjalnik
pri nas naprodaj marca in maja limuzina

 

Revolucija nad valji: visoka kompresija, nadzorovan samovižg

Novi bencinski motor skyactiv-X SPCCI: Prava inovacija je dogajanje nad valji, v izgorevalnem prostoru: ob zelo visokem kompresijskem razmerju za vžig zgorevalne zmesi lahko poskrbi vžigalna svečka ali pa pride do kompresijskega samovžiga zgorevalne zmesi, brez neželenega klenkanja motorja. Prednosti motorja zasnovanega z najboljšimi lastnostmi iz dizelskega in bencinskega motorja so jasne; dobra prožnost pri nizkih vrtljajih in majhna poraba goriva dizelskega motorja na eni strani, na drugi pa velika odzivnost pri visokih vrtljajih in čistejši izpuh bencinskih motorjev. Pri tako zasnovanem motorju naj bi bila zgorevalna zmes čim bolj revna, torej delež zraka večji kot običajno, delež bencina pa manjši. Tehnologijo smo podrobneje že predstavili v rubriki Tehnika.

Armaturna plošča je ergomsko korektna, merilniki so pregledni, osrednji komunikacijski center pa predstavlja 8,8-palčni zaslon. V notranjosti izstopa kakovost izdelave in materiali.

 

Ali je nova mazda 3 res tako vozniško uživaški in za vožnjo lahkoten avtomobil kot obljublja Mazda, bomo preverili, ko z njo naredimo prve kilometre. Ta hip pa lahko izpostavimo predvsem podrobnost, ki kaže na dejstvo, da Japonci presežkov ne obljubljajo brez osnove, tiste prave mehanske. Občutek ob kratkih pomikih izredno natančne ročice 6-stopenjskega ročnega menjalnika spominja na tistega iz mazde MX-5. To obeta …

 

 

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Nazaj